• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5233 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۶ خرداد

گزارش «اعتماد» از پرونده‌اي كه متهم ادعا مي‌كند پيكر فرد تبعه افغان (مقتول) را زنده در اطراف شهر رها كرده است

يك ميليارد تومان ديه

اسامي و مكان حادثه در اين گزارش به خواست خانواده متهم به قتل براي حفظ آبروي‌شان منتشر نخواهد شد (مستندات لازم، نزد روزنامه اعتماد محفوظ است). 
اعتماد| امكان انتشار اين گزارش در وهله اول نبود. مقتول از تبعه افغان بود و خواهر متهم به قتل ادعا مي‌كند برادرش قاتل نيست و فقط چند جمله به «اعتماد» مي‌گويد: «بعد از شب حادثه، خواهرم وضع روحي مناسبي ندارد. سال ۹3 وقتي پدر و مادر و برادرانم خانه نبودند و خواهر كوچك‌ترم در خانه تنها بود، فردي كه تبعه افغانستان بود وارد خانه ما مي‌شود. وقتي برادرم از سر كار به خانه باز مي‌گردد، فرد غريبه را داخل خانه مي‌بيند و بين آنها درگيري پيش مي‌آيد. برادرم هزار بار گفته فرد مذكور را زنده از خانه بيرون برده و در بيابان‌هاي اطراف شهر رها كرده است. برادرم قاتل نيست. قرآن بياوريد تا قسم بخورم برادرم آدم نكشته. فقط از خيرين مي‌خواهيم به برادرم كمك كنند. خانواده مقتول درخواست ديه يك ميليارد توماني را كرده تا رضايت بدهد. 200 ميليون تومان جمع‌آوري كرديم و آن را پرداخت كرديم. فقط مانده 800 ميليون تومان ديگر كه اگر خيرين كمك كنند برادرم آزاد مي‌شود. برادرم چندبار در زندان تصميم به خودكشي گرفته. ما هيچ‌كس را نداريم. وضع مالي‌مان خوب بود. پدرم براي خودش كسي بود، اما پس از اين حادثه زندگي‌مان از هم پاشيد. من از چي براي‌تان بگويم؟ من زياد در جريان حادثه آن شب نيستم. نمي‌دانم فقط خدا مي‌داند. دادنامه را براي‌تان ارسال مي‌كنم از دادنامه ماجراي زندگي ما را پخش كنيد. فقط مي‌دانم برادرم قاتل نيست.»

لبه‌هاي استخوان كتف و لگن توسط حيوانات درنده  خورده  شده  است
براساس گردشكار ذكر شده در دادنامه به موجب محتويات پرونده در سال 96 پدر مقتول كه از تبعه كشور افغانستان است شكايتي دال بر مفقود شدن فرزندش مطرح مي‌كند و اعلام مي‌كند كه پسر 19 ساله‌اش در شهريور سال 93 بعد از فعاليت روزانه به خانه بازنگشته است. از طريق بررسي خط تلفن مقتول مشخص مي‌شود كه او آخرين بار با دختري در ارتباط بوده است. شب حادثه هنگامي كه خانواده دختر در خانه حضور نداشتند مقتول به قصدي نامعلوم وارد خانه آنها مي‌شود متهم به قتل كه برادر دختر بوده است از راه مي‌رسد و با مقتول درگير مي‌شود. متهم به قتل در اظهارات خود عنوان كرده است كه يك ماه قبل از جريان درگيري با فرد افغاني من متوجه شده بودم كه اين فرد براي خواهرم مزاحمت ايجاد مي‌كند و بعد از يك ماه در اين خصوص شبي از شب‌ها از سر كار به خانه برگشتم و ديدم چراغ‌هاي خانه خاموش است و... مشكوك شده بودم به اتاق خواهرم رفتم و متوجه حضور فرد افغاني شدم، با او درگير شدم و او را كتك زدم. وقتي پدرم رسيد گفت به اين پسر كاري نداشته باشيد و برويد قانوني شكايت كنيد. سپس من به همراه برادرم با وانت او را در مقابل خانه‌مان سوار كرديم و به سمت اطراف شهر برديم و دست و پايش را بستيم و ولش كرديم. او را زنده رها كرديم... بعد از يك ساعت مجدد به همان‌جا كه او را رها كرده بوديم بازگشتيم اما ديديم او نيست...
به موجب گزارش ماموران در همان سال 93 استخوان‌هاي مقتول كشف مي‌شود و پزشكي قانوني با توجه به اضمحلال بافت‌هاي نرم بدن متوفي علت تامه فوت را نامشخص اعلام مي‌دارد و در بررسي استخوان‌ها شواهدي به نفع شكستگي ضربه‌اي استخوان‌ها با استفاده از سلاح گرم را ممكن نمي‌داند و اعلام مي‌دارد اصولا اسكلتي شدن جسد در هواي معتدل كمتر از سه ماه به وقوع نمي‌پيوندد. در استعلامات بعدي از پزشكي قانوني آمده است كه لبه‌هاي استخوان كتف و لگن توسط حيوانات درنده خورده شده است.
و اما راي دادگاه گزارش معاينه جسد كه علت تامه مرگ را به جهت اضمحلال بافت‌هاي نرم بدن متوفي مقدور ندانسته و متهم به قتل را حسب عدله‌هاي مرتبط با دادنامه... محكوم به قصاص كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون