• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5216 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۴ خرداد

سخنگوي جديد قوه قضاييه در اولين نشست خبري:

موضوع مبادله جلالي با نوري مطرح نيست

سخنگوي جديد قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره زمان اجراي حكم اعدام احمدرضا جلالي يا احتمال مبادله وي با حميد نوري گفت: فرآيند رسيدگي به اتهامات احمدرضا جلالي به پايان رسيده و حكم شرعي درخصوص ايشان صادر شده و پرونده در مرحله اجراي راي است و مساله مبادله نيست؛ لذا بحث اجرا را داريم و در اختيار دادستان مربوطه است.
به گزارش ايسنا، وي با طرح اين پرسش كه وضعيت احمدرضا جلالي مشخص است ولي حميد نوري كجاست و چه سرنوشتي پيدا كرده است؟ ادامه داد: موازين قانوني و حقوقي در حوزه داخلي و بين‌المللي درخصوص حميد نوري صورت نگرفته و جاي اعتراض است.
شرايط حميد نوري تحت تاثير القائات گروهك منفور معاندين با جمهوري اسلامي با انگيزه سياسي است.
از آقاي نوري حق دسترسي به وكيل را منع كردند كه جزو حقوق مسلم دادرسي‌هاست.
ما در زندان دغدغه چه داريم و ديگران چه مي‌كنند؟ براي جامعه بين‌الملل متاسفم. قريب ۲۰ روز تماس تلفني آقاي نوري را قطع كردند و دو سال در انفرادي است و اجازه ملاقات ندادند و منع كردند. اينها حقوق بشري است كه از آن تعريف مي‌كنند و تعريف آن را در شرايط نوري مي‌بينيم. ستايشي تاكيد كرد: مبادله‌اي وجود ندارد.
وضعيت حميد نوري وخيم است؛ چشم‌هايش ناراحتي دارد. مظلوميت آقايان نوري و اسدي را بايد تبيين كنيم‌.
وظيفه ذاتي ماست. روز، روز شهادت مظلوم است. بياييم مظلوميت‌ها را تبيين كنيم؛ چراكه آنهايي كه دم از حقوق بشر مي‌زنند، موجبات شرمندگي را فراهم‌ آوردند.
مسعود ستايشي با ابراز همدردي با مردم آبادان قول داد: با هر كسي كه در اين فرآيند مرتكب جرم شده است با قاطعيت برخورد مي‌شود تا شاهد چنين حوادثي نباشيم.
ستايشي گفت: تعداد ۱۰ نفر از عزيزان ما از ساكنين شهرستان مقاوم آبادان در اين حادثه فوت كردند و تعدادي هم زخمي شدند.
اين حادثه را خدمت همه شهروندان آباداني و عزيزاني كه در آن خطه استمرار دارند از طرف رياست قوه قضاييه تسليت عرض مي‌كنيم. با شما آباداني‌هاي عزيز همدرديم و قول مي‌دهيم هر كسي در اين فرآيند مرتكب جرم شده است با قاطعيت برخورد مي‌شود و فرآيند پيشگيرانه براي دستگاه‌هاي اجرايي يك اصل است تا شاهد چنين حوادثي نباشيم.
ستايشي در آغاز اين نشست خبري گفت: جا دارد از اعتماد و لطفي كه آقاي محسني اژه‌اي رياست محترم قوه قضاييه نسبت به حقير داشت و اعتماد كردند و به عنوان سخنگوي قوه قضاييه منصوب كردند، تشكر كنم.
قبل از ما هفت سخنگوي دانشور و با تبحر حضور داشتند و جا دارد از آنها نيز تشكر كنم. ستايشي در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت پرونده كرسنت و بيژن زنگنه وزير سابق نفت گفت: اين پرونده در دادگاه كيفري يك تحت رسيدگي است و فرد مورد نظر در دادگاه حضور يافته و پرونده در حال رسيدگي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون