• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5217 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۵ خرداد

جزييات پرداخت وام وديعه مسكن در سال جاري

اقساط وام وديعه مسكن در كلانشهرها ماهانه 2.5 ميليون تومان!

شوراي پول و اعتبار با اعطاي تسهيلات كمك وديعه مسكن با دوره بازپرداخت حداكثر پنج سال، در سقف‌هاي ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ ميليون ريال به ترتيب در تهران، مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت و ساير شهرها موافقت كرد.
 درحالي كه اواسط ارديبهشت ماه امسال اعلام شده بود كه وام وديعه مسكن براي متقاضيان در استان تهران ۱۰ ميليون تومان كاهش پيدا كرده و به ۶۰ ميليون تومان رسيده است اما در ادامه وزير راه و شهرسازي از پيشنهاد براي افزايش آن خبر داد كه در نهايت هم ديروز شوراي پول و اعتبار با پرداخت وام وديعه ۱۰۰ ميليون توماني در تهران موافقت كرد.بر اين اساس، شوراي پول و اعتبار با اعطاي تسهيلات كمك وديعه مسكن با دوره بازپرداخت حداكثر پنج سال، در سقف‌هاي ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ ميليون ريال به ترتيب در تهران، مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر جمعيت و ساير شهرها موافقت كرد.
 مبلغ دقيق سود و اقساط وام وديعه مسكن هنوز اعلام نشده است، اما پيش از اين اعلام شده بود كه ميزان نرخ سودي كه براي اين تسهيلات در نظر گرفته شده امسال از ۱۳ درصد به ۱۸ درصد افزايش يافته است. بر اين اساس اقساط وام وديعه مسكن ۱۰۰ ميليون توماني براي تهراني‌ها با احتساب ۶۰ قسط و سود ۱۸ درصد، دو ميليون و ۵۳۹ هزار تومان خواهد بود. سود اين تسهيلات بيش از ۵۲ ميليون تومان است و بانك در پايان دوره بازپرداخت بيش از ۱۵۲ ميليون از مستاجر بازپس مي‌گيرد.
 اقساط ماهانه وام وديعه مسكن ۷۰ ميليون توماني ماهانه يك ميليون و ۷۷۷ هزار و ۵۳۹ تومان است. سود اين وام ۳۶ ميليون و ۶۵۲ هزار تومان است و بانك در پايان دوره ۵ ساله ۱۰۶ ميليون و ۶۵۲ هزار تومان باز پس مي‌گيرد. اقساط ماهانه وام ۴۰ ميليون توماني وديعه مسكن نيز يك ميليون و ۱۵ هزار تومان است.سود اين وام ۲۰ ميليون و ۹۴۴ هزار تومان است. بانك در پايان مدت زمان اعلام شده ۶۰ ميليون و۹۴۴ هزار تومان از وام‌گيرنده، باز پس مي‌گيرد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون