• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5268 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ مرداد

ضامن رسمي براي وام بانكي را فراموش كنيد

غني نظري، نماينده مجلس پيرامون امكان وثيقه‌گذاري سهام در بازار سرمايه، گفت: وثيقه تضمين‌كننده تعهد فردي به فردي است به‌طوري‌كه وقتي من نسبت به شما تعهدي دارم اما شما به خاطر وضعيتي كه هست اعتماد نداريد و مي‌ترسيد به تعهدم عمل نكنم، ضمانتي مي‌خواهيد داشته باشيد. اين ضمانت تعاريف متعددي دارد حتي در قانون آيين دادرسي كيفري التزام به قول شرف است. 
غني نظري اظهار كرد: در بانك‌ها و جاهاي ديگر هم هر چيزي كه ارزش مادي و معنوي داشته باشد مي‌تواند به عنوان وثيقه قرار گيرد اما اينكه صرفا بايد فيش حقوق كارمندي يا سند خانه‌اي را به عنوان وثيقه قلمداد كنيم اشتباه است، الان بيشترين مشكلي كه مردم در بانك‌ها دارند و اينها به جاي اينكه كار را درست كنند كار را خراب كردند اعتبارسنجي است. وي ادامه داد: از نظر ما هر چيزي كه ارزش مادي داشته باشد مي‌تواند به عنوان وثيقه باشد. سهام عدالت، سهام بازنشستگي و سهام كارخانجات مي‌تواند اين ضمانت را ايجاد كند اينكه نشان دهد فلاني سه ميليون تومان در شركت فولاد اصفهان سهام دارد اين مي‌تواند به عنوان وثيقه هم در بانك براي وام باشد و هم در برخي از جرايمي كه مرتكب شده است استفاده شود.

 


مسيرهاي پروازي اربعين  از چارتركنندگان گرفته شد

رستم قاسمي، وزير راه و شهرساري از ابلاغ دستورالعمل ممنوعيت فروش چارتري بليت‌هاي اربعين خبر داد و گفت: فروش بليت عتبات با نرخ مشخص و به صورت مستقيم انجام مي‌شود. وي درباره دستورالعمل فروش بليت‌هاي اربعين گفت: اگر ايرلايني بليت‌هاي اربعين را قبلا به چارتركنندگان فروخته باشد نيز تخلف كرده است. وزير راه تاكيد كرد كه ممنوعيت فروش چارتري بليت‌هاي اربعين ابلاغ شده و نرخ‌گذاري نيز به زودي انجام و اعلام مي‌شود. وزير راه و شهرسازي گفت: به ايرلاين‌هايي كه به فروش ارزي به اتباع غيرايراني ادامه مي‌دهند تذكر داديم و وقتي رعايت نشد به تعزيرات معرفي شدند و با آنها برخورد مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون