• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5242 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير

خبر

قاليباف:
برخي اقدامات سبب شده كه شجاعت از مديران‌مان گرفته‌ شود

رييس مجلس تاكيد كرد: برخي اقدامات سبب شده كه شجاعت از مديران‌مان گرفته‌ شود و به همين دليل در بين مديران ترس از تصميم گرفتن و هزينه كردن وجود دارد. به گزارش ايلنا، محمدباقر قاليباف عصر ديروز در دومين نشست مشترك نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسوولان عالي قضايي با گراميداشت ياد و خاطره شهيد بهشتي و ياران شهيدش و همچنين تبريك هفته قوه قضاييه گفت: شهيد بهشتي هر چه مي‌گفت به آن اعتقاد و در عمل به آن التزام داشت، در قبل و بعد از انقلاب اين ويژگي همراه شهيد بود و به دليل پايبندي به اين ويژگي و كينه دشمنان به اين مدير مدبر او را شهيد كردند. وي ادامه داد: امروز قوه قضاييه در مسير كارآمد شدن نسبت به گذشته خود قرار دارد و شاهد روند مثبت در سطوح مختلف اين قوه هستيم. يكي از علت‌هاي اين امر تدبير رهبر معظم انقلاب براي انتخاب رييس قوه از درون قوه قضاييه است كه اين موضوع خود آغاز تحول بود. وي با بيان اينكه در شرايطي قرار گرفته‌ايم كه هماهنگي بين قوا از جهت رويكرد و باور وجود‌ دارد و لذا محكوم به موفقيت هستيم، افزود: همه بايد در مجلس، دولت و قوه قضاييه بدانيم كه در دوران بسيار مهم و سرنوشت‌ساز براي تحول در كشور قرار داريم و دوست و دشمن توجه‌شان به ايران است، بنابراين بايد اين تفكر در همه به وجود بيايد كه در كنار هم بتوانيم گام‌هاي مهمي براي حل مشكلات مردم و توسعه كشور‌برداريم.   قاليباف با اشاره به اينكه اكنون در آستانه تدوين برنامه هفتم توسعه هستيم، اضافه كرد: در كشور ظرفيت‌‌هاي قابل توجهي وجود دارد اما يا ناشناخته مانده است، يا با حكمراني نادرست، نتوانسته‌ايم از ظرفيت مادي و انساني كشور به درستي استفاده كنيم. رييس قوه مقننه با تاكيد بر اينكه برخي نكات در اين نشست مطرح شد كه حل و فصل آنها بايد در قالب لايحه يا طرح تدوين شود، گفت: طبيعتا اگر موارد بار مالي نداشته باشد بهتر است در قالب طرح بيان شود تا زمان را از دست ندهيم اما اگر بار مالي دارد بايد مسير لايحه توسط خود قوه طي شود. قاليباف با بيان اينكه چالش كنوني كشور حكمراني است، تصريح كرد: شيوه حكمراني و مديريتي و نظام اداري و اجرايي، چالش‌هاي جدي براي كشور ايجاد كرده‌اند كه بايد براي رفع آنها چاره‌انديشي كرد؛ لذا بايد به سمت يك حكمراني متعالي برويم به نحوي كه بتوانيم از ظرفيت‌هاي كشور استفاده كنيم.  وي با بيان اينكه برخي اقدامات سبب شده كه شجاعت از مديران‌مان گرفته‌ شود و به همين دليل در بين مديران ترس از تصميم گرفتن و هزينه كردن وجود دارد، گفت: البته لازم است كه ما بايد به دنبال مديران قوي و امين و پاكدست باشيم. چرا كه اگر مديري قوي نباشد، قدرت تصميم‌گيري ندارد؛ بنده به عنوان كسي كه بيش از ۴۰ سال مسير كار اجرايي را طي كرده‌ام، مي‌گويم كه كمتر مديري حاضر است تمام دردسرهاي تصميماتش را بپذيرد، چرا كه بعد از آن كسي به دادش نمي‌رسد و اين واقعيتي است كه بايد به آن توجه كنيم، در عين اينكه سلامت و پاكدستي مديران بسيار حائز اهميت است و حتما بايد با فساد و تخلف از قانون هم قاطعانه برخورد كرد. رييس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: هر از گاهي بحثي توسط رسانه‌ها دنبال مي‌كردند، تحت عنوان سوت‌زني و حمايت از افشاگران فساد؛ به نظر مي‌رسد اگر مجلس و قوه قضاييه در كنار يكديگر طرحي را براي مردمي‌سازي مبارزه با فساد ارايه كنند تا همه مردم در مسير مبارزه با فساد به كمك دستگاه‌هاي نظارتي بيايند، براي مفسدين فضايي ناامن ايجاد خواهد شد و ان شاء‌الله كمك مي‌كند كه بتوانيم ريشه مفاسد را بخشكانيم.


باهنر:
درصورت نياز بايد  در قانون اساسي بازنگري شود

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين گفت: بايد به يكسري از اصول نظام و انقلاب مانند استقلال، معارف و جمهوريت تا ابد پايبند باشيم. اگر نياز است بايد قوانين جديد مصوب كنيم و اگر نياز بود در قانون اساسي بازنگري شود تا قدم‌هاي آينده را با صلابت بيشتر ‌برداريم. به گزارش ايلنا، محمد رضا باهنر، دبيركل جامعه مهندسين در پانزدهمين مجمع عمومي سراسري اين تشكل سياسي گفت: جامعه اسلامي مهندسين بيش از ۳۵ سال است كه فعاليت خود را آغاز كرده است، بعد از تعطيلي حزب جمهوري اسلامي ما با تعدادي از دوستان اين حزب را تاسيس كرديم. امروز پانزدهمين كنگره جامعه اسلامي مهندسين برگزار مي‌شود. وي در ادامه بيان كرد: كرونا بسياري از مسائل را تحت‌الشعاع قرار داد و يك دوره نتوانستيم اين كنگره را برگزار كنيم. باهنر مطرح كرد: مشي جامعه اسلامي مهندسين اين است كه بايد قدر خدمت خدمتگزاران را داشته باشد و قرار نباشد قبلي‌ها از ياد بروند. بسياري از خدمات اين انقلاب مانند دفاع مقدس و جهاد سازندگي به معجزه شبيه است. دبيركل جامعه مهندسين گفت: بايد احترام خدمتگزاراني كه بدون توقع كار كرده‌اند را بدانيم و نقاط ضعف را پيدا كنيم و در جهت تقويت آنها گام‌برداريم. بيانيه گام دوم بيانيه عميقي بود و از معدود مواردي بود كه رهبري گفتند بسيار براي آن زمان صرف كرده‌اند. وي تصريح كرد: بايد به يك سري از اصول نظام و انقلاب مانند استقلال، معارف و جمهوريت تا ابد پايبند باشيم. اگر نياز است بايد قوانين جديد مصوب كنيم و اگر نياز بود در قانون اساسي بازنگري شود تا قدم‌هاي آينده را با صلابت بيشتر  ‌برداريم.

 

دومين پرتاب تحقيقاتي ماهواره‌بر ذوالجناح
دومين پرتاب ماهواره بر ذوالجناح به منظور اهداف تحقيقاتي از پيش تعيين شده، انجام شد. به گزارش ايسنا حسيني سخنگوي وزارت دفاع درباره اين خبر افزود: اين ماهواره برِ سه مرحله‌اي از نظر ويژگي‌هاي فني، قابل رقابت با ماهواره‌برهاي روز دنيا است كه داراي دو مرحله پيشرانش جامد و يك مرحله با پيشرانش مايع است. وي با بيان اينكه پرتاب ماهواره بر ذوالجناح با هدف زيرمداري انجام گرفته است ،تصريح كرد: به حول قوه الهي مرحله سوم توسعه اين ماهواره برِ تركيبي با بهره‌گيري از اطلاعات حاصل از اين پرتاب آغاز شده است. گفتني است ماهواره‌بر ذوالجناح در بهمن ماه سال 99براي نخستين‌بار با هدف دستيابي به فناوري قدرتمند‌ترين موتور سوخت جامد در كشور مورد تست و ارزيابي قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون