• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5234 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۸ خرداد

خبرخوان

وزير اقتصاد: تورم كاهش مي‌يابد

احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: با توجه به شرايط عمومي اقتصاد ايران در تابستان سال گذشته نرخ بالاي تورم را تجربه كرديم و تلاش دولت اين بود كه در شش‌ماهه اول سال بر ايجاد ثبات اقتصاد كلان متمركز شود و تورم را مهار كند كه تا پايان اسفندماه سال گذشته هم اتفاقات بسيار خوبي در زمينه تورم نقطه به نقطه كشور رخ داد. وزير اقتصاد اظهار كرد: تلاش دولت اين است كه از طريق انضباط‌بخشي و نظارت صحيح بر بازار قيمت‌ها كنترل شود تا جامعه با صبر و تاب‌آوري بالاتري بتواند اين شرايط را پشت سر بگذارد. انتظار داريم در ماه‌ها و فصول آينده تورم و فشار قيمتي كاهش يابد.


ارايه بسته ساماندهي بازار اجاره به رييس‌جمهور‌ 

رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي در توييتي نوشت: تيغ تيز اجاره‌بها روي گردن قشر آسيب‌پذير است و برداشتن آن نيازمند حركتي جهادي و بزرگ و اقدامي فرا وزارتخانه‌اي است. بسته جديد خروج از اين بحران را با همكاري صاحب‌نظران به رييس محترم جمهور تقديم كرديم كه ان‌شاءالله با تاييد سران قوا حركتي اساسي به جاي مُسكن‌هاي زودگذر آغاز شود.
اطلاعيه شركت پخش فرآورده‌هاي نفتي درباره جمع‌آوري كارت سوخت

شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي در اطلاعيه‌اي برخي شايعات مطرح‌شده در رسانه‌ها و فضاي مجازي مبني بر حذف كارت سوخت آزاد جايگاه‌‌داران را تكذيب كرد. در اين اطلاعيه آمده است: 
۱- به اطلاع عموم هموطنان عزيز مي‌رساند؛ در پي انتشار برخي اخبار در رسانه‌ها و فضاي مجازي در خصوص حذف كارت سوخت جايگاه‌داران از چرخه عرضه بنزين در جايگاه‌هاي عرضه سوخت كشور به اطلاع مردم عزيز مي‌رساند موارد مورد اشاره شايعه‌اي بيش نيست و همچنان مطابق روال گذشته عرضه بنزين در تمامي مناطق ۳۷ گانه شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با نرخ اول به صورت يارانه‌اي (۱۵۰۰ توماني) و بنزين با نرخ غير يارانه‌اي (۳۰۰۰ تومان) انجام مي‌شود.
۲- همچنين درباره افزايش قيمت بنزين، به اطلاع هموطنان عزيز مي‌رساند اين موضوع نيز تكذيب مي‌شود و هيچ تصميمي براي افزايش قيمت بنزين گرفته نشده است و اساسا چنين موضوعي هم مطرح نيست.
۳- از هموطنان عزيز تقاضا مي‌شود به شايعات منتشرشده در فضاي مجازي توجه نكرده و اخبار صحيح را از سايت شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران به آدرس niopdc.ir دريافت كنند.


موافقت شفاهي سازمان حمايت با افزايش قيمت مواد شوينده

مرتضي جعفري، رييس اتحاديه عمده فروشان مواد شوينده و پاك‌كنندگان گفت: بعد از اصلاح نظام يارانه‌اي عطش مردم براي خريد و انبار كردن همه مواد از جمله مواد شوينده تصاعدي شد و مواد شوينده را به‌ صورت كارتوني خريداري مي‌كردند اما در هفته‌هاي اخير اين عطش ريزش كرد و در حال حاضر بازار آرام است. جعفري خاطرنشان كرد: سازمان حمايت به صورت شفاهي با افزايش نرخ 25درصدي پودرهاي دستي و ماشيني شويندگان مايع موافقت كرد، اما هنوز نامه رسمي مبني بر افزايش نرخ به دست توزيع‌كنندگان اين مواد نرسيده است.

طلب گازي ايران از عراق وصول شد

جواد اوجي، وزير نفت با انتشار مطلبي در صفحه كاربري خود در توييتر نوشت: خوشبختانه با ديپلماسي فعال انرژي و پس از چندماه مذاكره، ساعاتي قبل، ۱.۶ ميليارد دلار طلب معوق سال‌هاي گذشته بابت صادرات گاز به عراق وصول شد. از ابتداي سال نسبت به سال گذشته، حجم صادرات گاز كشور ۲۵ درصد و وصول درآمدهاي ارزي حاصل از آن ۹۰ درصد افزايش يافته است.


فرصت طلايي صادرات شيرخشك را از دست داديم

موسي رهنمايي، قائم‌مقام نظام صنفي كشاورزي با بيان اينكه سال گذشته فرصت طلايي صادرات شيرخشك را از دست داديم، گفت: تصميم‌گيري نهايي در حوزه صادرات و حذف تعرفه بايد بر عهده وزارت جهاد باشد.  قائم‌مقام نظام صنفي كشاورزي و منابع طبيعي كشور با تاكيد بر تمركز سياستگذاري‌هاي مربوط به بخش كشاورزي در وزارت جهاد گفت: با توجه به مشكلات ايجادشده در صادرات محصولات كشاورزي به ويژه شيرخشك، بايد تصميم‌گيري در اين زمينه به وزارت جهاد واگذار شود. رهنمايي با اشاره به اينكه صادرات شيرخشك در حال حاضر انجام مي‌شود و شرايط دپوي آن مانند گذشته نيست، افزود: در تيرماه سال گذشته كه شوراي قيمت‌گذاري محصولات كشاورزي، قيمت شيرخام را ۶۴٠٠ تومان تعيين كرد يكي از تصميمات مهم آن جلسه صادرات شيرخشك و حذف تعرفه آن بود كه متاسفانه هيچ‌گاه اجرايي نشد و ما فرصت طلايي صادرات را از دست داديم.


قيمت بنزين تغيير نمي‌كند 

سيد مسعود ميركاظمي، رييس سازمان برنامه و بودجه گفت: هيچ تغييري در قيمت بنزين صورت نخواهد گرفت و قيمت نان سنتي نيز همانند سابق خواهد بود. اگر طرحي در جايي اجرا شود به اين معني نيست كه در كل كشور اجرا مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون