• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5264 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۴ مرداد

مرثيه‌اي بر فرآيندهاي انتخابات ورزشي

آنهايي كه براي عزيزي‌خادم پرونده‌سازي كردند در مورد تاج نظري ندارند؟

آدم اين درد را كجا برود و فرياد بزند كه رييس فدراسيوني كه با راي مجمع انتخاب شده بود و توانست سريع‌ترين و ارزان‌ترين صعود به جام جهاني در تاريخ را براي ايران به دست آورد با پرونده‌سازي‌هايي كه هيچ‌گاه به اثبات نرسيد عزل شد و حتي اجازه ندادند از خودش دفاع كند، از آن طرف يك نفر با پرونده باز حيف و ميل اموال عمومي در تمام مراجع قضايي مي‌آيد دوباره نامزد انتخابات فدراسيون فوتبال مي‌شود و تاييد صلاحيت هم مي‌گيرد. بعد نماينده مجلس او را افتخار فوتبال ايران در جهان معرفي مي‌كند!
اشتباه نكنيد! اين متن در دفاع از شهاب‌الدين عزيزي‌خادم نوشته نشده، بلكه مرثيه‌اي است بر فرآيندهاي انتخاباتي در اين مملكت. به خدا كه اگر اعلام شود در فدراسيون فوتبال و ساير فدراسيون‌هاي ورزشي راي مجمع و نظر اهالي آن رشته و اصحاب رسانه هيچ اهميتي ندارد و تعدادي آدم كه معلوم نيست كجا هستند و چه نام دارند تصميم مي‌گيرند چه كسي برود، چه كسي بيايد و چه كسي رد يا تاييد صلاحيت بشود خيال همه راحت‌تر است. اين همه برو و بيا و انتخابات و تاييد صلاحيت و برگزاري مجمع هم لازم نيست. 
واقعا نهادهاي نظارتي كجا هستند كه هيچ واكنشي به بازگشت مهدي تاج به فدراسيون فوتبال نشان نمي‌دهند؟ كميته اخلاق كه براي چند صد يورو پاداش مصوب از طرف رييس فدراسيون به معاونان و مشاوران پرونده تشكيل داد و حكم به بركناري او داد چطور در مورد پرونده ميليون يورويي كه مهدي تاج روي دست فوتبال ايران گذاشته سكوت مي‌كند؟ مهدي تاج به كجا وصل است كه نه جواب مي‌دهد و نه بازخواست مي‌شود؟
 مردي كه حتي اساسنامه هم به نفع او تفسير مي‌شود و در حالي كه به صراحت در اساسنامه آمده هر كس فقط مي‌تواند سه دوره در هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال باشد و تاج دقيقا سه دوره حضور در هيات‌رييسه را تجربه كرده، باز هم صلاحيتش مورد تاييد قرار مي‌گيرد. توسط چه كساني؟ كميته‌اي به نام كميته بدوي تعيين صلاحيت نامزدها كه جلوي استعلام از فيفا براي اين بند حياتي اساسنامه را گرفتند. با چه بهانه‌اي؟ اينكه قانون عطف به ماسبق نمي‌شود و در اساسنامه قبلي چنين چيزي نبوده. در حالي كه پيش كشيدن اين تفسير كاملا اشتباه است. 
در اساسنامه جديد آمده از اين لحظه هيچ كس نمي‌تواند در حالي كه سه بار يا بيشتر در هيات رييسه عضويت داشته نامزد حضور مجدد در هيات رييسه شود. مهدي تاج هم سه بار در هيات رييسه بوده. انگار كه قانون انتخابات جديد مجلس تصويب بشود و بگويند كساني كه بالاي 70 سال دارند، نمي‌توانند در انتخابات شركت كنند و يك نفر بالاي 70 سال بگويد من قبل از اينكه اين قانون تصويب بشود 70 سال را رد كرده‌ام پس شامل حال من نمي‌شود! 
حالا نه اينكه ساير نامزدهاي انتخابات چندان آش دهن‌سوزي باشند. همين ميرشاد ماجدي كه يكي از نامزدهاست و در حال حاضر سرپرست فدراسيون متهم رديف اول وضعيت فاجعه تيم ملي به حساب مي‌آيد. او همچنين در پروسه عزل عزيزي‌خادم نقش كليدي بازي كرد.
 عزيزالله محمدي هم كه سابقه‌اش در فدراسيون فوتبال و همكاري با مهدي تاج مشخص است. مي‌ماند اميررضا واعظ‌آشتياني و عليرضا اسدي كه گويا از همين اول كار قرار است به بهانه نقص مدارك از گردونه انتخابات خارج‌شان كنند تا مبادا خطري براي نورچشمي‌ها
 ايجاد شود. 
با اين حال داستان مهدي تاج يك چيز ديگر است. او نماد مديريت ناصواب در كشور است. كسي كه معلوم نيست از كجا حمايت مي‌شود، هر كاري دلش بخواهد مي‌كند، هر موقع دوست داشته باشد، مي‌رود و هر موقع عشقش كشيد، برمي‌گردد و به هيچ كس هم پاسخگو نيست. نه مجلس، نه سازمان بازرسي و نه قوه قضاييه. نه تنها پاسخگو نيست كه تازه آقاي فروردين، نماينده مجلس در مورد او مي‌گويد: «ايشان از جانبازان جنگ تحميلي و از دلسوزان نظام مقدس جمهوري اسلامي است و سال‌ها در اين مملكت زحمت كشيده و انصاف نيست اين‌گونه مورد تهاجم قرار گيرد. ايشان امروز نماينده فوتبال ايران در كنفدراسيون فوتبال آسيا محسوب مي‌شود و افتخار فوتبال كشور در مجامع بين‌المللي است و قطعا بايد مورد حمايت قرار بگيرد.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون