• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5260 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳۰ تير

روي موج سياست

وظايف صدا و سيما چيست؟
 انصاف‌نيوز|بعد از صحبت‌هاي جبلي در برنامه صف اول صدا‌و‌سيما در خصوص وظايف اين سازمان، محمدجواد آذري جهرمي، وزير پيشين ارتباطات درباره مصاحبه ديشب پيمان جبلي، رييس صداوسيما نسبت به فضاي مجازي، گفت: تصورم اين بوده و هست كه آقاي جبلي نسبت به مديران قبلي صداوسيما فهم روشن‌تري از تحولات فضاي مجازي دارند. جهرمي در گفت‌وگو درباره اين سخنان گفت: در هر حال، فلسفه وجودي تنظيم‌گر، ايجاد تسهيلات و تعريف چارچوب‌هاي منظم براي پيشرفت است. تنظيم‌گري كه عملكردش مخل پيشرفت باشد ضد فلسفه وجودي است. انتظار بخش فناوري اطلاعات كشور هم اين است كه ايشان با توجه به فلسفه وجودي تنظيم‌گر، عملكرد سازنده‌تري نسبت به فعالين اين صنعت پيش بگيرند.


واكنش وزير ارتباطات به فعال شدن جست‌وجوي ايمن در گوگل
اعتماد| در شرايطي كه موضوع محدودسازي درخواست‌ها روي گوگل، طي روزهاي اخير بازتاب‌هاي زيادي در كشور داشته و بسياري از كاربران ايراني نسبت به اخلال در گوگل گلايه مي‌كنند، وزير ارتباطات موضوع جست‌وجوي ايمن روي اينترنت كاربران ايراني توسط دولت را تاييد و اجراي آن را به دليل برخي درخواست‌ها عنوان كرد. زارع‌پور اظهار داشت: وجود محتواهاي غير اخلاقي و دسترسي آسان به اين محتواها باعث شد تا خانواده‌ها به ما از نگراني جدي در اين باره سخن گفتند. اين يك نگراني جدي است كه با كمك اپراتورها روي پلتفرم‌هاي جست‌وجوگر فعال شده تا نگراني خانواده‌ها برطرف شود. وزير ارتباطات اضافه كرد: صرفا محتواي خشن و مستهجن محدود شده و اين خواسته خانواده‌هاست.


چرا اتباع اروپا در ايران  بايد امنيت داشته باشند؟
كيهان| حسين شريعتمداري در روزنامه كيهان با اشاره به محاكمه حميد نوري و محكوميت او به حبس ابد در سوئد نوشت: وقتي شهروندان ايراني در كشورهاي اروپايي امنيت ندارند، چرا بايد اتباع آن كشورها در ايران از امنيت كامل برخوردار باشند؟! راهكار چيست؟! وظيفه مسوولان ذي‌ربط است كه موانع پيشروي براي تنبيه پشيمان‌كننده دولت سوئد را برطرف كنند و به دولت‌هاي اروپايي - و در اين مورد، دولت‌هاي سوئد، آلمان، فرانسه و بلژيك- نشان بدهند كه تشكيل دادگاه بلخ و متهم كردن و بازداشت بي‌جرم و علت اتباع ايراني چه هزينه سنگيني براي آنها در پي خواهد داشت. شريعتمداري همچنين نوشت: بديهي است كه اگر ايران عليه دولت سوئد و منافع آن دست به اقدام پشيمان‌كننده‌اي نزند، اين زنجيره ادامه‌دار خواهد شد.


توضيح درباره حادثه آزار جنسي چند دانش‌آموز دبستاني توسط معلم‌شان
ايسنا|رييس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش درباره پرونده و حادثه آزار جنسي چند دانش‌آموز دبستاني توسط معلم‌شان در كلاس خصوصي در شهر فردوس استان خراسان جنوبي توضيحاتي بيان كرد. مصطفي بابايي در صفحه توييترش در اين باره نوشت: «در پي انتشار اخباري مبني بر آزار شش دانش‌آموز در شهر فردوس، ضمن پيگيري‌ لازم از پنج ماه گذشته، فرد خاطي در اختيار مراجع قضايي قرار گرفته است. كليه برنامه‌ها در مدرسه و تحت نظارت عوامل اجرايي و همراهي والدين به انجام مي‌رسد و برگزاري چنين كلاس‌هايي تحت عنوان كلاس خصوصي مورد تاييد نيست.»


يكدستي قوا  به پشيماني مردم افزود
ايلنا| يك فعال سياسي اصولگرا گفت: يكي از مشكلات اساسي كه وضعيت را به اينجا كشانده نحوه اجراي انتخابات است كه با شأن و شوونات جمهوري اسلامي هيچ تناسبي ندارد. حسن بيادي در پاسخ به اين سوال كه اين روزها در سپهر سياسي كشور با وجود يكدستي تركيب دولت و مجلس به نظر مي‌رسد حمايت اصولگرايان از دولت كمتر شده است. شما دليل كم شدن اين حمايت را در كجا مي‌بينيد، گفت: در هيچ يك از قوانين موجود و آيين‌نامه‌هاي سياسي و عدالت اجتماعي نوشته نشده است كه اگر قواي سه‌گانه از يك جناح بودند بايد خطاي يكديگر را پوشش بدهند و در مواردي به ضرر مردم كار كنند. يكپارچه بودن قوا نشان داد كه اين روند فايده‌اي نداشته و به پشيماني مردم از عملكرد دولت و مجلس افزوده است.
بيادي در پاسخ به اين سوال كه دليل عدم رضايت مجلس از عملكرد دولت را در چه مي‌دانيد؟ گفت: جناب آقاي رييسي در شروع كار خود در دولت شعارهاي بسيار مردمي دادند و از وعده كاهش قيمت‌ها و ارزاني زايدالوصفي كه به مردم دادند خبري نشد و بر عكس قيمت‌ كالاهاي غير دولتي و خدمات دولتي به‌طور ناگهاني و بدون هيچ منطق و قانوني افزايش پيدا كرد و قيمت ارز هم بالا رفت، بنابراين بعضي از نمايندگان هم نتوانستند ساكت بنشينند و به همين دليل شاهد احضار زودهنگام شايد دو هفته يك‌بار وزرا و معاونين آنان هستيم. اگرچه تاكنون هيچ نتيجه مثبتي را به دنبال نداشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها