• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5216 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۴ خرداد

پيشخوان

در نشست محسني اژه‌اي با شوراي شهر مطرح شد 

اعلام آمادگي قوه قضاييه براي حل اختلافات مربوط به مديريت شهري

حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در نشست با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، شهردار پايتخت و مديران شهري با اشاره به فلسفه تاسيس شوراهاي اسلامي شهر و روستا و درج اين مهم در قانون اساسي و قوانين موضوعه اظهار كرد: استفاده حداكثري از توان، تخصص، تجربه و مشاركت مردم در پيشبرد امور زيستگاه‌شان و همچنين پيشبرد سريع برنامه‌هاي‏ اجتماعي‏، اقتصادي‏، عمراني‏، بهداشتي‏، فرهنگي‏، آموزشي‏ و ساير امور رفاهي با مشاركت مردم و شهروندان، نقطه كانوني و اصلي ايجاد و شكل‌گيري شوراهاي اسلامي شهر و روستاست. رييس عدليه بر آمادگي دستگاه قضايي براي ايجاد شوراي حل اختلاف مخصوص امور مربوط به مديريت شهري تاكيد كرد و گفت: قوه قضاييه اين آمادگي را دارد كه بر حسب ضرورت، يك شوراي حل اختلاف ديگري، جداي از شوراي حل اختلاف موجود، با يك تركيب خاص، متشكل از متخصصين و آشنايان به حوزه مديريت شهري ايجاد كند. رييس قوه قضاييه همچنين با اشاره به مقوله اهميت توسعه پايدار شهر تهران بيان داشت: ما در دستگاه قضايي اين آمادگي را داريم كه در راستاي نيل به توسعه پايدار كلانشهر تهران، ضمن تشكيل كارگروه‌هاي مشترك با اعضاي شوراي اسلامي شهر و مديران شهري پايتخت، نسبت به احصاي مسائل و مشكلات و اصلاح قانون و رويه‌هاي مرتبط با مديريت شهري، اقدامات و ترتيبات لازم را اتخاذ كنيم. رييس عدليه در همين زمينه گفت: چنانچه جايگاه قوه قضاييه يا شوراي شهر يا شهرداري يا هر نهاد و دستگاه ديگري در افكار عمومي بشكند، امور و مسووليت‌هاي دستگاه مربوطه به سختي پيش خواهد رفت و مردم آن‌طور كه شايسته است همكاري نمي‌كنند؛ لذا اين جايگاه‌ها بايد مصون بمانند. رييس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به ضرورت رسيدگي به تخلفات و جرايم و برخورد با مفاسد در بخش‌هاي مختلف اظهار كرد: علاوه بر مقوله رسيدگي به تخلفات و جرايم و برخورد با مفاسد، موضوع مهم ديگر، جلوگيري و پيشگيري از پيدايش مفاسد و ايجاد لغزش‌ها در دستگاه‌ها و سازمان‌هاست. وي در همين راستا افزود: بعضي از مقاطع ملاحظه مي‌شود كه بيش از آنچه در يك دستگاه يا نهاد عيب و ايراد يا خدايي‌ناكرده لغزش باشد، در ذهن‌ مردم تلقي نسبت به وجود نقطه ضعف يا فساد در دستگاه يا نهاد مربوطه وجود دارد و اين احساسِ به‌شدت نامطلوبي است و مي‌تواند در پيشبرد امور و همكاري و تعامل مردم خلل ايجاد كند.


ترور شهيد پاسدار صياد خدايي مطمئنا بي‌پاسخ نخواهد ماند
ايسنا|سرلشكر باقري با صدور پيامي شهادت مظلومانه مدافع حرم سردار رشيد اسلام «سرتيپ دوم پاسدار صياد خدايي» را تبريك و تسليت گفت و تاكيد كرد: ترور شهيد پاسدار صياد خدايي مطمئنا بي‌پاسخ نخواهد ماند.
 سردار سرلشكر پاسدار محمد باقري رييس ستادكل نيروهاي مسلح در پيامي به مناسبت شهادت سردار رشيد اسلام سرتيپ صياد خدايي گفت: ترور اين شهيد والامقام نشانه زبوني و خواري مدعيان دروغين حقوق بشر و تلاش مذبوحانه‌شان در جهت سرپوش گذاشتن به شكست‌هاي مفتضحانه برابر جبهه مقاومت است و مطمئنا بي‌پاسخ نخواهد ماند.
متن پيام بدين شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحيم
 شهادت مظلومانه و پرافتخار مدافع حرم سردار رشيد اسلام «سرتيپ دوم پاسدار صياد خدايي» را به محضر مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا (مدظله‌العالي)، پاسداران انقلاب اسلامي و مجاهدان مومن مقاومت اسلامي و خانواده معظم تبريك و تسليت عرض مي‌نمايم.  بي شك صياد عزيز كه عمر خود را با مجاهدت در مسير نوراني ولايت و عشق به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و دفاع از آرمان‌هاي بلند انقلاب و نظام اسلامي و امنيت، عزت و سربلندي ايران عزيز سپري كرد، براي هميشه الگوي مهاجران الي‌الله و پاسداران فداكاري و سلحشور است كه در اخلاص، گمنامي و ساده‌زيستي در سپهر شرافت و مردانگي اوج مي‌گيرند.
ترور اين شهيد والامقام نشانه زبوني و خواري مدعيان دروغين حقوق بشر و تلاش مذبوحانه‌شان در جهت سرپوش گذاشتن به شكست‌هاي مفتضحانه برابر جبهه مقاومت است و مطمئنا بي‌پاسخ نخواهد ماند. از درگاه خداوند منان براي آن سردار عاليقدر و شهيد والا مقام رضوان الهي و همنشيني با حضرت اباعبدالله‌الحسين عليه‌السلام و براي خانواده معظم و بازماندگان و همرزمان مكرم او ثبات قدم در تداوم راه شهيدان طلب مي‌كنم .


لغو مراسم رمان «خاك سرد است» در انزلي توسط گروه‌هاي فشار

اعتماد| مراسم رونمايي رمان « خاك سرد است» به قلم دكتر فياض زاهد كه با اخذ مجوزهاي لازم در سالگرد شهداي عمليات آزادسازي خرمشهر قرار بود در بندرانزلي با حضور خانواده شهدا و رزمندگان آن عمليات و با حضور نويسنده رمان رونمايي شود، با فشار گروه‌هاي فشار و تصميم فرماندار انزلي كنسل شد. فياض زاهد با نوشتن يادداشتي احساسي در اينستاگرام خود خطاب به رفيق همرزمش سيامك اختركاويان دلنوشته‌اي را منتشر كرد. رمان « خاك سرد است» به داستاني از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ تا آزاد‌سازي خرمشهر مي‌پردازد. محل رويداد قصه در بندر انزلي است. رمان فوق توسط نشر ثالث منتشر شده و در مدت كوتاهي به چاپ سوم رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون