• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5268 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ مرداد

تجميع ستاره‌ها در تيم ملي واليبال

دردسرهاي شيرين بهروز

از فردا دهم مرداد اردوي تيم ملي واليبال جهت حضور در رقابت‌هاي قهرماني جهان كه شهريورماه به ميزباني كشور لهستان و اسلووني آغاز مي‌شود. جدا از نتايج درخشان تيم در رقابت‌هاي ليگ ملت‌ها كه علاقه‌مندان را به درخشش اين تيم اميدوار كرده، دعوت از چند چهره قديمي به اردوي تيم ملي ضربان قلب‌ها را چند برابر كرده و نويد يك تيم رويايي‌تر نسبت به بازي‌هاي يك ماه پيش را به هواداران داده است. 
در ليست جديد بهروز عطايي سرمربي تيم، ميلاد عبادي‌پور، اميرحسين اسفنديار، مرتضي شريفي، ميثم صالحي، محمدجواد معنوي‌نژاد، شهروز همايونفرمنش، سيدمحمد موسوي، علي‌اصغر مجرد، اميرحسين توخته، مهدي جلوه، امين اسماعيل‌نژاد، صابر كاظمي، جواد كريمي، محمدطاهر وادي، محمدرضا حضرت‌پور و محمدرضا موذن ديده مي‌شوند. 
حضور سيد محمد موسوي بهترين مدافع وسط سال‌هاي اخير واليبال ايران و يكي از بهترين‌هاي جهان در اين پست كه مدتي از تيم ملي كنار رفته بود و همه فكر مي‌كردند خداحافظي كرده به همراه علي‌اصغر مجرد و صابر كاظمي كه به دليل آسيب‌ديدگي مدتي دور بودند در كنار ميثم صالحي، قدرتي زني كه با آلكنو به واليبال ايران معرفي شد همراه با جواد كريمي پاسور جانشين معروف كه او هم به دليل‌ آسيب‌ديدگي ليگ ملت‌ها را از دست داد با حضور محمدجواد معنوي‌نژاد كه اهالي واليبال سال‌هاست منتظر گل كردن او هستند سورپرايزهاي ويژه ليست جديد تيم ملي هستند. 
حالا تركيب تيم ملي ايران يك تركيب به نظر كامل مي‌رسد كه مي‌تواند هر تيمي را دچار مشكل كند. بهروز عطايي كه در ليگ ملت‌ها با ستاره‌هايي كمتر به بازي گرفته شده و كم‌تجربه نتايج قابل قبولي كسب كرده بود، مي‌تواند با اين نفرات به فكر فتح افق‌هاي بزرگ‌تر هم باشد.  اين سرمربي از امروز درگير يكي از شيرين‌ترين دردسرهاي ممكن خواهد بود. اينكه كدام‌يك از اين ستاره‌ها فيكس باشند و كدام ذخيره. از چه نقشه‌هايي در خط حمله استفاده شود. صابر كاظمي يا اسماعيل‌نژاد؟ ميثم صالحي يا معنوي‌نژاد يا اسماعيل‌نژاد؟ مجرد يا موسوي؟ تازه كاپيتان عبادي‌پور هم هست كه البته شايد بازوبند را در حضور موسوي به او بدهد.  هركدام از اين بازيكنان ثابت كرده‌اند اگر روز خوب‌شان باشد به تنهايي مي‌توانند يك بازي براي تيم ملي دربياورند. صابر كاظمي در المپيك و بعد از آن در قهرماني آسيا اين را ثابت كرده است. اسماعيل‌نژاد در ليگ ملت‌ها با كسب دومين بازيكن امتيازآور مسابقات. ميثم صالحي با آبشارهاي تماشايي در ليگ ملت‌هاي دور قبل و معنوي نژاد و موسوي در طول ساليان دراز حضور در تيم ملي. 
اگر بهروز عطايي بتواند اين نفرات را به يك هارموني مناسب، همانند آنچه در ليگ ملت‌ها ديديم، برساند، ايران پتانسيل درخشش در مسابقات قهرماني جهان را دارد. تورنمنتي كه يك نتيجه درخور به واليبال ايران بدهكار است. در دور قبلي اين مسابقات به ميزباني ايتاليا، ايران با صعود از گروه به عنوان تيم دوم در دور بعدي در جايگاه چهارم گروهي كه در آن ايالات متحده، بلغارستان و كانادا حضور داشتند رسيد و در نهايت دوازدهم دنيا شد. 
ايران در ليگ ملت‌هاي ۲۰۲۲ كه همين ماه پيش برگزار شد به رتبه هفتم دست پيدا كرد و حالا با اين ستاره‌ها مي‌تواند اميدوار باشد در وهله اول به جمع هشت تيم برتر دنيا برسد و در يك حركت انتحاري خودش را تا نيمه نهايي هم بالا ببرد. بچه‌هاي واليبال و كادر فني اين پتانسيل را از خودشان نشان دادند؛ پتانسيلي كه با اضافه شدن ستاره‌هاي جديد افزايش چشمگيري پيدا كرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون