• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5238 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱ تير

خبرخوان

استيضاح وزير كشاورزي  قطعي نيست
ذبيح‌الله اعظمي ساردويي، نماينده كرمان در مجلس در پاسخ به اين پرسش كه آيا نمايندگان مجلس طرح استيضاح وزير جهاد كشاورزي را در دستور كار خود قرار داده‌اند؟ گفت: بايد به ساداتي نژاد زمان داد كه برنامه‌هاي خود را عملياتي كند و بحث‌هايي مبني بر استيضاح وي قطعي نيست. وي با بيان اينكه وزير جهاد كشاورزي در انتصاب مديران اين وزارتخانه اشتباهاتي داشته است، افزود: ديدگاه نمايندگان نسبت به وزير كشاورزي منفي نيست و وي جزو وزراي قابل قبول است اين در حالي است كه نظرات مجلسيان نسبت به عملكرد وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بسيار منفي بود كه‌ در نهايت منجر به استعفاي ايشان شد.


گم شدن 2 ميليارد مترمكعب گاز در شبكه
سالانه ۲ ميليارد مترمكعب گاز گمشده در شبكه گاز كشور داريم كه عمدتا به دليل دستكاري كنتور توسط مصرف‌كننده يا خطاي انساني در خوانش كنتورها اتفاق مي‌افتد. از مزيت‌هاي هوشمندسازي كنتورهاي گاز، كاهش مصرف گازهاي بدون درآمد است كه با ارسال هشدار از چنين دستكاري‌هايي جلوگيري مي‌كند و با حذف عامل انساني در خوانش كنتور، ضريب خطاي محاسباتي را كاهش خواهد داد.


نسبت به لايحه بودجه ۱۴۰۱ هشدار داده بوديم
مهدي پازوكي، كارشناس اقتصادي اظهار داشت: در همان زمان نسبت به لايحه پيشنهادي دولت براي بودجه 1401 نقدداشتيم و كارشناس‌هاي اقتصادي بارها نقدها و راهكارها را اعلام كردند.چراكه معتقد بوديم لايحه تورم‌زا طراحي و تدوين شده و امروز نتيجه آن را در افزايش نرخ تورم مي‌بينيم. حجم بودجه دولت روز به روز در حال افزايش است و اگر دولت خواهان اصلاحات اقتصادي است بايد سه راهكار اصلاحي را انجام دهد كه اولين آن اصلاحات مالي يعني اصلاح در سند بودجه و كاهش مخارج غيرضروري است.وي با اشاره به آثار و تبعات حذف ارز 4200 توماني در اقتصاد گفت: با تعيين قيمت دستوري براي ارز مخالفم و اساسا اقتصاد دستور و فرمان نمي‌پذيرد و موضوع اين است كه با مسائل اقتصادي برخورد علمي و كارشناسي نداريم كه يكي از مصاديق بارز آن، همين بودجه سال جاري است. در بودجه، مخارج دولت بي‌حد و حساب افزايش يافته و به‌طور قطع، بر روي نقدينگي اثر مي‌گذارد و زماني كه نقدينگي رشد پيدا مي‌كند، اثر آن را در تورم مي‌بينيم. به همين دليل است كه امروز توده‌هاي مردم افزايش نرخ تورم را لمس مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون