• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5217 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ خرداد

پيشخوان

حسن روحاني: 

نياز كشور گشايش اقتصادي و رفع تحريم‌ها است

رييس دولت تدبير و اميد به همراه شماري از اعضاي كابينه‌هاي يازدهم و دوازدهم در نشستي مسائل و مشكلات جاري و موضوعات مهم كشور را مورد بررسي قرار دادند. در اين نشست برخي وزراي سابق گزارش‌هايي را ارايه كردند. به گزارش ايلنا، حسن روحاني در ابتداي اين نشست ترور مذبوحانه شهيد حسين صيادخدايي را محكوم و اهداف اين حركات را كه از سوي دشمنان انقلاب و ملت انجام مي‌گيرد، ضربه به نظام جمهوري اسلامي ارزيابي كرد و گفت: اين حركات غيرمنطقي كور و شكست‌خورده است.
وي شهادت پاسدار مدافع كشور شهيد حسين صيادخدايي را به مقام معظم رهبري، همه آحاد ملت شريف ايران، نيروهاي سپاه پاسداران و خانواده عزيز وي تسليت گفت و با اظهار تاسف از حادثه سقوط ساختماني در آبادان كه منجر به كشته و زخمي شدن تعدادي از هموطنان شد، به خانواده‌هاي عزيزان درگذشته تسليت گفت و براي مجروحان نيز آرزوي سلامتي و بهبودي كرد.
رييس دولت تدبير و اميد با تبريك سالروز سوم خرداد، سالگرد آزادسازي خرمشهر، اولويت امروز كشور را ايجاد فضايي براي خروج از تنگناها و مشكلات دانست و تصريح كرد: حفظ و تقويت انسجام كشور مهم‌ترين مساله و اولويت امروز همگان است و ايجاد اختلاف و چنددستگي در كشور فضاي پرتنش سياسي ايجاد و مردم را سرخورده و نگران و ناراحت مي‌كند .
روحاني ادامه داد: مردم اتحاد مسوولان و فعالان سياسي براي رفع مشكلات و پرهيز از اختلاف و دوگانگي را انتظار دارند. وي اميدآفريني بين مردم را يك ضرورت ديگر دانست و خاطرنشان كرد: پرهيز از اختلاف و ايجاد انسجام بين مردم اميد ايجاد مي‌كند. نياز امروز كشور گشايش اقتصادي، رفع عزتمندانه تحريم‌ها و رفع برخي تنگناهاي اقتصادي و ايجاد سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي و خارجي است. اين ضرورت بايد مورد توجه همه دغدغه‌مندان نظام قرار گيرد. رييس دولت تدبير و اميد با بيان اينكه رفع عزتمندانه تحريم در مذاكرات موثر از اولويت‌هاي ايجاد گشايش اقتصادي است، ابراز داشت: همه ما فارغ از سلايق و ديدگاه‌هاي سياسي و اختلاف‌نظرهاي احتمالي موظفيم كه به دولت سيزدهم كمك كنيم. مردم نيز همين انتظار را از ما دارند. از اين منظر دولت دوازدهم كمك به دستگاه اجرايي براي رفع مشكلات را وظيفه خود مي‌داند.

قاليباف براي بار سوم 
رييس مجلس شد

با برگزاري انتخابات هيات رييسه مجلس، محمدباقر قاليباف براي سومين سال پياپي رييس مجلس شوراي اسلامي شد. به گزارش ايسنا، در جلسه علني ديروز مجلس و در جريان انتخابات هيات رييسه مجلس يازدهم براي سال سوم فعاليتش، محمدباقر قاليباف با ۱۹۴ راي از ۲۸۱ راي مأخوذه، به عنوان رييس مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد. فريدون عباسي، مرتضي آقاتهراني و الياس نادران نيز از ديگر كانديداهاي رياست مجلس شده بودند كه عباسي ۳ راي، آقاتهراني ۵۳ راي و نادران ۲۱ راي به دست آوردند. آراي باطله نيز ۱۰ راي بود. در جريان برگزاري انتخابات، علي نيكزاد و عبدالرضا مصري نيز به عنوان نواب رييس انتخاب شدند. همچنين سيدنظام‌الدين موسوي، عليرضا سليمي و محمدرضا دشتي اردكاني به عنوان سه ناظر هيات رييسه انتخاب شدند. در اين جلسه همچنين محسن دهنوي، حسينعلي حاجي دليگاني، محمد رشيدي، كريمي فيروزجايي، احمد اميرآبادي و احمد نادري نيز به عنوان دبيران هيات رييسه انتخاب شدند. پس از اتمام انتخابات هيات رييسه، اعضاي هيات رييسه جديد مجلس شوراي اسلامي با حضور در جايگاه سوگند ياد كردند كه حداكثر توان خود را براي اجراي آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي با مراعات بي‌طرفي كامل در انجام وظايف به‌كار گيرند و از هرگونه اقدام مخالف آيين‌نامه اجتناب نمايند.  محمدباقر قاليباف در انتخابات هيات رييسه مجلس يازدهم در اجلاسيه سوم بازهم كانديدا بود. او اين‌بار با سه رقيب ديگر وارد ميدان شد و برخلاف اجلاسيه‌هاي اول و دوم كه هر بار ۲۳۰ راي كسب كرد در اين اجلاسيه با ريزش راي روبه‌رو شد و تنها ۱۹۴ راي مثبت نمايندگان پشتيبان رياست او بر پارلمان شد. حواشي چند ماه اخير از انتشار فايل صوتي جلسه فرماندهان سپاه و طرح ادعاهايي درباره دوره شهرداري او از يك‌سو، جنجال سفر خانواده‌اش به تركيه براي خريد سيسموني از سوي ديگر و البته انتقادات طيف تندروي پايداري از او و فرستادن كانديدا (آقاتهراني) به ميدان رقابت از جمله دلايل ريزش راي قاليباف است.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس: 

پول بدهي انگليس به ايران در عمان مانده است

انتخاب| سخنگوي كميسيون امنيت ملي در مورد آخرين وضعيت پول بدهي انگلستان به ايران، گفت آنچه اهميت داشت آزاد شدن اين پول از انگلستان بود. حال با توجه به محدوديت‌هايي كه وجود دارد بخشي از منابع را از عمان وارد كرديم و تلاش مي‌كنيم بخش‌هاي ديگر را هم وارد كنيم. محمود عباس‌زاده در پاسخ به اين پرسش كه آيا بدهي كه انگليس به ايران از طريق عمان پرداخت كرده، از مسقط به تهران منتقل و استفاده شده، گفت: «به تناسب نياز كشور اين اتفاق مي‌افتد. ما ارز را به ريال و تومان تبديل و به اندازه نياز مصرف مي‌كنيم. آنچه اهميت داشت آزاد شدن اين پول از انگلستان بود. حال با توجه به محدوديت‌هايي كه وجود دارد بخشي از منابع را وارد كرديم و تلاش مي‌كنيم بخش‌هاي ديگر را هم وارد كنيم.» اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس خاطرنشان كرد: «ما با برخي كشورها مراودات خوبي داريم. بخشي از منابع مالي ما در برخي كشورها با محدوديت مواجه است و براي بخشي ديگر هم تلاش كرده و تلاش مي‌كنيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون