• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5254 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۲ تير

در جريان بازديد فاطمي امين از فولاد مباركه صورت گرفت

قدرداني وزير صمت از عملكرد فولاد مباركه در تنظيم بازار كاهش چشمگير مصرف آب و توليد محصولات ويژه

قدرداني وزير صمت از عملكرد فولاد مباركه در تنظيم بازار، كاهش چشمگير مصرف آب و توليد محصولات ويژه وزير صمت، در جريان سفر به استان اصفهان ضمن ديدار با مديرعامل گروه فولاد مباركه چند پروژه صنعتي در مجتمع فولاد سبا را افتتاح و از نزديك از خطوط توليد اين شركت بازديد كرد. سيدرضا فاطمي‌امين در اين آيين كه جمعي از نمايندگان مردم اصفهان و شهرستان‌هاي لنجان و مباركه در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند، پس از افتتاح واحدهاي گاززدايي و كربن‌زدايي تحت خلأ (V. O. D & V. D) و اسمز معكوس ثانويه (RO2) فولاد سبا و بازديد از فولاد مباركه گفت: امروز به‌ پاس قدرداني از زحمات و تلاش‌هاي مديران و كاركنان سختكوش فولاد مباركه، از اين  مجموعه  ديدن  كردم.


فولاد  مباركه  كشورمان  را  از  واردات  اين  محصولات  خاص  بي‌نياز كرد
او عملكرد فولاد مباركه در تنظيم بازار، كاهش چشمگير مصرف آب و توليد محصولات ويژه را قابل‌ تقدير دانست و با بيان اينكه در‌حال‌حاضر كشور ما، هم توليدكننده و هم صادركننده فولاد است، گفت: پيش ‌از اين زماني كه قصد توليد الكتروموتور را داشتيم، فولاد الكتريكي را از ديگر كشورها خريداري و وارد مي‌كرديم كه خوشبختانه فولاد مباركه كشورمان را از واردات اين محصولات خاص بي‌نياز كرد. وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهميت تثبيت قيمت انواع محصولات فولادي در بازارهاي داخلي تصريح كرد: فولاد مباركه با جبران كسري محصولات به‌ خوبي توانست مديريت بازار را نيز انجام بدهد و در حفظ تعادل آن تاثيرگذار باشد كه جاي تقدير دارد. او در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: اين شركت در حوزه فناوري نيز اقدامات موثري انجام داده و علاوه ‌بر ‌اين با سرمايه‌گذاري‌هاي درخور‌ توجهي كه انجام داده، مصرف آب واحدهاي خود را نسبت به ساير توليدكنندگان فولاد جهان  به كمترين  حد ممكن كاهش  داده  است.


فولاد مباركه  دغدغه كشور  در  حوزه  توليد  فولادهاي الكتريكي را  برطرف كرد
وزير صنعت، معدن و تجارت يكي از دغدغه‌هاي اين وزارتخانه را دستيابي به توانمندي توليد فولادهاي ويژه، نظير فولادهاي مورد نياز صنعت توليد ترانسفورماتورها دانست و در همين زمينه خاطرنشان كرد: خوشبختانه فولاد مباركه با تحقيق و به‌روزآوري دانش فني و در ادامه نيز با اجرا و به بهره‌برداري رساندن طرح‌هاي توسعه هدفمند، دغدغه  اين وزارتخانه  و كشور  را  برطرف كرد. 


كامل‌ شدن  زنجيره توليد  در  فولاد  مباركه
فاطمي‌امين در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اهميت تكميل حداكثري زنجيره توليد در كشور تصريح كرد: در بسياري مواقع با حلقه مفقوده در زنجيره توليد مواجه هستيم و اين باعث مي‌شود كه سرمايه‌گذاري‌ها ارزش افزوده لازم را به همراه نداشته باشند و همچنان به واردات نيازمند باشيم. خوشبختانه در اين زمينه شاهد هستيم كه فولاد مباركه با سرمايه‌گذاري‌هاي هدفمند و با دستيابي به دانش فني توليد فولادهاي سيليكوني و در ادامه نيز با احداث خطوط نورد اين قبيل محصولات، در حال كامل‌كردن زنجيره توليد است. او ادامه داد: همانطور كه مقام معظم رهبري اشاره كرده‌اند، توليد، جهاد در برابر دشمن است. با وجود اعمال تحريم‌هاي ظالمانه دشمنان، حجم تجارت خارجي ايران در سال گذشته ۱۲۰ ميليارد دلار بوده و اين نشان‌دهنده جهادي است كه در توليد و تجارت رقم خورده است و جا دارد از حركت جهادگونه رزمندگان  و سربازان  جبهه  صنعت  قدرداني كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون