• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5229 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد

رهبر معظم انقلاب در دیدار ريیس جمهور ونزوئلا :

مقاومت ملت ایران باعث شکست سیاست فشار حداکثری شد

 حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي نيكلاس مادورو رييس‌جمهور ونزوئلا و هيات همراه با اشاره به ايستادگي دو كشور ايران و ونزوئلا در مقابل فشارهاي سنگين و جنگ تركيبي امريكا، تاكيد كردند: تجربه موفقيت‌آميز دو كشور نشان داد تنها راه مقابله با اين فشارها مقاومت و ايستادگي است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به پيروزي دولت و ملت ونزوئلا در مبارزه‌اي سخت با امريكا و جنگ تركيبي و همه‌جانبه‌اي كه بر ضد ونزوئلا به راه انداخته شده بود خطاب به آقاي مادورو گفتند: مقاومت جنابعالي و ملت ونزوئلا بسيار با ارزش است، زيرا قدر و منزلت و لياقت يك ملت و كشور و رهبران آن كشور را ارتقا مي‌دهد و امروز قاعدتا نگاه امريكا به ونزوئلا متفاوت از گذشته است. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به پيشرفت‌ها و ابتكارهاي علمي و فناوري جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير افزودند: اين گام‌هاي بلند در شرايطي برداشته شده كه سنگين‌ترين و بي‌سابقه‌ترين تحريم‌ها و فشارها بر ملت ايران تحميل شد و امريكايي‌ها خودشان نام آن را «فشار حداكثري» گذاشتند. ايشان تاكيد كردند: مقاومت ملت ايران باعث شكست سياست فشار حداكثري شد، به‌گونه‌اي كه يكي از مسوولان برجسته سياسي امريكا چندي پيش تعبير «شكست مفتضحانه» را به‌كار بُرد. رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: نتيجه‌اي كه مي‌توان از ايستادگي و موفقيت دو ملت ايران و ونزوئلا گرفت، اين است كه تنها راه علاج در مقابل فشارها، ايستادگي و مقاومت است ضمن آنكه بايد همكاري‌ها و ارتباطات ميان جمهوري اسلامي ايران و دولت بوليواري ونزوئلا بيش از پيش مستحكم و نزديك شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با استقبال از امضاي سند همكاري ۲۰ ساله ميان ايران و ونزوئلا گفتند: لازمه همكاري‌هاي بلندمدت پيگيري توافقات و به سرانجام رساندن آنها است. ايشان با اشاره به همكاري‌هاي صميمانه ايران و ونزوئلا، خاطرنشان كردند: دو كشور با هيچ كشوري اين‌گونه روابط نزديك ندارند و جمهوري اسلامي ايران نشان داده است كه در مواقع خطر، خطر مي‌كند و دست دوستان خود را مي‌گيرد.
رهبر انقلاب همچنين از مواضع ضدصهيونيستي آقاي مادورو تجليل كردند و گفتند: موضع‌گيري‌هاي چندي قبل جنابعالي عليه رژيم صهيونيستي بسيار درست و شجاعانه بود. در اين ديدار كه آقاي رييسي رييس‌جمهور كشورمان نيز حضور داشت، رييس‌جمهور ونزوئلا از حمايت‌هاي ايران در مبارزه سخت ملت ونزوئلا با امريكا قدرداني كرد و گفت: شما در هنگامي كه شرايط ونزوئلا بسيار سخت بود و هيچ كشوري كمك نمي‌كرد به ياري ما آمديد و كمك كرديد تا از آن شرايط خارج شويم. رييس‌جمهور ونزوئلا با تشريح شرايط سخت اقتصادي اين كشور در سال‌هاي اخير افزود: همان‌طور كه جنابعالي گفتيد امريكايي‌ها يك جنگ تدريجي و چند بُعدي را عليه كشور ما آغاز كردند ولي ما توانستيم با ايستادگي و استفاده از فرصت‌هايي كه تحريم‌ها دراختيار ما قرار داد، مقابله همه‌جانبه را با تهاجم امريكا آغاز كنيم و اكنون شرايط ونزوئلا بهتر از چند سال قبل است.
آقاي مادورو همچنين با اشاره به مذاكرات خود در تهران و امضاي سند همكاري افزود: ما در حال طراحي يك نقشه‌راه دقيق براي همكاري با ايران در زمينه‌هاي مختلف به‌ ويژه در بخش علم و فناوري هستيم. رييس‌جمهور ونزوئلا همچنين با تاكيد بر اينكه كشورش موضوع فلسطين را يك موضوع مقدس بشري مي‌داند، گفت: به علت همين اعتقاد، رژيم صهيونيستي از طريق موساد در حال توطئه مستمر بر ضد ونزوئلا است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون