• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5238 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير

خبرخوان

كد رهگيري براي تمام  معاملات مسكن الزامي شد
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي در نشست با اصناف حوزه مسكن خواستار همكاري مشاوران املاك در اجراي مصوبات سران قوا در خصوص ساماندهي بازار اجاره شد و از الزامي شدن كد رهگيري براي تمامي معاملات مسكن به عنوان شرط قانوني بودن معاملات خبر داد. عضو كابينه دولت سيزدهم ادامه داد: مصوبات سران قوا در خصوص ساماندهي بازار مسكن و اجاره‌بها مصوب شده است و طبق اين مصوبه مستاجران مي‌توانند در واحدهاي مسكوني كه سكونت دارند ساكن باشند و موجران نيز نهايت همكاري را داشته باشند و حداكثر در تهران و ساير كلان‌شهرها تا ۲۵ درصد و در ساير شهرها تا ۲۰ درصد افزايش نرخ اجاره‌بها را مجاز هستند.


عوارض صادراتي برخي محصولات پروتييني و لبني حذف شد
محرم سلطاني، مديركل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد كشاورزي گفت: با تصويب ستاد تنظيم بازار، عوارض صادراتي برخي از محصولات پروتييني و لبني حذف شد. وي افزود: مطابق با بند يك مصوبات جلسه مذكور عوارض صادراتي مرغ، تخم‌مرغ، شيرخشك صنعتي و خامه فله‌اي جهت حفظ توليد داخل و جلوگيري از ضرر و زيان دامداران و توليدكنندگان از تاريخ 7/۳/۱۴۰۱ تا پايان سال‌ جاري حذف مي‌شود. مديركل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد كشاورزي تصريح كرد: بر اساس آخرين جلسه ستاد تنظيم بازار كشور مقرر شد تا از تاريخ ۷ خردادماه عوارض صادراتي برخي از محصولات پروتييني و لبني حذف شود كه بر اين اساس عوارض صادراتي پرداخت شده قابل استرداد به صادركنندگان است.


قيمت‌گذاري دستوري  بازار را تنظيم نكرد
مهراد عباد، عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران گفت: سياست‌گذاري با اعمال قيمت‌گذاري دستوري سعي در حمايت از اقشار فرودست دارد اما در اين سال‌ها مشخص شده كه اعمال اين سياست نه تنها منجر به توزيع ارزان كالاها و خدمات نشده بلكه عدالت را هم زير سوال برده است. وي با بيان اينكه قيمت‌گذاري دستوري يك روش منسوخ كنترل تورم است، افزود: نكته قابل توجه در قيمت‌گذاري دستوري اين است كه در اغلب موارد، قيمت‌هاي تعيين شده نه تنها بدون در نظر گرفتن مفهوم برند و كيفيت به صورت غيركارشناسي مصوب شده‌اند بلكه در اغلب اين قيمت‌ها آينده پژوهي نيز ناديده انگاشته شده است كه همين موضوع از سويي اهداف سياست‌گذار مبني بر كنترل تورم و حمايت از مصرف‌كننده را به انحراف كشانده و از سوي ديگر منجر به عدم ثبات در صنايع كشور شده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون