• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5244 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۸ تير

ويژه

پيكاپ جديد پادرا ديزل محصول ايسوزو نيست
شنيده‌ها حاكي از آن است كه شركت پادرا ديزل قصد دارد به زودي نسخه‌هايي از پيكاپ كينگ‌لينگ     تاگاH را رونمايي كرده و به بازار عرضه نمايد. بر همين اساس معرفي پيكاپ كينگ‌لينگ تاگا H به عنوان يكي از محصولات شركت ايسوزو محل ترديد است و هدف پادراديزل از اين اقدام مشخص نيست و در مقابل تبعات قانوني آن چه خواهد كرد.  لازم به ذكر است؛ اگر قرار بر عرضه محصولات ايسوزو در ايران باشد، قطعا مونتاژ اين خودرو مي‌بايست توسط گروه بهمن به عنوان شريك تجاري ايسوزو در ايران انجام شود. بايد ديد در موضوع اين حركت عجيب، وزارت صمت جهت صيانت از حقوق مصرف‌كنندگان چه اقدامي خواهد كرد.


اعتبار هديه  ۳۵۰ هزار توماني همراه اول براي دانشجويان و جوانان
 اين اعتبار آكادمي همراه براي مشتركان جديد سيمكارت‌هاي اعتباري دانشجويي و سيمكارت‌هاي دايمي جوانان حداكثر تا ۴ روز پس از فعالسازي سيمكارت، تخصيص داده مي‌شود. مشتركان فعلي اين دو نوع سيمكارت نيز اعتبار ۳۵۰ هزار توماني را به‌صورت خودكار پس از ثبت‌نام در سايت آكادمي همراه اول دريافت مي‌كنند.


عملياتي شدن سامانه  «سفته الكترونيكي» بانك مسكن
معاون مديرعامل در امور فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك مسكن از عملياتي شدن سامانه «سفته الكترونيكي» در اين بانك خبر داد. ساسان شيردل در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري بانك مسكن- هيبنا- در اين خصوص گفت: با توجه به اينكه در حال حاضر بسياري از خدمات شبكه بانكي علاوه بر ارايه حضوري به‌صورت غيرحضوري و الكترونيكي نيز در حال انجام است، مديريت اوراق بهاداري همچون سفته و برات نيز به سمت الكترونيكي شدن در حال حركت است كه گام اول اين اقدام در بانك مسكن راه‌اندازي سامانه «سفته الكترونيكي» است. عضو هيات عامل بانك مسكن درباره مزاياي صدور سفته الكترونيكي گفت: افزايش امنيت، عدم انكارپذيري ذي‌نفعان و كاهش جرم، اختصاص شناسه يكتا و در اختيار قرار دادن اطلاعات تكميلي سفته به ذي‌نفعان در پلتفرم مربوطه، يكپارچگي سند از طريق پلتفرم موردبررسي، كاهش هزينه‌ها، مطابقت با قواعد قانون تجارت و ساير قوانين در چرخه حيات سفته، امكان رصد سفته با هدف مبارزه با پول‌شويي، از جمله مزاياي صدور سفته الكترونيكي است. شيردل درباره نحوه دريافت گواهي‌نامه ديجيتال در بانك مسكن براي دريافت سفته الكترونيكي اظهار داشت: يكي از الزامات مرتبط با صدور، ظهرنويسي يا ضمانت سفته دريافت گواهي امضاي ديجيتال است كه به دو روش «مراجعه حضوري به دفاتر پيشخوان دولت» و «روش غيرحضوري دريافت گواهي» امكان دريافت گواهي امضاي ديجيتال وجود دارد. وي تصريح كرد: در روش مراجعه حضوري به دفاتر پيشخوان دولت، مشتري ابتدا درخواست صدور گواهي را از طريق سايت مركز صدور گواهي الكترونيكي مياني عام ثبت كرده و سپس بعد از خريد توكن فيزيكي به‌منظور احراز هويت به دفاتر پيشخوان دولت مراجعه كرده و گواهي خود را بر روي توكن خريداري‌شده دريافت مي‌كند. معاون مديرعامل در امور فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك مسكن ادامه داد: اما در روش غيرحضوري، مشتري پس از نصب نرم‌افزار MaskanSign بر روي گوشي همراه خود تمامي مراحل احراز هويت را به‌صورت غيرحضوري انجام داده و گواهي را بر روي گوشي دريافت مي‌كند و نيازي به خريد توكن سخت‌افزاري ندارد. شيردل تصريح كرد: پس از دريافت گواهي به يكي از دو روش يادشده، مشتري امكان انجام امضاي ديجيتال از طريق نرم‌افزار مربوطه را داشته و مي‌تواند به‌صورت غيرحضوري به صدور سفته و امضاي سفته از طريق گوشي خود اقدام كند. وي گفت: درعين‌حال امكان استفاده از گوشي به عنوان توكن در هنگام استفاده از سامانه سفته الكترونيك بر روي كامپيوتر شخصي نيز وجود دارد. در اين روش در مرحله امضاي ديجيتال، كامپيوتر به نرم‌افزار MaskanSign نصب‌شده بر روي گوشي متصل شده و عمليات امضاي ديجيتال را از طريق اين نرم‌افزار به انجام مي‌رساند. شيردل ادامه داد: با توجه به اينكه استفاده از خدمات سامانه سفته الكترونيك و نيز نرم‌افزار امضاي ديجيتال بانك مسكن بر روي محيط دسكتاپ (كامپيوتر) مشتريان نيازمند نصب يك ميان‌افزار به نام «ابزارست كلاينت» بر روي سيستم عامل كامپيوتر آنها مي‌باشد، مشتريان مي‌توانند برنامك امضاي ديجيتال بانك مسكن با عنوان MaskanSign-1.4.0-30.apk و ميان‌افزار «ابزارست كلاينت» را از طريق آدرس https: //download.bank-maskan.ir/installer.exe در پرتال بانك مسكن روي سيستم رايانه‌اي خود بارگذاري كنند. معاون مديرعامل در امور فناوري اطلاعات و ارتباطات بانك در پايان تاكيد كرد: مطابق دستورالعمل وزارت امور اقتصادي و دارايي ارايه خدمات الكترونيكي مرتبط با سفته تنها براي آن دسته از مشتريان كه در بانك مسكن داراي حساب هستند امكان‌پذير است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون