• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5270 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ مرداد

خبرخوان

وضعيت مبهم  ۲۲۴۹ خودروي وارداتي
در آستانه واردات خودرو، همچنان حدود ۲۲۴۹ دستگاه انواع خودرو از سال‌هاي قبل در گمرك مانده و تعيين‌ تكليف نشده است. با اين وجود اخبار از ورود خودرو تا شهريورماه يعني كمتر از يك ماه ديگر حاكي است و آن‌طور كه منوچهر منطقي- معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) - تاكيد داشته، طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته، تا شهريور۱۴۰۱ واردات خودرو انجام مي‌شود. اكنون واردات خودرو كه از سال ۱۳۹۷ به دليل وضعيت ارزي ممنوع شد، لغو شده است و دولت حدود ۱۹ هزار ميليارد تومان درآمد از محل واردات خودرو در سال جديد در بودجه امسال پيش‌بيني كرده است، اما همچنان واردات در ابهام قرار دارد و سازوكار آن مشخص نيست.


3 تا 5 هزار تن ماهي پرورشي  در سيل تلف شدند
 آرش نبي‌زاده، مديرعامل اتحاديه تعاوني ماهيان سردآبي خاطرنشان كرد: ماهي پايين‌تر از قيمت تمام شده در بازار عرضه مي‌شد. توليدكنندگان نيز از فروش آن اجتناب كردند از اين‌رو دپو ماهي در مزارع افزايش پيدا كرد و سيل، گل‌آلودگي آب و تراكم ماهي در مزارع ميزان تلفات ماهيان در سيل اخير را تشديد كرد. وي با اشاره به خسارت‌هاي ناشي از سيل به مزارع پرورش ماهيان قزل‌آلا، گفت: گل‌آلودگي و رانش زمين خسارت‌ و تلفات زيادي به پرورش‌دهندگان ماهي در مناطق هراز، فيروزكوه، تنكابن، ياسوج، لرستان و تهران وارد كرد. وي با بيان اينكه حدود 3 تا 5 هزار تن ماهي پرورشي در سيل اخير تلف شدند، تصريح كرد: سيل به 2 شكل متفاوت مي‌تواند به مزارع پرورش ماهي آسيب وارد ‌كند؛ نخست، سيل مزارع را كاملا تخريب و از بين مي‌برد و دوم، سيل باعث گل‌آلود كردن آب مزارع مي‌شود.نبي‌زاده ادامه داد: در سيل اخير ماهيان به دليل بالا بودن حجم گل‌آلودگي آب خفه شدند و بايد آنها را دفن كرد و اين سخن به اين معناست كه هزينه و بار جديدي به توليدكنندگان براي دفن ماهيان تحميل مي‌شود.


اعلام دلايل ريزش بورس  در دو ماه گذشته
مجيد عشقي، رييس سازمان بورس درباره دلايل ريزش شاخص در ماه گذشته اظهار داشت: در روند بازار متغيرهاي مختلفي تاثيرگذار بودند كه يكي از آنها تغيير قيمت‌هاي جهاني بود. محاسبه كنيد فقط از ابتداي خردادماه تا به امروز قيمت جهاني كالاهاي اساسي به چه اندازه‌اي تغيير كرده‌ است. بايد توجه داشته باشيم كه بازار سرمايه، بازار انتظارات است. وي افزود: درست است كه در 3 ماه ابتداي سال گزارش‌هاي بسيار خوبي را از بازار و شركت‌ها داشتيم اما با توجه به كاهش قيمت‌هاي جهاني بازار دقيقا هوشمندانه عمل كرد و اثري كه كاهش قيمت‌هاي جهاني بر روي بازار سرمايه ‌گذاشت اثر كمي نبود. در برخي از كالاها با كاهش محسوس قيمت‌ها مواجه شديم كه بر بازار سرمايه اثر قابل توجهي داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون