• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5269 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۰ مرداد

ويژه

كمك‌هاي ستاد اجرايي  فرمان امام به سيل‌زدگان

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از کمک‌های این ستاد به سیل زدگان سراسر کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، نوروزی که برای بررسی میزان خسارت وارد شده ناشی از بارش باران و سیل دو روز گذشته به یزد سفر کرده است، در بازدید از محلات و مناطق سیل زده این شهر با اشاره به اقدامات و برنامه ریزی‌های این نهاد برای کمک به سیل زدگان در مناطق مختلف کشور گفت: در گام اول بالغ بر ۲ هزار سری لوازم منزل به خانواده‌هایی که دچار آسیب شده و اثاثیه منزلشان در سیل از بین رفته است، اهدا خواهد شد.  وی افزود: ۲ هزار راس دام نیز بین روستاییان خسارت دیده از سیل که احشام و دام‌های آنان در سیل تلف شده، در استان‌های سیل زده توزیع خواهد شد. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام همچنین با اشاره به خسارت بسیاری از کسب و کار‌ها در این سیل اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده تسهیلات خوبی از سوی بنیاد برکت برای جبران و کمک به راه اندازی مجدد این کسب و کار‌ها اعطا خواهد شد.  وی همچنین با حضور در برخی مناطق آسیب دیده و بررسی ابعاد مختلف این حادثه با خانواده‌های سیل زده ابراز همدردی کرد و به آنان اطمینان داد نهاد‌های انقلابی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در سریعترین زمان ممکن یاریگرشان خواهند بود.

پخش سري جديد ويژه‌برنامه «مهلا» به ‌مناسبت ماه محرم

همراه اول به‌ مناسبت فرارسيدن ماه محرم، توليد و پخش ويژه‌برنامه ۱۴ قسمتي «مهلا» را در دستور كار قرار داده كه از سه بستر پخش مي‌شود. اپراتور اول تلفن‌همراه همچون سال گذشته همزمان با فرارسيدن ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان، خبر از ساخت برنامه‌اي متفاوت به‌ همين مناسبت داد. همراه اول پس از تجربه موفق در تهيه و توليد برنامه مناسبتي «مهلا» در محرم ۱۴۴۳ قمري، محرم امسال نيز به ادامه ساخت آن برنامه مبادرت ورزيده و قرار است بار ديگر اين برنامه كه از طريق پلتفرم‌هاي «روبيكا»، «آيگپ» و «ذره‌بين» پخش خواهد شد با حضور محمدحسين پويانفر، مداح نام‌آشناي كشور اجرا شود. مهلا، امسال با كارگرداني حامد ميرفتاحي و تهيه‌كنندگي ايمان قياسي و اميرحسين طهراني، همراه تيم توليد است و سعي در ساخت ويژه‌برنامه‌اي متفاوت در اين ايام دارد. اين ويژه‌برنامه قرار است از روز دوشنبه دهم مردادماه، به شكل يك شب در ميان از ساعت ۲۰ پخش شود و حال و هواي اين ايام را مهمان نگاه كاربران اين بسترها كند.
يك‌چهارم مشتركان فعال ايرانسل
 روي شبكه همراه اول روم شدند
گزارش جديد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از وضعيت اپراتورهاي تلفن همراه نشان مي‌دهد كه يك‌چهارم مشتركان ايرانسل در سه ماهه ابتدايي سال جاري، در شرايط بي‌آنتني مجبور به استفاده از آنتن همراه اول شدند و به شبكه اين اپراتور روم كردند كه آمار قابل توجهي است. بالغ بر ۲۴ ميليون مكالمه در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱، از طريق رومينگ ملي صورت گرفته، بدين‌ترتيب كه درصورت نبود آنتن يك اپراتور در منطقه‌اي، از آنتن اپراتور ديگر استفاده شده است. خبرگزاي ايسنا در گزارشي نوشت: «رومينگ ملي نخستين‌بار در خردادماه ۱۳۹۳ بين اپراتور رايتل، همراه اول و ايرانسل برقرار شد. اجراي طرح رومينگ ملي با اين هدف انجام شد كه چنانچه در منطقه‌اي، سيم‌كارت مشتركان آنتن نداشت، آنها بتوانند از آنتن اپراتورهاي ديگر كه در آن منطقه پوشش دارند، استفاده كنند. اين طرح از سال ۱۳۹۷، بين هر سه اپراتور تلفن همراه و دو اپراتور روستايي به صورت فراگير به اجرا درآمد. آخرين آمار منتشرشده توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره مكالمات از طريق رومينگ ملي، حاكي از آن است كه در سه ماهه‌ اول سال ۱۴۰۱، در مجموع ۲۴ ميليون و ۹۷۸ هزار و ۷۸۷ مكالمه از طريق رومينگ ملي بين اپراتورهاي مختلف تلفن همراه صورت گرفته كه البته در مقايسه با آمار ۲۰ ميليوني سه ماهه‌ چهارم ۱۴۰۰ افزايش يافته است.
تعداد مكالمات از طريق رومينگ ملي به تفكيك اپراتور در جدول زير آمده است.»
گفتني است، ايرانسل براساس همين گزارش رگولاتوري، تا پايان بهار سال جاري 60 ميليون و 725 هزار و 489 خط فعال داشته است كه براساس گزارش مربوط به رومينگ، 25.71 درصد كه حدود يك‌چهارم مشتركان اين اپراتور مي‌شود، در شرايط بي‌آنتني از آنتن‌هاي همراه اول استفاده كرده‌اند.  همراه اول نيز به عنوان بزرگ‌ترين ميزبان رومينگ ملي، 75 ميليون و 437 هزار و 666 خط فعال دارد كه تنها حدود 5 ميليون مشترك آن در شرايط بدون آنتن از شبكه اپراتورهاي ديگر استفاده كرده‌اند كه نسبت به تعداد مشتركان فعال آن ناچيز است.  رايتل هم از آن جهت كه شبكه گسترده‌اي ندارد و عموما از شبكه دو اپراتور ديگر استفاده مي‌كند، هيچگونه ميزباني را نداشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون