• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5236 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۳۰ خرداد

خبر خوان

كاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدي مصرف روغن پس از افزايش قيمت

عليرضا شرفي، مديرعامل شركت تعاوني فرآوري روغن و دانه‌هاي روغني با بيان اينكه در بحث تامين روغن چالشي نداريم، گفت: فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و واحدهاي صنفي مملو از روغن هستند و برخي مشاهدات ميداني حاكي از اين مهم است كه عرضه‌كنندگان براي فروش اين محصول تخفيف‌هايي براي خريداران در نظر گرفته‌اند. وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا تقاضا براي خريد اين محصول ريزش پيدا كرده است؟ تصريح كرد: افزايش قيمت اين محصول باعث شد ميزان تقاضا براي خريد روغن حدود 30 تا 40 درصد كاهش پيدا كند. در حال حاضر مصرف‌كنندگان از ذخاير خانگي استفاده مي‌كنند از اين‌رو ممكن است تا 2 ماه براي تامين نياز به بازار مراجعه نكنند.


واردات آيفون قانوني است  اما شدني نيست

محمدرضا عاليان، سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي با بيان اينكه در حال حاضر به دليل مشكلات مربوط به تامين ارز، واردات آيفون قانوني است، اما شدني نيست و در مقابل، واردات غيرقانوني، ممنوع، اما شدني است، از منتفي شدن تهاتر ارز خشكبار با موبايل خبر داد. عاليان با بيان اينكه واردات مسافري آيفون همچنان دردسرساز است، اظهار كرد: موبايل‌هاي بالاي ۶۰۰ دلار هم كه قانوني وارد شدند در گمرك مانده‌اند، چراكه ارز مورد نياز آنها تامين نشده است. البته در حال حاضر تخصيص ارز براي ثبت سفارش موبايل‌هاي زير ۶۰۰ دلار هم انجام نمي‌شود.


ميزان انهدام دارو  حدود ٣٩ درصد افزايش يافت

عبدالحميد اجتهادي، مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي اظهار داشت: بيشترين كالاهاي انهدام شده و قسمت اعظم كالاهايي كه آنجا مي‌شوند مواد غذايي، مواد آرايشي و دارو هستند. در بحث دارو سازمان غذا و دارو تحت هيچ شرايطي مجوز بازتوزيعي و واگذاري دارو را حتي به صورت رايگان نمي‌دهد و قرار بر اين شده كه از اين پس دارو پس از كشف به‌طور مستقيم به وزارت بهداشت تحويل شود. وي افزود: ميزان انهدام دارو در سال ١۴٠٠ نسبت به سال گذشته آن حدود ٣٩ درصد افزايش يافته است.مديرعامل سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي افزود: ميزان حراج در ارديبهشت ١۴٠٠ حدود ٩١ ميليارد تومان بوده كه اين عدد در ارديبهشت ماه امسال به ٢٩١ ميليارد تومان رسيد. همچنين در خرداد سال گذشته ميزان مزايده ٧٨ ميليارد تومان بوده كه امسال به ۴٣١ ميليارد تومان رسيد.


گرانفروشي بليت هواپيما  كار دلال‌هاست نه ايرلاين‌ها!

حسن خوشخو، معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري درباره علت بالا نبودن قيمت بليت پروازهاي داخلي اظهار كرد: متاسفانه عرضه صندلي‌هاي پروازي به اندازه تقاضاي بازار پروازهاي داخلي نيست؛ در كشور بيش از ۸۰ ميليون نفري تنها تعداد ۱۵۰ فروند هواپيماي فعال كه هم قرار است پروازهاي داخلي را پوشش دهند و هم خارجي كه اين عرضه و تقاضا با هم همخواني ندارند؛ مضافا اينكه مصوبات شوراي عالي هواپيمايي در خصوص نرخ بليت پروازهاي داخلي فصل‌الخطاب است و هر مرجعي كه بخواهد بالاتر از اين نرخ‌ها اقدام به فروش بليت كند، قطعا تخلف از مقررات رخ داده است.  وي ادامه داد: با گرانفروشان بليت پروازهاي داخلي برخورد مي‌كنيم چه ايرلاين‌ها باشند كه چه هر مرجع فروش بليت ديگر؛ اما آنچه مورد تاكيد است، قطعا ايرلاين‌ها و شخصيت‌هاي حقوقي شناخته شده هيچ‌گاه بالاتر از نرخ مصوب نسبت به بليت‌فروشي اقدام نخواهند كرد.


اوضاع سدهاي تهران  خوب نيست

محمدرضا بختياري، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر حجم ذخاير مخازن حدود 640 ميليون مترمكعب است و نسبت به سال قبل كه اين رقم 800 ميليون مترمكعب بوده است 20 درصد كسري را شاهديم. وي افزود: البته به‌‌رغم كسري مخازن امسال جيره‌بندي و قطعي آب در تهران نخواهيم داشت، ما با تمام توان آب را توليد و وارد مدار توزيع مي‌كنيم، اما در عين حال مصرف بالاست و روزانه حدود 3.5 ميليون مترمكعب مصرف داريم، بنابراين وضعيت بسيار سخت بوده و سيستم در فشار است.


40 درصد از اراضي پادگان‌ها بايد به شهر اضافه شود

فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي اظهار كرد: بر اساس قانون خروج پادگان‌ها از بافت شهري، در صورت خروج -پادگان‌ها- بايد ارزش افزوده‌اي را در باقيمانده‌اي كه سهم ارتش جمهوري اسلامي ايران است، داشته باشند، ولو آنكه پادگان ديگري در خارج از محدوده و حريم شهر ساخته شود.وي افزود: بر اساس قانون تا 10 هكتار تصميم‌گيري‌ها در كميسيون‌هاي ماده پنج انجام مي‌شود. در اراضي پادگاني بيش از 10 هكتار مساحت، شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران تصميم‌گيري مي‌كند. معاون شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در قانون مرتبط با پادگان‌ها تصريح شده است كه تا 40 درصد از اراضي پادگان‌ها بايد به شهر تقديم شود، عنوان كرد: يعني تا 40 درصد از خدمات عمومي شهري در طراحي‌ها ديده شود و در 60 درصد باقيمانده نيز حتما بايد خدمات مرتبط با كاربري‌هاي ديگري كه طراحي مي‌شود، تامين شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون