• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5238 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير

تركمانه با تاكيد بر اهميت امنيت غذايي خبر داد

راه‌اندازي ۴۰۰ هزار شغل بركت در حوزه كشاورزي و غذايي

مديرعامل بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام از راه‌اندازي ۴۰۰ هزار فرصت شغلي در حوزه صنايع كشاورزي و غذايي خبر داد.
 محمد تركمانه در حاشيه بازديد از غرفه بنياد بركت در بيست‌ونهمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع كشاورزي، مواد غذايي، ماشين‌آلات و صنايع وابسته «ايران آگروفود ۱۴۰۱» در محل دايمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران با بيان اين مطلب افزود: ۴۰ درصد فعاليت‌هاي بنياد بركت در اشتغال‌زايي اجتماع‌محور و بخش عمده‌اي از طرح‌هاي بنگاه‌محور متمركز بر بخش كشاورزي و حوزه امنيت غذايي است.
مديرعامل بنياد بركت در تشريح اقدامات اين بنياد در ايجاد اشتغال در حوزه‌هاي كشاورزي و غذايي گفت: از ۱۹۵ هزار طرح اشتغا‌ل‌زايي اجتماع‌محور ايجاد شده تا به امروز، ۱۰۶ هزار طرح به بخش كشاورزي، غذايي، شيلات، ماشين‌آلات و صنايع وابسته اختصاص دارد.
او ادامه داد: راه‌اندازي اين ۱۰۶ هزار طرح اجتماع‌محور، فرصت‌هاي كسب‌وكار براي ۳۱۸ هزار نفر را در حوزه كشاورزي و مواد غذايي به شكل مستقيم و غيرمستقيم فراهم آورده است.
تركمانه درباره حمايت از شركت‌هاي فعال در حوزه كشاورزي و غذايي نيز خاطرنشان كرد: ۲۶۱ شركت و مجتمع فعال در زمينه‌هاي كشاورزي، غذايي، شيلات، ماشين‌آلات و صنايع وابسته تحت پوشش حمايتي بنياد بركت قرار دارند كه علاوه بر توليد محصولات متنوع، براي نزديك به ۸۲ هزار نفر ايجاد اشتغال كرده‌اند.
وي تاكيد كرد: حجم سرمايه‌گذاري براي راه‌اندازي اين ۱۰۶ هزار و ۲۶۱ طرح اشتغال‌زايي اجتماع‌محور و بنگاه‌محور با ظرفيت اشتغال كل ۴۰۰ هزار نفر بالغ بر ۱۲۵ هزار ميليارد ريال است.
به گفته مديرعامل بنياد بركت، بحث امنيت غذايي از جمله محورهاي عمده‌اي است كه در ستاد اجرايي فرمان امام و بنياد پيگيري مي‌شود.
 تركمانه يادآور شد: تمركز بنياد بركت بر اشتغال‌زايي در حوزه كشاورزي، غذايي، شيلات و صنايع وابسته علاوه بر فراهم آوردن فرصت‌هاي شغلي، باعث توليد قابل توجه محصولات مختلف از جمله گوشت قرمز، شير، ميوه‌هاي گلخانه‌اي، صيفي‌جات، ماهيان و آبزيان شده است.
او افزود: بسياري از اين محصولات علاوه بر استفاده در بازارهاي داخلي به كشورهاي ديگر صادر مي‌شوند، به‌طوري كه ۷۰ درصد صادرات شركت‌هاي حمايتي و مشاركتي بنياد بركت به محصولات كشاورزي و مواد غذايي اختصاص دارد. 
مديرعامل بنياد بركت درباره دلايل شركت اين بنياد در نمايشگاه «ايران آگروفود ۱۴۰۱» تصريح كرد: بحث فروش محصولات طرح‌هاي كوچك و بنگاه‌هاي مشاركتي يكي از اولويت‌هاي اصلي بنياد بركت است و امسال برنامه‌هاي ويژه‌اي را در حوزه فروش محصولات كارآفرينان داريم. در همين راستا، علاوه بر شركت در نمايشگاه‌هاي كشوري و بين‌المللي، نمايشگاه‌هاي ويژه محصولات بنياد در ۱۰ استان كشور برگزار خواهد شد. تركمانه با تاكيد بر ظرفيت بالاي بخش كشاورزي و مواد غذايي براي صادرات اظهار داشت: بنياد امسال در حوزه بازاريابي و به خصوص ديجيتال ماركتينگ حمايت‌هاي ويژه‌اي را از كارآفرينان خود خواهد داشت و به همين منظور، برگزاري دوره‌هاي آموزشي و راه‌اندازي پويش‌هاي تبليغاتي را در دستور كار دارد.
او با اشاره به استقبال از غرفه بنياد بركت در نمايشگاه بيان كرد: توليدكنندگان محصولات كشاورزي و مواد غذايي مي‌توانند با مراجعه به اپليكيشن بنياد بركت به آدرس App.barkat.ir طرح‌هاي خود را ثبت كنند تا پس از بررسي‌هاي كارشناسانه، از آنها حمايت شود.
مديرعامل بنياد بركت از حمايت ويژه اين بنياد از شركت‌هاي دانش‌بنيان در حوزه كشاورزي خبر داد و تاكيد كرد: استفاده از ظرفيت‌ها و توانايي‌هاي شركت‌هاي دانش‌بنيان در توليد محصولات كشاورزي و در فرآيندهايي همچون كاشت، آبياري، بسته‌بندي و فرآوري محصولات به شكل ويژه در دستور كاري امسال بنياد قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون