• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5261 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱ مرداد

خبرخوان

صاحبان خودروهاي بالاي  يك ميليارد چقدر ماليات دادند؟
براساس عملكرد درآمدهاي مالياتي كل كشور در سه ماهه ابتدايي سال جاري، معادل ۳۴.۴ ميليارد تومان ماليات از انواع خودروهاي سواري و وانت دو كابين داراي شماره انتظامي شخصي گران‌قيمت گرفته شده است. بر‌اساس قانون بودجه، مالكان انواع خودروهاي سواري و وانت دو كابين كه در ابتداي سال ۱۴۰۰ مالك خودروي مزبور بوده‌اند، به شرح زير مشمول ماليات شدند: اشخاص حقوقي غيردولتي به ازاي هر خودروي با ارزش روز بالاتر از يك ميليارد تومان، اشخاص حقيقي كه مجموع ارزش خودروهاي خود و فرزندان كمتر از ۱۸ سال تحت تكفل خود بالاي يك ميليارد تومان باشد. در اين بين، نرخ ماليات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهاي سواري و وانت دو كابين نيز به شرح زير تعيين شد: تا مبلغ ۱.۵ ميليارد تومان نسبت به مازاد يك ميليارد تومان معادل يك درصد،  تا مبلغ سه ميليارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ ميليارد تومان معادل دو درصد،  تا مبلغ ۴.۵ ميليارد نسبت به مازاد سه ميليارد تومان معادل سه درصد و نسبت به مازاد ۴.۵ ميليارد معادل چهار درصد.


تازه‌ترين آمار  متقاضيان يارانه دستمزد
تازه‌ترين نتايج عملكرد طرح يارانه دستمزد حاكي از آن است كه تا پايان تير ماه ۳۸ هزار و ۹۸۰ نفر متقاضي يارانه دستمزد بوده‌اند و استان‌هاي خوزستان و مازندران بيشترين تعداد افراد ثبت‌نام‌كننده را به خود اختصاص داده‌اند كه از اين تعداد ۳۳ هزار و ۱۷۴ نفر موفق به انعقاد قرارداد كار شده‌اند. به موجب اين گزارش به تعداد داوطلبان اندكي افزوده شده است. همچنين ۶۸۰۷ كارفرما در اين طرح مشاركت داشتند و بيشترين استقبال كارفرمايان متعلق به استان‌هاي خوزستان، كرمانشاه و مازندران بوده است. در بين استان‌هاي كشور، خوزستان و مازندران بيشترين تعداد ثبت‌نام و قرارداد منعقده را به خود اختصاص داده‌اند. شرايط بهره‌مندي از مزاياي طرح يارانه دستمزد به اين نحو است كه داوطلبان و جويندگان كار بايد مدرك تحصيلي ديپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بيشتر نباشد؛ شرط سني براي زنان سرپرست خانوار جوينده كار هم تا سقف ۴۵ سال اعلام شده است.


تحقق يك‌دهم از وعده مسكني دولت تا شهريور ماه
در حالي كه رييس‌جمهور در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي خود وعده ساخت يك ميليون واحد مسكوني در هر سال را داده بود؛ محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اعلام تامين ۹۰درصد اراضي ساخت مسكن گفت: نخستين مرحله از طرح بزرگ نهضت ملي مسكن با بهره‌برداري از ۱۰۰ هزار واحد مسكوني در شهريور ماه امسال افتتاح خواهد شد. معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي گفت: مجموعا حدود ۵۶۷ هزار واحد در حوزه مسكن شهري در حال ساخت است كه حدود ۵۰ هزار واحد آن بافت فرسوده و مابقي آن پروژه‌هاي در حال ساخت است. البته اين را هم بايد اضافه كرد كه رستم قاسمي وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه ۴ ميليون مسكن را تا پايان دولت سيزدهم به مردم تحويل مي‌دهيم، گفته است: هفته آينده براي ساخت ۳۰۰ هزار واحد روستايي با بنياد مسكن به توافق مي‌رسيم. او اضافه كرده كه «موظف هستيم 3.2 ميليون واحد مسكن را بسازيم كه با احتساب 800 هزار واحد مسكن روستايي 4 ميليون واحد خواهد شد. اين 4 ميليون مسكن در 2 پارت ساخته خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون