• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5260 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳۰ تير

روي خط خبر

دولت بايد چابك شود
ايلنا| نماينده مردم تهران در مجلس گفت: ما همواره گفتيم كه هزينه‌هاي دولت بايد كم شود، دولت بايد چابك باشد و دولت نبايد فربه باشد. مشكل اين است كه در اين روش تفكيك اين موارد لحاظ نخواهد شد و بدون شك و هيچ ترديدي باعث افزايش هزينه‌هاي دولت مي‌شود. افزايش هزينه‌هاي دولت هم خداي نكرده منجر به كسري بودجه خواهد شد و همه مي‌دانيم كه اين كسري بودجه چه آثار زيانباري دارد. غلامحسين رضواني در پاسخ به اين سوال كه «دولت در آستانه معرفي ۳ وزير به مجلس قرار دارد، از يكسو وزير كرسي وزارت تعاون و كار خالي است و در سوي ديگر وازرت صمت قرار است تفكيك شود، به نظر شما دولت چه ويژگي‌ها و شاخص‌هايي را بايد براي انتخاب وزراي جديد خود در نظر داشته باشد؟»، گفت: وزراي انتخابي حتما بايد افرادي باشند كه در عين داشتن نشاط، پويايي و شادابي در كار، از تجربه كافي براي امر مهم وزارت برخوردار باشند، به گونه‌اي كه در واقع كارداني، تعهد و انقلابي‌گري، نشاط و جواني و تجربه همه جمع باشد. 
نماينده تهران در مجلس در پاسخ به اين سوال كه «با توجه به اينكه دولت در حوزه وزارت صمت با پذيرش انتقادات براي حل مساله به سوي تفكيك وزارتخانه گام برداشته، به نظر شما لازم نيست كه وزارتخانه‌ بزرگ ديگري همچون راه و شهرسازي نيز تفكيك شود؟» اظهار داشت: من به شخصه اصولا با تفكيك وزارتخانه‌ها موافق نيستم و معتقدم فلسفه‌اي كه در ادغام وجود داشت، همچنان به قوت خود باقي است و مادامي كه ما دلايل و شواهد كافي بر اينكه چنانچه تفكيك كنيم اتفاق مباركي رخ خواهد داد، نداشته باشيم؛ نبايد اين كار را انجام دهيم.


ايران براي پيشبرد اهدافش  اجازه  نمي‌گيرد
محمد اسلامي گفت: ايران براي پيشبرد اهداف خود از كسي اجازه نمي‌گيرد و محتاج كسي نيست بلكه تلاش‌هاي خود را مضاعف مي‌كند تا سهم خود را در اين عرصه افزايش دهد.
معاون رييس‌جمهور در جمع مديران ارشد صنعت هسته‌اي كشور اظهار كرد: در بحث هسته‌اي طرف‌هاي غربي مي‌انديشيدند كه با فشار حداكثري مي‌توانند ايران را از پاي درآورند و براي رسيدن به اين هدف؛ رنگين‌كماني از اتهامات و ايرادات با هدف ممانعت از دستيابي به پيشرفت‌ها را داشتند كه اكنون اهداف‌شان در موضوع هسته‌اي ايران با شكست مواجه شده است. برخورد ايران در مورد دوربين‌هاي نظارتي سبب شد تا بحث‌ها و هياهو‌هاي عليه كشورمان كاملا متفاوت شود زيرا دوربين‌هاي برجامي به عنوان ابزاري كه فكر مي‌كردند براي هميشه در دسترس است از دست آنها خارج‌شده است.
معاون رييس‌جمهور درباره مذاكرات برجام بيان كرد: برجام در اصل تفاهمي است براي رفع ابهامات درباره فعاليت‌هاي صنعت هسته‌اي كه ۲۰ سال است تكرار مي‌شود. آنها خودشان به تعهدات برجامي عمل نكردند و از توافق خارج شدند و حال براي جمهوري اسلامي ايران خط‌ونشان مي‌كشند. بايد توجه داشت كه مدارك و مكان‌ها ادعايي از قبل بوده و مجدد با بياني ديگر آنها را طرح مي‌كنند. در برجام اين موارد مختومه شده است دوباره طرف مقابل قصد دارد تا ايران را در موضوع هسته‌اي در منگنه‌اي بدتر از سال‌هاي گذشته قرار دهد.


تاج‌زاده در گذشته رفتار درستي داشته اما با خطاي فعلي او بايد برخورد شود
فارس|  نماينده فريدن و فريدونشهر در مجلس به بررسي حواشي اخير پيرامون بازداشت تاج‌زاده پرداخت و با بيان اينكه در مساله بازداشت تاج‌زاده نبايد گذشته وي را ملاك قضاوت قرار داد تصريح كرد: شايد ايشان در گذشته رفتار درستي داشته، يا بنا به ادعاي دوستان‌شان نقد مصلحانه! مي‌كرده، اما اگر در حال حاضر رفتار خطايي داشته، بايد با آن برخورد شود. وي در ادامه گفت: اينكه جريان اصلاح‌طلب با تمسك به اينكه آقاي تاج‌زاده در گذشته فلان كار مثبت را كرده بخواهد بر كار خطاي امروزش سرپوش بگذارد، يك بازي رسانه‌اي بيش نيست و مردم نيز فريب اين جريانات را نخواهند خورد.


اژه‌اي: وزير كار هرچه سريع‌تر معرفي  شود
محسني اژه‌اي افزود: يكي از پرونده‌ها كه در سخنان معاون حقوقي سازمان تامين اجتماعي مطرح شد، پرونده‌اي است كه داراي شكات زيادي است و بخش‌ها و مفاد آن در شعبات قضايي مفتوح است ما حتما بايد رسيدگي به اين پرونده را تجميع كنيم و چنانچه مشكل حقوقي مطرح نباشد، پرونده مزبور را به شعبه و قاضي واحد ارجاع دهيم. رييس دستگاه قضا همچنين در خصوص ضرورت تعيين هرچه سريع‌تر وزير كار صحبت كرد. رييس قوه قضاييه گفت: پس از بررسي آخرين وضعيت پرونده‌هاي مرتبط با تامين اجتماعي در مراجع قضايي و واكاوي علت تاخير در رسيدگي به برخي از آنها، نتايج حاصله را به من اطلاع دهيد تا من از اختيارات قانوني خود در مواردي نظير صدور دستور تجميع رسيدگي قضايي و ارجاع به شعبه و قاضي واحد در قبال برخي پرونده‌ها كه شكات زيادي دارند، استفاده كنم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها