• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5218 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۷ خرداد

پيشخوان

دبير شوراي عالي امنيت ملي: 

ايران، امنيت در منطقه را امري به هم پيوسته مي‌داند

نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران امنيت در منطقه را امري به هم پيوسته مي‌داند و معتقد است امنيت، صلح و ثبات در افغانستان براي همه كشورهاي منطقه ضروري و لازم است.
به گزارش ايلنا، دريابان علي شمخاني صبح ديروز در چهارمين نشست گفت‌وگوي امنيت منطقه‌اي در دوشنبه، از رييس‌جمهور و همتاي تاجيكستاني خود به خاطر برگزاري اين نشست تشكر و قدرداني كرد. 
وي در ادامه با تبيين شرايط منطقه به ويژه تحولات افغانستان در بيست سال گذشته و با اشاره به شكست و فرار افتضاح‌آميز امريكا از افغانستان تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان برقراري امنيت و صلح و ثبات در افغانستان بوده و آن را بستر مورد نياز براي توسعه و رفاه مردم اين كشور و نيز مردم منطقه مي‌داند. اين مقام كشورمان با اشاره به اينكه ايران در طول سال‌هاي متمادي ميزبان نزديك به پنج ميليون نفر از مردم شريف افغانستان بوده است، گفت: در غياب كمك‌هاي موثر بين‌المللي و در شرايط تحريم‌هاي ظالمانه ميزباني از اين تعداد مشكلات فراواني را بر كشور ما تحميل كرده است.
شمخاني خاطرنشان كرد: جمعيت اتباع افغانستان كه به ايران آمده‌اند از جمعيت ۱۱۰ كشور در دنيا بيشتر است. دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان افزود: مقصر اصلي در وقوع دو فاجعه شامل بروز جنگ بيست‌ساله در افغانستان و جنگ اوكراين سياست‌هاي غلط و توسعه‌طلبانه امريكا است. وي گفت: امريكا نه تنها بايد دارايي‌هاي مردم افغانستان را آزاد كند، بلكه بايد خسارت‌هاي مادي كه در افغانستان به بار آورده را جبران كند. شمخاني در ادامه افزود: ايران، امنيت در منطقه را امري به هم پيوسته مي‌داند و معتقد است، امنيت، صلح و ثبات در افغانستان براي همه كشورهاي منطقه ضروري و لازم است.


اطلاعيه وزارت دفاع درباره حادثه پارچين: 

 يك نفر شهيد شد  يك نفر مجروح شد

ايلنا| روابط عمومي وزارت دفاع اعلام كرد: عصر روز چهارشنبه (۴ خرداد) طي سانحه‌اي كه در يكي از واحد‌هاي تحقيقاتي وزارت دفاع در منطقه پارچين به وقوع پيوست؛ مهندس احسان قدبيگي به شهادت رسيد و يكي ديگر از همكاران ايشان دچار جراحت شد. روابط عمومي وزارت دفاع اعلام كرد: سانحه در يكي از واحدهاي تحقيقاتي وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح منجر به شهادت و مجروح شدن دو نفر از كاركنان اين مجموعه شد. تحقيقات براي چگونگي علت اين سانحه در دست بررسي است. همچنين سرپرست دادسراي نظامي شرق استان تهران از محل وقوع انفجار در يكي از صنايع پارچين بازديد كرد. در راستاي دستور حجت‌الاسلام والمسلمين صالحي دادستان نظامي استان تهران در خصوص بررسي ابعاد و زواياي مختلف حادثه انفجار در يكي از صنايع نظامي پارچين، ابراهيم حاتمي سرپرست دادسراي نظامي شرق استان در صحنه حاضر و با حضور مسوولان و مديران صنايع مربوطه وزارت دفاع، از صحنه بازديد كرد و از نزديك در جريان نحوه وقوع انفجار قرار گرفت. در اين بازديد فروض و احتمالات مختلف در بروز حادثه بررسي و دستورات لازم صادر شد. همچنين مزروعي، بازپرس كشيك با حضور به موقع در همان ساعات اوليه وقوع انفجار و پس از انجام تحقيقات لازم در مورد ابعاد حادثه، دستورات قضايي لازم مربوط به پزشكي قانوني و... را به مسوولان هوافضا صادر كرد. با توجه به حساسيت موضوع و بازتاب رسانه‌اي دستورات لازم براي مسوولان حفاظت و بازرسي صنايع دفاع صادر و مقرر شد گزارش دقيقي در خصوص ابعاد حادثه تنظيم و در اسرع وقت به دادسراي نظامي ارايه كند.


دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور: دستورالعمل پوشاك بانوان ابلاغ شد
مانتوهايي كه قد آنها تا بالاي زانو باشد ممنوع است

ايرنا| دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور از ابلاغ دستورالعمل پوشاك بانوان از طراحي گرفته تا توليد، توزيع و ويترين چيني خبر داد و افزود: اكنون يك قانون مشخص و واحد وجود دارد كه طبق آن مانتوهايي كه قد آنها تا بالاي زانو باشد ممنوع است و جلوي مانتوها بايد روي هم بيايد و دكمه داشته باشد. دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور گفت: طبق بررسي‌هاي انجام‌شده ۷۵ درصد مردم ايران به حجاب اعتقاد دارند و پذيراي شاخص‌هاي عفاف و حجاب و پوشش ايراني و اسلامي هستند. سيد مجيد امامي عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در ساري افزود: متاسفانه به دليل مشكلاتي كه در توليد و دسترسي به پوشاك ارزان مبتني بر شاخص‌هاي حجاب و عفاف وجود دارد، سوءاستفاده‌هايي از طريق واردات پوشاك صورت مي‌گيرد كه سبب شد تا مقوله عفاف و حجاب به صورت افراط و تفريط در پوشش به انحراف كشيده شود. وي گفت: اولويت نخست كشور در بحث لباس مشاغل و لباس اجتماعي بانوان به ويژه طراحي مانتو و تهيه چادر درجه يك است كه براي هر دو نوع لباس پوشش زنان برنامه حمايتي جدي شروع شده است. وي اثرگذاري در حل مشكلات بد پوششي و بي‌حجابي را به مراتب بيشتر از برخورد دانست و گفت: دولت مردمي سيزدهم نيز به اين رويكرد شوراي فرهنگ عمومي كشور قايل است، البته برخورد انتظامي با فوق ناهنجاري اجتماعي به خصوص در مقوله عفاف و حجاب كه برهنگي را ترويج مي‌كنند، ضروري و انجام نيز مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون