• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5258 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۸ تير

خبرخوان

کاهش ساعات کاری نانوایی‌ها تخلفی در روز روشن
 در پی اصلاح نرخ آرد و حذف یارانه این محصول، نانوایی‌های دولتی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند اقدام به کاهش ساعات کاری خود کرده‌اند که تداوم این موضوع نارضایتی شهروندان را موجب شده است.  پیش از این که ساعات کار نانوایی‌ها در سه نوبت صبح، ظهر و عصر بود و تقریبا در تمامی ساعات روز نانوایی‌ها فعالیت داشتند و مشکلی در تأمین نان مردم وجود نداشت. در این میان برخی از این نانوایی‌های دولتی نیز با کاهش ساعات کار، شهروندان را ناچار می‎کنند از نانوایی‌های آزادپز که هر عدد نان را به دلخواه خود با قیمت‌های بالا می‌فروشند، خرید کنند.  دولت نیز برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی نانوایان، اعلام کرده است شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مردم با شمارهای سازمان تعزیرات کشور ۱۲۴ و ۱۲۵ تماس حاصل کنند.


تولیدکنندگان پوشاک چین  و ترکیه مشکلات ما را ندارند
مجید افتخاری، عضو هیات‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه تولید کنندگان رقیب در ترکیه و چین با شرایط خیلی بهتری توان صادرات دارند، تصریح کرد: تولیدکنندگان ترکیه و چین با تعرفه صفر به روسیه پوشاک صادر می‌کنند، مشوق‌های هشت تا ۲۰ درصدی دارند، می‌توانند ال‌سی باز کنند و مشکلات و هزینه‌های تولیدکنندگان ایرانی برای انتقال پول در سیستم بانکی را هم ندارند. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان رقیب در ترکیه و چین با شرایط خیلی بهتری توان صادرات دارند، تصریح کرد: تولیدکنندگان ترکیه و چین با تعرفه صفر به روسیه پوشاک صادر می‌کنند، مشوق‌های هشت تا ۲۰ درصدی دارند، می‌توانند ال سی باز کنند و مشکلات و هزینه‌های تولید کنندگان ایرانی برای انتقال پول در سیستم بانکی را هم ندارند.


خودداری مالکان از فروش خانه
عبدالله اوتادی، عضو هیات‌مدیره مشاوران املاک اظهار داشت: واقعیت این است که پروژه مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی شکست خورده‌ است. به طور قطع افرادی که دارای چند واحد محدود هستند، واحدهای خود را خالی نگه نمی‌دارند و این خانه‌های خالی متعلق به شرکت‌ها و نهادهای خاص هستند و برای اخذ مالیات کسی سراغ آنها نمی‌رود. اوتادی افزود: مالکان پیش‌بینی می‌کنند در آینده کوتاه مدت با افزایش نرخ تورم مواجه می‌شوند و از سوی دیگر سرمایه گذاری در بخش مسکن هم زمان بر است به طوری که در حال حاضر فقط صدور مجوز ساخت از سوی شهرداری 1.5 سال زمان می‌برد و برآورد سازندگان این است که قیمت ساخت افزایش پیدا می‌کند.


واردات خودرو تا شهریور  بعید است
مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودروگفت: ابتدا باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیین‌نامه واردات خودرو کی و با چه شیوه‌ای اعلام و ابلاغ خواهد شد تا بعد بتوان در مورد زمان واردات صحبت کرد.  وی خاطر نشان کرد: ابتدا این نکته را باید در نظر داشت که بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام خبر آزادسازی واردات خودرو را عامل افزایش نرخ ارز در ماه گذشته دانسته و لذا انجام این کار را منجر به افزایش نرخ ارز می‌دانند و از اساس مخالف این موضوع هستند؛ ضمن اینکه چنانچه واردات خودرو در شهریور ماه را قطعی می‌دانند، می‌تواند بدین معنا باشد که شخص یا اشخاصی را برای مذاکره با طرف خارجی به منظور واردات اعزام کرده‌اند و این اشخاص هم مذاکرات را انجام داده و نوع خودرو را مشخص کرده‌اند و کارهای مربوط به استاندارد را هم انجام داده‌اند. دادفر افزود: اگر اینگونه باشد که کار غلطی است اما اگر این اتفاق نیفتاده باشد، پس اظهارات مطرح شده وعده‌ای بیش به نظر نمی‌رسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون