• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5237 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳۱ خرداد

خبرخوان

همتي: واقعيت‌هاي اقتصادي را نمي‌شود پنهان كرد
عبدالناصر همتي، رييس اسبق بانك مركزي، در پستي در اينستاگرام خود نوشت: دي ماه ۱۴۰۰ سوال كردم آيا افزايش درآمد نفتي ناشي از تلاش‌هاي دولت سيزدهم براي خنثي كردن تحريم بود يا ناشي از افزايش قيمت‌هاي جهاني؟ نحوه پاسخ را هم كه همگان شنيدند و ديدند! حال رشد اقتصادي منتشره بانك مركزي رشد مربوط به بخش نفت را ببينيد: عمده رشد بخش نفت در فصل چهارم ۱۳۹۹ و فصل اول ۱۴۰۰ است.»  وي در آخر پست اينستاگرامي خود نوشت: «واقعيت‌هاي اقتصادي را نمي‌شود پنهان كرد.»


هشدار درباره از دست رفتن بازارهاي خارجي سيمان
ابراهيم غلام‌زاده، توليدكننده سيمان با اشاره به زيان‌هاي صنعت سيمان كشور از قطع برق گفت: قراردادهاي بلندمدت خارجي با تضمين خسارت منعقد شده و نمي‌شود به يك‌باره با يك مصوبه همه تلاش‌ها را از بين برد. غلام‌زاده با اعلام اينكه بازار سيمان داخلي به علت قطع برق مدت يكي، دو ماه متلاطم مي‌شود و تقاضا بالا مي‌رود، گفت: بعد از حل مشكل برق تقاضا كمتر از عرضه مي‌شود و كارخانجات سيمان 10 ماه از سال با مازاد عرضه نسبت به تقاضا مواجه هستند و درست نيست به خاطر اين دو ماه، كل بازار صادراتي كشور را قرباني كنيم.


500 تومان پاداش؛ به ازاي هر كيلووات ساعت كاهش مصرف
«حميدرضا پيرپيران» معاون هماهنگي توزيع توانير، رعايت الگوي مصرف برق در بخش‌هاي خانگي و تجاري را در عبور بي‌دغدغه از اوج بار تابستان راهگشا دانست و گفت: تنظيم كولرهاي گازي روي 25 درجه و استفاده از دور كند كولرهاي آبي مهم‌ترين راهكارهاي مديريت مصرف برق در تابستان است. وي افزود: علاوه بر آمادگي نيروگاه‌ها و افزايش ظرفيت نيروگاهي، مشوق‌هايي براي مصارف مختلف درنظر گرفته شده كه در بخش خانگي مشتركاني كه الگوي مصرف را رعايت كنند و مصرف‌شان را نسبت به سال قبل كاهش دهند به ازاي هر كيلووات ساعت كاهش، 500 تومان دريافت مي‌كنند و درصورتي‌كه مشترك خانگي الگوي مصرف 300 كيلووات ساعت ماهانه خود را طي 4 ماه گرم سال (خرداد، تير، مرداد و شهريور) 50 كيلووات ساعت كاهش دهد، قبض برق وي در آن ماه رايگان خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون