• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5270 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ مرداد

جوان ۲۵ ساله بر اثر رعد و برق جانش را از دست داد

وقوع سیل باعث شد بیش از ۶۵ نفر در استان‌های مختلف کشور جان خود را از دست بدهند. دو روز پیش در شهرستان هفتکل از توابع استان خوزستان یک جوان ۲۵ ساله بر اثر صاعقه جان خود را از دست داد.  عارف اصل‌شرهانی، مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی خوزستان نیز در این خصوص گفت: «ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه روز شنبه ۸ مرداد ماه سال جاری، رعد و برق جان جوان ۲۵ ساله هفتکلی در منطقه طوفشیرین شهرستان هفتکل را گرفت. ساعاتی پیش از این نیز مرد ۴۷ ساله‌ای اهل روستای سرحانی بخش میداوود باغملک بر اثر رعدو برق جان خود را از دست داد.» 
یکی از همسایه‌های «اصغر آتش‌افزون» جوان ۲۵ ساله اهل هفتکل در خصوص کشته شدن این جوان به «اعتماد» می گوید: «روز شنبه حدود ساعت ۷ بعدازظهر رعد و برق شدیدی گرفت. آن روز چون برادر کوچک اصغر گوسفندان را برای چرا به اطراف روستا برده بود مجبور می شود به دنبال برادر کوچک‌ترش برود. اهالی دیده بودند که او برای صحبت کردن با گوشی همراهش به بالای یک بلندی می رود. همانجا ناگهان رعد و برق شدیدی می زند و به گوشی همراه او اصابت می کند. همانجا بر اثر برق گرفتگی جانش را از دست می دهد.» 
کارشناسان توصیه می‌کنند در زمان رعد وبرق، افراد از قرار گرفتن در فضا‌های سرباز خودداری کنند و تا پایان طوفان درمکان دربسته ایمن بمانند، همچنین در صورتی که درفضای باز قرار دارند وسایل الکتریکی چون تلفن همراه، گوشواره، کمربند دارای سگک فلزی، اشیای فلزی، چون چوب بازی گلف و مواردی از این دست را ازخود دور کنند.
در مناطق جنگلی قرارگرفتن زیر درختان بلند می‌تواند خطر برخورد صاعقه به درخت و آتش‌سوزی را افزایش دهد به همین دلیل توصیه می‌شود افراد زیر درختان کوتاه بمانند.
استفاده از تلفن ثابت درون خانه یا محل کار نیز در زمان بروز رعد وبرق ایمن نیست، زیرا صاعقه می‌تواند به وسیله سیم از گوشی جریان پیدا کند و سپس باعث برق گرفتگی فرد درون محیط دربسته شود.
ایستادن در کنار دکل‌های مخابراتی و آنتن‌های تلفن‌های همراه و زیرساخت‌های اینترنتی نیز خطرناک است، زیرا احتمال برخورد صاعقه به آنها زیاد است و امکان دارد فرد دچار آسیب‌دیدگی شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون