• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5234 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد

رييس‌جمهوري در اجتماع مردمي هسته‌هاي جهاد پيشرفت:

تحريم‌ها را بايد خنثي كرد

رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه تحريم‌ها را بايد خنثي كرد، گفت: من از امريكاهايي متعجبم كه از سويي پيغام مذاكره و توافق مي‌فرستند و از سويي بر ليست تحريم‌ها مي‌افزايند.سيد ابراهيم رييسي كه در اجتماع مردمي هسته‌هاي جهاد پيشرفت سخن مي‌گفت، تاكيد كرد: «چهل سال از انقلاب گذشته و بايد آنچه گذشته مورد بازبيني قرار گيرد. حوزه‌هاي موفقيت جاهايي است كه به حرف امام و رهبري توجه شد و جاهايي كه كاستي و نقص وجود دارد؛ حوزه‌هايي است كه برخي خواستند به نسخه‌هاي ديگران عمل كنند و چشم به دست ديگران داشتند.» رييسي با بيان اينكه ما نسخه‌هاي ديگران را كه متناسب با هويت و نظام اسلامي ما نيست، نمي‌توانيم اجرا كنيم، تصريح كرد: مطالعه اندوخته و تجربه تمام دنيا را انجام مي‌دهيم اما نسبت به نسخه‌ها بسيار با احتياط عمل مي‌كنيم چون نسخه‌اي كه در غرب نوشته شده متناسب با زيست بوم ما نيست و بايد با فضا و فرهنگ ما بومي‌سازي شود. نسخه فرهنگي غرب مي‌شود سند ۲۰۳۰ و اينكه براي اقتصاد و اجتماع ما نسخه‌اي نوشته شود بايد متخصصان آن نسخه‌ها را مورد بررسي قرار دهند. 
رييس‌جمهور در توضيح دستور ساخت هواپيما هم گفت: كار شركت هواپيماسازي به مراتب گسترده‌تر، دقيق‌تر و بهتر از صنايع هواپيماسازي بود كه بنده پيش از اين و در سفر به تاتارستان مشاهده كرده بودم. در اين شركت تمام پرنده‌ها و با دقت ساخته مي‌شد و لوح‌هايي از سراسر جهان در تاييد صنايع خود گرفته بودند، ده‌ها گواهينامه داشتند و اين موضوع ساخت هواپيما با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در كشور، نه به عنوان انتظار تحقق نايافتني كه اعلام كردم هواپيمايي با ظرفيت حمل ۷۲ سرنشين را در كشور بسازيد. 
رييس‌جمهور با بيان اينكه وقتي امريكايي‌ها رسما اعلام مي‌كنند مفتضحانه در فشار حداكثري عليه ايران شكست خورديم، يعني انقلاب اسلامي راه پيروزي و پيشرفت را طي مي‌كند، افزود: حالا مي‌خواهند ما را با تحريم‌ها محدود كنند؛ مگر تحريم‌ها توانسته ما را محدود كند؟ وي گفت: من از امريكاهايي متعجبم كه از سويي پيغام مذاكره و توافق مي‌فرستند و از سويي بر ليست تحريم‌ها مي‌افزايند اين چه نحو عمل كردن است، دنيا بايد به ما حق دهد كه به امريكا اعتماد نكنيم چون ميثاق‌شكن است.
آيت‌الله رييسي ادامه داد: مهم‌ترين ويژگي امام(ره) كه از سوي رهبرانقلاب تبيين شد، ويژگي تحول‌آفريني ايشان در ايران و جهان اسلام بود. نيروي مسوول بايد بداند كه امروز با حركت عادي كارها به سرانجام نمي‌رسد و بايد روحيه تحول داشته باشد. 
رييس‌جمهور با بيان اينكه نيروهاي جهادي بايد به حركت خود شتاب دهند و دولت هم خود را مصمم به حمايت از آنها مي‌داند، گفت: اين گروه‌ها بر مبناي فرمايش رهبر انقلاب در جهت رونق توليد حركت بسيار ماندگار داشته باشند. اقتصاد روستا بايد فعال شده و روستايي بايد در روستا بماند. سپاهي‌ها يك روز در ميدان جنگ، يك روز در زلزله و سيل و يك روز هم در قرارگاه‌هاي سازندگي كارهاي بزرگي چون سدسازي و نيروگاه‌سازي‌ها كنار مردم بودند.
وي گفت: توليد با كيفيت و دانش‌بنيان بايد در كشور گسترش پيدا كند و هركس كه دغدغه نظام و كشور را دارد، مي‌خواهد به حرف رهبري و امام گوش دهد و دلسوز مردم است، حتي اگر نام بسيجي هم نداشته باشد ما او را داراي روحيه بسيجي مي‌دانيم و جهاد هم منحصر به گروه خاصي نيست؛ بگذاريم جهاد به گستردگي همه ايران و همه جهان اسلام باشد. رييس قوه مجريه با بيان اينكه بايد جريان مهاجرت را در كشور متوقف كنيم، گفت: اينكه دانشجوي ايران با تحريك برخي دل به خارج از مرزها بسته و كشور را ترك كند به تعبير رهبري خيانت است و بايد بسترهايي فراهم كنيم كه جريان مهاجرت معكوس شود و رفته‌ها هم به كشور بازگردند.آيت‌الله رييسي با بيان اينكه در حوزه كشاورزي و تامين مواد غذايي كشور نيازمند استقلال است؛ گفت: بسياري از اقلام غذايي كشور وارد مي‌شود كه با توجه به ظرفيت‌ها و آمادگي كشوربايد متوقف شود و براي آن ، همه كشور بايد بسيج شده و توليد را به سمت كالاهاي اساسي ببرند.
وي گفت: در حوزه اشتغال و مسكن هم نيازمند حركت جهادي هستيم و اگر سالانه يك ميليون اشتغال ايجاد نشده و مسكن ساخته نشود، كشورعقب خواهد ماند كه بايد در اين حوزه هم عقب‌ماندگي را جبران كنيم. دولت از طراحي‌ها و اقداماتي كه در زمان محدود و با كيفيت خوب ارايه شود؛ حمايت مي‌كند. در اشتغال‌هاي خرد و خانگي نيازمند حركت جهادي هستيم و دولت از جهادگران در اين عرصه حمايت مي‌كند.
آيت‌الله رييسي افزود: در حوزه آب و هوا و سلامت هم نيازمند حركت جهادي هستيم و بخشنامه و مصوبات و نشست‌ها مساله‌اي را حل نمي‌كند؛ همان حركتي كه طلبه‌ها در زمينه كرونا انجام دادند. لطف خدا، رهنمودهاي رهبري و حضور و مشاركت مردم كشور را از كرونا نجات داد و دولت اين ميان خدمتگزار بود. كرونا كه روزي 700 جانباخته داشت امروز مهار شده و مردم در تحصيل و كسب و كار خود آرامش دارند.وي تصريح كرد: در همه عرصه‌هايي كه ديگران با ترديد برخورد مي‌كنند، ما طرفدار مكتب «ما مي‌توانيم» شهيد سليماني هستيم. از ديگر كارهاي جهادي استعداديابي در روستاها و شهرهاست كه براي كشور ارزشمند است. پيوند دانشگاه با روستا هم اولويت ديگر جهادي است . دانشگاه بايد كنار سفره مردم، صنعت و كشاورزي آورده شود و پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي بايد به بطن زندگي مردم آيد كه در اين صورت دانايي ضميمه توانايي مي‌شود، همان مفهومي كه در دانش‌بنيان مدنظر است. ظرفيت‌هاي مناطق آزاد هم نيازمند كار جهادي است.
رييسي گفت: در تبيين دستاوردها و جهاد تبيين مشكلات بسياري وجود دارد، همه بايد در حوزه فعال شوند و درباره ثمرات انقلاب اسلامي روشنگري شود تا معلوم شود رژيم پهلوي كه امروز برخي دنبال تطهير آن هستند، چه جنايات و خيانت‌هايي به كشور كرده است. به عنوان يك طلبه و مسوول با توجه به ظرفيت‌هاي موجود كشور، آينده را بسيار روشن مي‌بينم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون