• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5238 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير

پيشخوان

پيام رهبر معظم انقلاب به همايش بزرگداشت روز بسيج اساتيد

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به همايش بزرگداشت روز بسيج اساتيد، بر مسووليت و نقش استادان بسيجي در زمينه آميختن پيشرفت و نوآوري علمي با اخلاق و تربيت نفساني تاكيد كردند. به گزارش ايلنا، متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي كه حجت‌الاسلام رستمي، مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها آن را در همايش بزرگداشت بسيج اساتيد قرائت كرد، به اين شرح است: 
بسم ‌الله الرحمن الرحيم
والحمدلله و الصلاه علي رسول‌ الله و‌الله الاطهار
به استادان بسيجي دانشگاه و اجتماع آنان در روز ملي بسيج اساتيد، سلام و درود مي‌فرستم و ياد دانشمند مجاهد، شهيد مصطفي چمران و ديگر شهداي دانشگاه را عزيز و گرامي مي‌دارم. سايه مبارك استاد متعهد و متدين و مجاهد بر سر دانشگاه كشور يكي از بزرگ‌ترين نعمت‌هاي الهي و نويددهنده سرافرازي و رستگاري آينده ملت ايران است. علم نافع و پيشرفته شما چه در موضوعات راهبردي و اساسي و چه در مسائل نقد و كاربردي، نياز حتمي و فوري كشور است. فعاليت استاد بسيجي تنها تعليم نيست، پيشرفت علمي، نوآوري در ماهيت دانش و زبان آن، آميختن آموزش با اخلاق و تربيت نفساني، همت گماشتن به دوگانه‌: فراگيري تازه‌‎هاي علمي و اجتهاد و توليد علم و وظايف ديگري از اين قبيل نيز در زمره مسووليت‌هاي استاد علم است و شما بسيجيان عزيز در همه اين زمينه‌ها مي‌توانيد پيشتاز و پيشران باشيد. توفيقات شما را از خداوند متعال مسالت مي‌كنم.
سيدعلي خامنه‌اي

 

پيام تسليت رهبر معظم انقلاب درپي درگذشت همسر  آيت‌الله شيخ رضا استادي

رهبر معظم انقلاب با صدور پيامي درگذشت همسر گرامي آيت‌الله حاج شيخ رضا استادي را تسليت گفتند. به گزارش ايلنا، متن پيام تسليت رهبر معظم انقلاب در پي درگذشت همسر آيت‌الله حاج شيخ رضا استادي به اين شرح است: 
بسم ‌الله الرّحمن الرّحيم
آيت‌الله آقاي حاج شيخ رضا استادي دامت بركاته
درگذشت همسر گرامي آن‌ جناب را تسليت عرض مي‌كنم به جنابعالي و فرزندان مكرم و ديگر بازماندگان. خداوند آن بانوي مومن و صالح را با اوليايش محشور نمايد و مشمول مغفرت و رحمت فرمايد.
سيدعلي خامنه‌اي

 

طرح استيضاح وزير صمت با ۳۶ امضا به كميسيون صنايع مجلس رسيد

ايلنا: عضو كميسيون صنايع مجلس از ارجاع طرح درخواست استيضاح وزير صمت به اين كميسيون خبر داد. سيدجواد حسيني از ارجاع طرح استيضاح وزير صنعت، معدن و تجارت به كميسيون صنايع و معادن مجلس خبر داد و گفت: اين طرح با ۳۶ امضا به كميسيون ارجاع شده است. وي گفت: سه‌شنبه هفته آينده بررسي درخواست استيضاح با دعوت از وزير صمت در دستوركار كميسيون قرار دارد.حسيني‌كيا تصريح كرد: تا هفته آينده و قبل از برگزاري جلسه كميسيون امكان كاهش يا افزايش امضاها براي درخواست استيضاح وجود دارد اما احتمال اينكه تعداد امضا به كمتر از حدنصاب لازم برسد بسيار بعيد است.


دادستان زاهدان: 

دستگيري عوامل موساد پس از  ۸ ماه رصد دقيق، محقق شد 

دادستان عمومي و انقلاب مركز سيستان و بلوچستان در تشريح جزييات پرونده دستگيري عوامل موساد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان گفت: دستگيرشدگان قصد ترور دانشمندان هسته‌اي را داشتند. به گزارش «انتخاب»، مهدي شمس‌آبادي پيش از ظهر ديروز در نشست خبري با اصحاب رسانه سيستان و بلوچستان كه به مناسبت فرا رسيدن هفته قوه قضاييه برگزار شد، در تشريح جزييات پرونده دستگيري عوامل موساد توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان، اظهار داشت: دستگير‌شدگان قصد ترور دانشمندان هسته‌اي را داشتند. دادستان عمومي و انقلاب زاهدان با اشاره به اينكه در حال حاضر اين پرونده در مرحله تحقيقات مقدماتي است و به زودي كيفرخواست صادر و به دادگاه ارسال مي‌شود، افزود: دستگيري اين عوامل موساد با عمليات پيچيده اطلاعاتي و در پي ۸ ماه رصد دقيق كيس‌هاي امنيتي محقق شد و مستندات زيادي عليه آنها جمع‌آوري شد به نحوي كه وقتي قرار بازداشت متهمان صادر شد حتي اعتراض نكردند.

وحيد يامين‌پور  دبير شوراي عالي جوانان شد

رييس‌جمهور به پيشنهاد وزير ورزش و جوانان، وحيد يامين‌پور را به عنوان «دبير شوراي عالي جوانان» منصوب كرد. به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رييسي با نظر به مراتب تعهد و سوابق شايستگي و به پيشنهاد وزير ورزش و جوانان، دكتر وحيد يامين‌پور را به عنوان «دبير شوراي عالي جوانان» منصوب كرد. بر اين اساس و با توجه به ضرورت توجه جدي‌تر به مسائل جوانان و فراهم نمودن زمينه اثرگذاري بيشتر، جايگاه دبيرخانه شوراي عالي جوانان ارتقا يافته و به زيرمجموعه نهاد رياست‌جمهوري انتقال مي‌يابد تا با اختيارات و ظرفيت بيشتر پيگير مسائل مربوط به حوزه جوانان باشد.احياي دبيرخانه شوراي عالي جوانان و فعال كردن ظرفيت دستگاه‌هاي اجرايي عضو اين شورا، ايفاي نقش نمايندگي شورا در مراكز و مجامع مربوط به جوانان و ارتقاي نقش و جايگاه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان بخشي از انتظارات رييس‌جمهور از دبير شوراي عالي جوانان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون