• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5233 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۶ خرداد

نگاهي به پرونده آتنا اصلاني دختر 6 ساله‌اي كه در پارس‌آباد به قتل رسيد

5 سال گذشت

دو روز مانده به سالگرد قتل آتنا اصلاني، دختر 6 ساله‌اي كه پنج سال پيش در پارس‌آباد اردبيل به دست فردي به نام اسماعيل جعفرزاده معروف به اسماعيل رنگرز به قتل رسيد. آتنا اصلاني در 28 خرداد ماه سال 1396 به قتل رسيد. پيگيري‌هاي «اعتماد» براي گفت‌وگو با پدر آتنا به نتيجه نرسيد و او تمايلي براي مصاحبه نشان نداد. 

نگاهي  به  پرونده  قتل آتنا   اصلاني
 سال 96 دادستان وقت شهرستان پارس‌آباد سيدعبدالله طباطبايي درخصوص به قتل رسيدن اين دختر اعلام كرد كه آتنا زمان‌هايي كه كنار بساط دست‌فروشي پدرش بود، براي استفاده از دستشويي يا خوردن آب به مغازه رنگرزي كه در نزديكي بساط پدرش بود، مي‌رفت. صاحب مغازه مردي ۴۰ ساله بود كه آتنا و پدرش را از مدت‌ها قبل مي‌شناخت و براي او نقشه كشيده بود. همچنين، به گفته دادستان وقت اردبيل عتباتي، انگيزه او از اين كار اذيت و آزار جنسي بوده ‌است. 
با بررسي دوربين‌هاي مداربسته مشخص شد كه آتنا در محدوده مغازه قاتل ناپديد شده است، اما لحظه ورود او در هيچ دوربيني به ثبت نرسيده بود. در اين زمان اسماعيل به عنوان مظنون دستگير و جهت بازجويي روانه زندان شد. خانه او مورد بازرسي قرار گرفت اما پليس از وجود پاركينگي كه قاتل در مكاني نزديك در اختيار داشت باخبر نبود. به گفته برادر قاتل، او از زندان با همسرش تماس گرفت و خواست كه نسبت به امحاي مواد مخدر نگهداري شده در پاركينگ اقدام كند. همسر اسماعيل رنگرز پس از پيدا كردن بشكه‌اي كه جسد در آن قرار داشته و بوي تعفن مي‌داده، برادر قاتل را در جريان قرار مي‌دهد و او نيز جسد را از درون بشكه كشف مي‌كند و به پليس خبر مي‌دهد.
سردار حسين عبدي، فرمانده انتظامي استان اردبيل نيز عنوان كرده بود كه به دنبال اعلام مفقودي دختربچه ۶ ساله ساكن خيابان پزشكان شهرستان پارس‌آباد در ۲۸ خرداد سال 96 پرونده‌اي پيرامون اين موضوع در اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تشكيل و تيمي مجرب مسووليت رسيدگي به پرونده و كشف واقعيت را برعهده گرفت. با بازبيني فيلم‌هاي ضبط شده از محل مفقودي و انجام بررسي‌هاي تخصصي و تحقيقات جامع ميداني فردي كه در شغل رنگرزي فعاليت داشته و همسايه شغلي پدر آتنا بود به عنوان مظنون دستگير و جهت بازجويي به پليس آگاهي انتقال داده شد. در ادامه تحقيقات برادر و همسر مظنون با حضور در پليس آگاهي اطلاعاتي را درخصوص فعاليت‌هاي مجرمانه او ارايه و اذعان داشتند مظنون به گفته خودش مقاديري مواد مخدر در داخل بشكه پلاستيكي در پاركينگ خانه مسكوني جاسازي كرده است كه با اعزام به محل و انجام بازرسي‌هاي لازم كارآگاهان پليس آگاهي با جسد آتنا در داخل بشكه پلاستيكي مواجه مي‌شوند. قاتل آتنا اصلاني در بازجويي‌هاي پليسي به قتل دختربچه معصوم پارس‌آبادي و همچنين به قتل زني ديگر در سال ۹۱ اعتراف كرد كه با صدور قرار از سوي مقام قضايي روانه  زندان شد.
اسماعيل رنگرز در اعترافات خود عنوان كرده بود كه دو، سه روزي بود كه با ديدن آتنا و طلاهايش وسوسه شده بودم. روز حادثه به مغازه‌ام آمد كه آب بخورد و چون كسي آنجا نبود، به طرفش رفتم. خواستم نقشه‌ام را اجرا كنم، اما او شروع كرد به فرياد زدن. براي همين دستم را روي دهانش گذاشتم و وقتي به‌ خودم آمدم كه ديگر نفس نمي‌كشيد. ترسيده بودم و جسدش را داخل ساكي گذاشتم و آن را به پاركينگ بردم و در بشكه پلاستيكي مخفي كردم تا سر فرصت در محلي خلوت رها كنم؛ اما چند روز بعد به عنوان مظنون دستگير شدم و  رازم فاش  شد.
سرانجام در صبح ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ اسماعيل رنگرز، قاتل آتنا اصلاني، در ملأ عام اعدام  شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون