• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5264 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۴ مرداد

روي موج سياست

دستور رييسي براي اجراي تصميمات درخصوص معيشت بازنشستگان
 تسنيم|رييس‌جمهور گفت: هرچه سريع‌تر تصميمات موثر و منطبق با قانون و به نفع معيشت بازنشستگان، در مسير ابلاغ و اجرا قرار گيرد. سيد ابراهيم رييسي رييس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت با بيان اينكه دولت با رعايت عقلانيت در تصميم‌گيري‌ها خود را مكلف به اجراي عدالت مي‌داند، گفت: چنانكه پيش از اين هم بارها اعلام شده، دولت به‌طور كامل در جريان مسائل اقتصادي جامعه و معيشت اقشار مختلف از جمله بازنشستگان قرار دارد و توجه به اين مساله حياتي و تلاش براي بهبود آن، لحظه‌اي از اولويت‌هاي اينجانب خارج نشده است.


مي‌خواهند با گشت ارشاد مردم را از گراني و تورم غافل كنند
عصر ايران |عضو كميسيون امور داخلي و شوراهاي مجلس معتقد است: گشت ارشاد احساس ناامني اجتماعي را تقويت مي‌كند در شرايطي كه چپاول‌هاي بزرگ در كشور رخ مي‌دهد، سرقت‌ها و ناامني در كشور بيداد مي‌كند و فضاي مجازي اينگونه است با راه‌اندازي گشت ارشاد به مردم و حقوق‌شان ظلم مي‌كنيم. عليرضا بيگي در مورد حضور گشت ارشاد در خيابان‌ها و نگراني مردم در اين رابطه، گفت: آنچه دارد در خيابان‌ها اتفاق مي‌افتد آدرس غلط دادن و منحرف كردن افكار عمومي از واقعيت‌هاي جامعه است اصل موضوع كه مي‌خواهند مردم از آن غافل شوند درد آنها در مورد تورم، مشكلات اقتصادي و معيشتي است الان همه صحبت‌هاي كليدي و اساسي كه بايد سرلوحه فعاليت‌هاي دولت و مجلس باشد التيام دردهاي مردم است اما به جاي آن به موضوعاتي پرداخته‌ايم كه اساسا اين موضوعات چسبندگي، استحكام و وحدت ملي ما را مورد آسيب قرار مي‌دهند.


قطعي گسترده اينترنت در تهران
انتخاب|شركت مخابرات ايران اعلام كرد قطعي اينترنت‌هاي همراه و خانگي در تهران و مناطق مختلف ارتباطي به شركت مخابرات ايران ندارد. در همين حال، يك مدير ارشد فناوري در يك شركت دانش‌بنيان حوزه فناوري اطلاعات اعلام كرد: روز دوشنبه براي چندمين بار در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمان LCT كه يكي از ساختمان‌هاي شركت ارتباطات زيرساخت است، تمام شبكه اينترنت كشور در ارتباطات داخل و بين‌الملل دچار مشكل شده است. مظفري، مدير ارشد فناوري در يك هلدينگ دانش‌بنيان حوزه فناوري اطلاعات، طي رشته توييتي از اختلال در ارتباطات اينترنت داخل و بين‌الملل كشور خبر داد.


اعلام موضع حزب موتلفه درباره بازداشت پسر ميرسليم به اتهام جاسوسي
مدارا|در شرايطي كه ابهامات فراواني در خصوص چرايي تاييد صلاحيت مصطفي ميرسليم براي انتخابات به‌رغم دستگيري پسرش به جرم جاسوسي براي منافقان مطرح است، عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: نهادهاي امنيتي و مراجع چهارگانه در ارتباط با پرونده پسر آقاي ميرسليم نقطه ايرادي به خود ايشان وارد ندانسته در نتيجه صلاحيت آقاي ميرسليم براي حضور در انتخابات مجلس يازدهم تاييد شد. حميدرضا ترقي در پاسخ به اين سوال كه آيا حزب موتلفه در جريان بازداشت فرزند آقاي ميرسليم به دليل جاسوسي براي سازمان منافقين بوده است يا خير، گفت: موضوع پرونده پسر آقاي ميرسليم ارتباطي به حزب نداشت و مساله شخصي ايشان بود و اين دست از مسائل ارتباطي به حزب ندارد. مصطفي ميرسليم، نماينده مردم تهران در مجلس، پس از انتشار خبر دستگيري فرزندش اصل موضوع را تاييد كرد و گفت: «مهدي را ظاهرا پس از دو سال مراقبت، در تيرماه ١٣٩٨ بازداشت و در بهمن ۱۳۹۸ به اتهام اقدام عليه امنيت ملي به پنج سال حبس محكوم كردند كه پس از درخواست تجديدنظر و قطعي شدن حكم در بهمن ١٣٩٩ به زندان اوين برده شد.»


حكم تعليق پرستار معترض مشهدي از سوپروايزري ابلاغ شد
ايلنا|سرپرستار بيمارستان پاستور نو مشهد كه به خاطر معوقات خود و همكارانش اعتراض كرده بود با تصميم اعضاي هيات‌مديره بيمارستان از مسووليت سوپروايزري معلق شد. يازدهم تير سال جاري پرستاران بيمارستان پاستورنو مشهد در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات خود تجمع كردند؛ تجمعي كه پس از گذشت ۳ هفته منجر به ارسال نامه‌اي از سوي رييس بيمارستان به سوپروايزر اين مجموعه يعني منصوره رنجبر شد. منصوره رنجبر، سوپروايزر بيمارستان پاستور در تجمع صنفي ۱۱ تيرماه پرستاران خطاب به مسوولان بيمارستان گفته بود «برخي همكاران ما پدر و مادرشان را در كرونا از دست دادند، اما وزارت بهداشت ۱۰۰ تا تك توماني هم خرج حتي درمان پرسنل نكرد. او همچنين در مصاحبه‌اي جداگانه، از ماليات‌هاي غيرقانوني و خارج از ضوابطي كه از پرستاران اخذ مي‌شود انتقاد كرد. انتقادهاي سوپروايزر بيمارستان پاستور به وضعيت معيشتي پرستاران، باعث شد تا پايان ماه هم سر سمت قبلي خودش باقي نماند. بهروز افتخارزاده، رييس اين بيمارستان در نامه‌اي منصوره رنجبر را از مسووليت سوپروايزري معلق كرده و او را در اختيار دفتر پرستاري قرار داده است.


لايحه «معاهده انتقال محكومان بين ايران و بلژيك» به مجلس ارسال شد
ايلنا|لايحه «معاهده انتقال محكومان بين جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي بلژيك» با امضاي رييس‌جمهور، جهت سير مراحل قانوني، به مجلس ارسال شد. هيات وزيران در جلسه مورخ ۲۲ تير ۱۴۰۱، با پيشنهاد وزارت دادگستري مبني بر لايحه «معاهده انتقال محكومان بين ايران و بلژيك» مشتمل بر ۲۲ ماده موافقت كرد. لزوم استقرار روشمند همكاري‌هاي قضايي بين دولت‌هاي طرف معاهده و آثار مثبت ناشي از اتخاذ تدابير و ايجاد بسترهاي مناسب قانوني براي اتباع دو دولت و در راستاي زمينه‌سازي براي گسترش مناسبات دو كشور و ارتقاي سطح همكاري دو جانبه و تحكيم مناسبات ميان آنها، از دلايل موافقت دولت با لايحه ياد شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون