• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5232 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۵ خرداد

سخنگوي دولت:

رييس‌جمهور ايران نامه‌اي از سوي بايدن دريافت نكرده است

سخنگوي دولت با تكذيب شايعه ارسال‌ نامه‌اي از سوي رييس‌جمهور امريكا به رييس‌جمهور كشورمان تاكيد كرد: البته پيغام‌هايي براي ايران مي‌فرستند اما مهم‌تر از ارسال پيغام، اقدام عملي است.
به گزارش ايسنا، بهادري جهرمي همچنين در نشست خبري هفتگي خود در واكنش به پرسشي درباره شايعه گراني بنزين تصريح كرد: تا اطلاع ثانوي از من يك تكذيبيه در زمينه هرگونه شايعه گراني بنزين داشته باشيد. وي افزود: دولت هيچ برنامه‌اي در هيچ ابعادي در مورد افزايش قيمت بنزين ندارد. تا پايان ۱۴۰۱ هم نيازي به اين كار نيست. در مورد حذف كارت سوخت در برخي جايگاه‌ها هم موردي برخورد مي‌شود و چنانچه بحث قاچاق مطرح باشد با آن مورد برخورد مي‌شود اما ممكن است آن كساني كه ذي‌نفع بوده‌اند در اين زمينه خبرسازي كنند و از حذف كارت سوخت بگويند.
بهادري جهرمي در پاسخ به پرسشي درباره معيار محاسبه ماليات، اظهار كرد: دولت براي محاسبه ماليات مكلف بوده براساس قانون تراكنش دستگاه‌هاي كارتخوان را مدنظر قرار دهد. مبناي دولت در بررسي ماليات همكاري و همياري با اصناف است. به عنوان مثال حدود يك ميليون نفر كه مشمول ماليات بودند ۵۵۰ هزار نفر از اين عزيزان از پرداخت ماليات معاف شدند. وي افزود: نكته دوم اينكه رييس‌جمهور تاكيد دارند كه اساس كار بايد بر مدار اعتماد با بازاريان و خوداظهاري آنها باشد. سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به سوالي درباره اعلام علت سانحه خروج قطار مشهد به يزد تاكيد كرد: گزارش اوليه درخصوص سانحه قطار منتشر شده كه انسداد بيل مكانيكي و تخطي از سرعت دو عامل آن بودند.
بهادري جهرمي در پاسخ به پرسشي درباره برنامه دولت براي جلوگيري از قطع برق در تابستان اظهار كرد: دولت با سرعت زياد، توسعه ظرفيت نيروگاه را در دستور كار قرار داد و در غير اين صورت بايد شاهد خاموشي‌ها بوديم. در كنار توسعه توان توليد برق، دولت برنامه‌اي براي مديريت مصرف برق قرار داد. وي افزود: دولت سعي كرد براي مديريت مصرف برق از ادارات شروع كند تا شاهد خاموشي چراغ خانه مردم نباشيم. اميدواريم همكاري از سوي مردم نيز تداوم يابد.
سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره چگونگي محاسبه دهك‌ دهم براي اصلاح روند يارانه‌ها گفت: مطابق تكليف قانوني، دولت مكلف است كه يارانه دهك‌هاي بالا را حذف كند. ضعف در شفافيت اقتصادي برخي خانوارها و مشكلاتي از اين قبيل ممكن است اشتباهاتي در دهك‌بندي ايجاد كند. به همين دليل امكان اعتراض ايجاد شد. بهادري جهرمي يادآور شد: بيش از ۴ و نيم ميليون نفر اعتراض كردند. از طرفي ديگر افرادي بودند كه امكان ثبت‌نام براي‌شان فراهم نبود و امكان آن اخيرا فراهم شد. وي افزود: كساني كه اعتراضات‌شان پذيرفته شود اطلاعات‌شان به سازمان هدفمندي اعلام و نتايج به زودي اعلام مي‌شود.
سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره شايعه ارسال نامه‌اي از رييس‌جمهوري امريكا به رييس‌جمهوري ايران تصريح كرد: نامه‌اي از سوي رييس‌جمهور امريكا دريافت نشده است. البته پيغام‌هايي براي ايران مي‌فرستند اما مهم‌تر از ارسال پيغام، اقدام عملي براي بازگشت به تعهدات و رفع تحريم‌هاي غيرقانوني عليه ملت ايران است. وي افزود: دولت از ابتدا اعلام كرد كه به دنبال خنثي‌سازي تحريم‌ها است و در عين اينكه دولت ميز مذاكره را برهم نزده است. صدور قطعنامه آژانس پس از سفر مديركل آژانس به رژيم صهيونيستي نشان از عدم استقلال آژانس و دستوري بودن قطعنامه اخير دارد. بهادري جهرمي با بيان اينكه نهادهاي بين‌المللي بايد مستقل عمل كنند و طبق مقررات بين‌المللي اقدام نمايند، اظهار كرد: ايران شفاف‌ترين فعاليت‌هاي هسته‌اي را دارد. ايران ميز مذاكره را ترك نكرده، ولي سخنان حقي دارد كه انتظار دارد شنيده شود و سياست فشار حداكثري تاثيري در مذاكرات نخواهد داشت.
سخنگوي دولت همچنين در پاسخ به پرسشي درباره چگونگي فروش نفت اظهار كرد: درخصوص بحث فروش نفت، ايران سياستش بازاريابي فعال بوده است. هم در حال فروش نفت بوده‌ايم كه ارز آن نيز باز مي‌گردد. عرضه ارز هميشه بيش از تقاضا بوده است. وي ادامه داد: جمهوري اسلامي از هر ابزاري به منظور موفقيت در جنگ اقتصادي استفاده مي‌كند. موفقيت‌هاي خوبي در اين مسير بوده است. توافق با ونزوئلا نوآوري در فروش نفت بود. بهادري جهرمي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره برنامه وزارت نيرو براي مديريت مصرف آب اظهار كرد: وزارت نيرو برنامه‌هاي متعددي براي مديرت مصرف آب و جلوگيري از هدررفت آب داشته است. با تغيير الگوي كشت در مناطق بحراني از ابتداي دولت خطوط مختلفي براي انتقال آب دريا به مناطق كم آب صورت گرفته است. وي تاكيد كرد: استفاده از كنتورهاي هوشمند و ممنوعيت كشت محصولات كشاورزي پرمصرف از نمونه‌هاي اقدامات انجام‌شده در زمينه مديريت مصرف آب است. بهادري جهرمي همچنين در پاسخ به پرسش ايسنا در زمينه نظر دولت درباره لايحه تغيير قانون استفاده از سلاح كه در دولت قبل تحويل مجلس شوراي اسلامي شده بود و طبق اعلام برخي رسانه‌ها در اين لايحه جديد استفاده از سلاح براي همه ماموران مسلح در موارد ضروري مجاز شمرده مي‌شود، اظهار كرد: آنچه رسانه‌ها در اين زمينه اعلام كردند تا جايي كه مي‌دانم در متن لايحه وجود نداشته و اين موضوع در صلاحيت نمايندگان مجلس است. دولت هم در خصوص اين لايحه اظهارنظري نداشته است. سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره كالابرگ الكترونيكي اظهار كرد: كالابرگ الكترونيكي داراي همان قابليت نرم‌افزاري در عابربانك است. همزمان زيرساخت فني و فيزيكي در مراكز فروش نياز دارد. در نيمي از استان‌هاي كشور در خصوص نان استقرار زيرساخت‌هاي آن اجرا شده است. وي افزود: ضمن آنكه هيچ افزايش قيمتي در كار نيست. در خصوص كالاهايي كه ارز ترجيحي دريافت مي‌كردند نيز زيرساخت‌ها براي كالابرگ الكترونيكي در دستور كار است. دهك دهم هم از يارانه نان و دارو استفاده مي‌كنند و يارانه آنها حذف نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون