• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5251 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۶ تير

گفت‌وگوي تلفني اميرعبداللهيان با همتاي سوئدي و ديدار با فرزند حميد نوري

ايران با حساسيت پرونده حميد نوري را دنبال مي‌كند

وزير امور خارجه در گفت‌وگو با همتاي سوئدي خود، خواستار آزادي فوري «حميد نوري» شهروند ايراني كه با اتهامات كاملا بي‌اساس گروهك تروريستي منافقين در بازداشت به سر مي‌برد، شد. به گزارش ايرنا، «حسين اميرعبداللهيان»، وزير امور خارجه عصر سه‌شنبه در گفت‌وگوي تلفني با «آن لينده» وزير خارجه سوئد، در خصوص توسعه همكاري‌هاي دوجانبه و مهم‌ترين موضوعات مورد اهتمام دو كشور گفت‌وگو و تبادل‌نظر كرد. وي با اشاره به سوابق طولاني روابط دو كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران به توسعه مناسبات با اروپا از جمله سوئد توجه دارد. هر دو طرف بايد تلاش كنيم تا روابط دو كشور در زمينه‌هاي تجاري و اقتصادي بيش از گذشته شكوفا شود. وزير امور خارجه تاكيد كرد: نقشه راه همكاري‌هاي دو كشور ترسيم شده و با شما موافقم كه بايد براي اجرايي و عملياتي شدن اين برنامه اقدام جدي و مشترك صورت گيرد. اميرعبداللهيان همچنين بر لزوم توجه هر دو طرف بر رفع سوءتفاهمات و موضوعاتي كه براي توسعه مناسبات دوجانبه مانع ايجاد كرده است، تاكيد كرد. رييس دستگاه ديپلماسي خاطرنشان كرد: روابط ديرينه دو كشور نبايد تحت تاثير تبليغات و اقدامات بي‌پايه و اساس يك گروهك تروريستي كه سوابق جنايت‌هاي آن عليه ملت ايران بر همگان روشن است، قرار بگيرد. اميرعبداللهيان خواستار آزادي فوري «حميد نوري» شهروند ايراني كه با اتهامات كاملا بي‌اساس گروهك تروريستي منافقين در بازداشت به سر مي‌برد، شد. طرفين در اين خصوص به تفصيل مذاكره كردند.
روابط با ايران براي سوئد ارزش بالايي دارد
وزير خارجه سوئد نيز در اين گفت‌وگوي تلفني با اشاره به روابط تاريخي دو كشور گفت: روابط با جمهوري اسلامي ايران براي سوئد از ارزش بالايي برخوردار است و معتقديم ايران نقش بسزايي در صلح و ثبات منطقه دارد. آن لينده با اشاره به تلاش‌هاي گروهك منافقين براي تاثير‌گذاري بر دادگاه حميد نوري، شهروند ايراني كه به اتهامات بي‌اساس در سوئد مورد محاكمه قرار گرفته، افزود: دولت و سيستم قضايي سوئد تحت تاثير تبليغات اين گروه قرار نخواهد گرفت. 
اميرعبداللهيان: ايران پرونده حميد نوري را با حساسيت زياد دنبال مي‌كند
وزير امور خارجه پس از گفت‌وگوي تلفني با وزير امور خارجه سوئد، در ديداري صميمانه با فرزند حميد نوري شهروند ايراني بازداشتي در سوئد، اقداماتي كه تاكنون در سطوح مختلف كشور و به ويژه وزارت امور خارجه براي پيگيري پرونده آقاي نوري صورت گرفته را تشريح كرد. اميرعبداللهيان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران پرونده حميد نوري را با حساسيت زياد دنبال مي‌كند و نهايت تلاش خود را براي آزادي او به كار خواهد بست.  در اين ديدار در مورد فشارها و تضييقات وارد شده بر آقاي نوري در جريان بازداشت غيرقانوني و فرآيند ناعادلانه دادگاه گفت‌وگو به عمل آمد. به گزارش ايرنا، در حالي كه ۳۲ ماه از بازداشت حميد نوري توسط دستگاه قضايي سوئد مي‌گذرد و روند دادگاه طولاني و ۹۲ جلسه‌اي او نيز دو ماه پيش به پايان رسيده، وي نه تنها همچنان در سلول انفرادي نگهداري مي‌شود و به پزشك دسترسي ندارد، بلكه براي تماس يا ملاقات با خانواده نيز دچار محدوديت‌هاي شديدي است. حميد نوري در روند يك دادرسي غيرقانوني، بنا بر شكايت تعدادي از اعضاي گروهك تروريستي منافقين و به اتهامات واهي در سوئد مورد محاكمه قرار گرفت و همواره با نقض مكرر حقوق شهروندي از جمله نگهداري در سلول انفرادي، ضرب و شتم، عريان كردن اجباري، عدم دسترسي به پزشك و مواردي از اين دست روبه‌رو بوده است.
ديدار با فرزند حميد نوري
وزير امور خارجه در ديدار فرزند حميد نوري شهروند ايراني زنداني در سوئد تاكيد كرد: ايران پرونده حميد نوري را با حساسيت زياد دنبال مي‌كند و نهايت تلاش خود را براي آزادي او به كار خواهد بست. به گزارش ايرنا، «حسين اميرعبداللهيان»، وزير امور خارجه پس از گفت‌وگوي تلفني با وزير امور خارجه سوئد، در ديداري صميمانه با فرزند حميد نوري شهروند ايراني بازداشتي در سوئد، اقداماتي كه تاكنون در سطوح مختلف كشور و به ويژه وزارت امور خارجه براي پيگيري پرونده آقاي نوري صورت گرفته را تشريح كرد. اميرعبداللهيان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران پرونده حميد نوري را با حساسيت زياد دنبال مي‌كند و نهايت تلاش خود را براي آزادي او به كار خواهد بست. در اين ديدار در مورد فشارها و تضييقات وارد شده بر آقاي نوري در جريان بازداشت غيرقانوني و فرآيند ناعادلانه دادگاه گفت‌وگو به عمل آمد. وزير امور خارجه، استقامت و ايستادگي حميد نوري در برابر تمامي فشارها را ستود و افزود: حمايت و دفاع از اتباع ايران در هر جاي دنيا كه باشند، وظيفه ذاتي وزارت خارجه است و در اين مورد نيز حداكثر تلاش خود را به‌ كار خواهيم بست. اميرعبداللهيان همزمان با اين ديدار، تلفني با سفير كشورمان در سوئد نيز گفت‌وگو كرد و ضمن كسب اطلاع از آخرين وضعيت حميد نوري، توصيه‌هاي لازم جهت تداوم و تقويت تلاش‌هاي حمايتي از شهروند ايراني ياد شده را ارايه كرد. فرزند حميد نوري نيز در اين ديدار، ضمن تشكر از مساعي به عمل آمده، شرايط منجر به بازداشت و محاكمه ايشان را تشريح كرد و خواهان ادامه تلاش‌ها براي آزاد شدن او شد. حميد نوري شهروند ايراني با شيادي گروهك منافقين، توسط نيروهاي امنيتي سوئد بازداشت و تحت محاكمه قرار گرفته است. در اين ديدار ناصر كنعاني، سخنگوي وزارت امور خارجه نيز حضور داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون