• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5236 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ خرداد

جهانبخش و طارمي با رييسي چه كار داشتند؟

رييس‌جمهور عامل حاشيه جديد تيم ملي

خبر ديدار مهدي طارمي و عليرضا جهانبخش دو نفر از بزرگ‌ترهاي تيم ملي با رييس‌جمهور رسانه‌اي شده اما دليل اين ملاقات و مفاد آن منتشر نشده است. اين اتفاق يك بدعت خطرناك است.  كسي به ياد نمي‌آورد كه دو يا چند بازيكن تيم ملي به صورت اختصاصي با رييس‌جمهور ديدار كرده باشند. معمولا چنين ملاقات‌هايي يا به صورت دسته‌جمعي است يا با حضور رييس فدراسيون و سرمربي تيم ملي. با اين حال طارمي و جهانبخش به تنهايي با سيد ابراهيم رييسي ديدار كردند و همين ملاقات انواع و اقسام حواشي را اطراف تيم ملي به وجود آورده. 
دليل بروز شايعات، گمانه‌زني برخي رسانه‌ها از تلاش براي تغيير در كادر فني تيم ملي بوده است. گفته شده برخي بازيكنان در ديدار با حميد سجادي وزير ورزش به او گفته‌اند دراگان اسكوچيچ كارايي لازم را ندارد. بعد شايعه شد وزارت ورزش و حتي بالاتر از آن دنبال تغيير در راس كادرفني تيم ملي هستند. مساله‌اي كه تكذيب شد ولي با ملاقات چند روز گذشته دوباره بحث رسانه‌ها و اهالي فوتبال شده. برخي رسانه‌ها هم گفتند بازيكنان براي پيگيري مسائل مالي و معافيتي و پاداش‌ها با رييس‌جمهور ديدار كردند. 
دليل اين ملاقات هرچه باشد نتيجه‌اي جز ايجاد دودستگي و بدگماني اعضاي تيم نسبت به هم ندارد. امروز دراگان اسكوچيچ حق دارد بپرسد چرا بايد بازيكنان تيم ملي تنهايي و در جلسه‌اي مخفيانه با رييس‌جمهور ديدار كنند؟ بازيكنان ديگر حق دارند نگران باشند كه چه كساني دارند براي تمام تيم تصميم مي‌گيرند. بالاخره برخي بازيكنان حاضر در اردوي تيم ملي انتخاب اسكوچيچ هستند و مثلا شايد با برگشتن كي‌روش ديگر در ليست قرار نگيرند. رييس فدراسيون كه جرات اعتراض ندارد ولي اگر يك رييس فدراسيون مقتدر سر كار بود حتما بايد نسبت به اين مساله معترض مي‌شد كه چرا سلسله مراتب رعايت نشده. 
بايد از حميد سجادي وزير ورزش و رييس‌جمهور پرسيد آيا اين حمايتي است كه قرار بود از تيم ملي صورت بگيرد؟ كه دو بازيكن را ببرند در جلسه‌اي خصوصي و نگويند در مورد چه مواردي بحث شده؟ آيا فوتبال هم تبديل به مسائل مگو و شبه امنيت ملي شده كه صورت‌جلسه‌هايش سري باقي بمانند؟  در روزهايي كه ملي‌پوشان بايد از هر زمان ديگري بيشتر روي يك‌دست بودن و همراهي‌ها مانور بدهند نهاد رياست‌جمهوري با اقدامي غيرحرفه‌اي و سوال‌برانگيز آتش حاشيه‌ها را به جان تيم ملي انداخته است.  براي از بين بردن حواشي بايد هرچه سريع‌تر دليل برگزاري جلسه و موارد مطرح شده در آن به صورت شفاف رسانه‌اي شود. اگر بازيكنان از رييس‌جمهور و وزارت ورزش خواسته‌اند كه سرمربي تيم ملي عوض شود بايد همه مردم بدانند. اين چيزي نيست كه هواداران تيم ملي نسبت به آن نامحرم باشند. اگر هم بحث‌هاي ديگري مورد بحث قرار گرفته بايد به گوش عموم برسد. همچنين آقاي رييس‌جمهور بايد متوجه باشد كه از اين پس سلسله مراتب را رعايت كند. مگر اينكه ايشان مشكلي نداشته باشند يك مدير رده مياني بدون در نظر گرفتن جايگاه‌ها بتواند به صورت محرمانه با ايشان ملاقات كند! 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون