• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5274 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ مرداد

خبر

«پيش از كشتن» به صحنه مي‌رود
نمايش «پيش از كشتن» با دراماتورژي، طراحي و كارگرداني آرش دادگر در پرديس تئاتر شهرزاد اجراي عمومي مي‌شود. به گزارش «اعتماد»، «پيش از كشتن» جديدترين كار گروه تئاتر «كوآنتوم» است كه شهرام احمدزاده آن را بر اساس «اورستيا» اثر آيسخولوس نوشته و دراماتورژي، طراحي و كارگرداني اين اثر نيز بر عهده آرش دادگر است. اين نمايش اسفند ۹۹ در جشنواره تئاتر فجر روي صحنه رفت كه در حال حاضر با تغييرات بسيار نسبت به جشنواره، در پرديس تئاتر شهرزاد اجراي عمومي مي‌شود. «پيش از كشتن» به انتقامي خانوادگي مي‌پردازد؛ اعضاي يك خانواده به دنبال گرفتن انتقام از يكديگرند. نمايش كارگاهي شكل گرفته و افرادي چون امين طباطبايي، عمار عاشوري، امير رجبي، ندا حبيبي، الهام ابني، آبان زارعي، سعيد راستي، شيرين صفايي، محراب رستمي، آيت بي‌غم، هانيه بهري، سيد شهاب‌الدين خاضع‌حق، يونس افسري، مينا امامي، مهدي سلطاني، هانيه موسوي، محمد خدايي و آرش دادگر در آن بازي مي‌كنند. نمايش «پيش از كشتن» تا 28 مرداد هر روز ساعت 19:30 در سالن شماره دو تئاتر شهرزاد ميزبان حضور علاقه‌مندان است.


معرفي بازيگران نمايش «پدر»
گروه كامل بازيگران نمايش «پدر» به كارگرداني آروند دشت‌آراي كه قرار است شهريور سال جاري روي صحنه برود، معرفي شد. به گزارش «اعتماد» به نقل از مشاور رسانه‌اي گروه، نمايش «پدر» نوشته فلوريان زلر جديدترين اثر كمپاني فيلم و هنرهاي اجرايي «ويرگول» است كه با كارگرداني آروند دشت‌آراي روي صحنه مي‌رود. پيش از اين حضور رضا كيانيان، ليلي رشيدي و سعيد چنگيزيان در نمايش «پدر» قطعي شده بود و مارين ون‌هولك، سوگل خليق، بهزاد كريمي، نجوا صاحب‌الزماني نيز ديگر بازيگران اين نمايش هستند. «پدر» شهريور سال جاري روي صحنه مي‌رود.


«سگ‌ها و استخوان‌هاي مادرم» راهي تئاتر شهر
نمايشنامه «سگ‌ها و استخوان‌هاي مادرم» نوشته مژگان خالقي كه پيش از اين از سوي نشر نيماژ به چاپ رسيده بود، در تالار چهارسوي مجموعه تئاتر شهر روي صحنه رفت. نمايشنامه اين نمايشنامه ماه گذشته نيز در انتشارات Aurora Metro Books لندن به زبان انگليسي ترجمه و منتشر شده بود. «سگ‌ها و استخوان‌هاي مادرم» به كارگرداني مژگان خالقي، دراماتورژي رضا سرور و تهيه‌كنندگي سيدمحمد طباطبايي قرار است شهريور و مهرماه امسال در تالار چهارسو تئاتر شهر اجراي خود را آغاز كند. بازيگران و ساير عوامل به زودي معرفي خواهند شد. آكادمي هنرهاي دراماتيك سمندريان، فعاليت خود در عرصه توليد پروژه‌هاي تئاتري را آغاز كرد. به گزارش «اعتماد» به نقل از روابط عمومي آكادمي سمندريان، پس از بازگشايي آكادمي هنرهاي دراماتيك سمندريان، افتتاح تماشاخانه و ادامه روند برگزاري جشن آكادمي از سال جاري، اين مجموعه توليد پروژه‌هاي تئاتري را نيز آغاز كرده است.


آكادمي  سمندريان تئاتر  توليد مي‌كند
در خبر ارايه‌شده از سوي آكادمي سمندريان چنين آمده است: «با همكاري و مشاركت شاگردان برگزيده استاد حميد سمندريان در دهه‌هاي گذشته كه با افتخار هم‌اكنون از بازيگرها و كارگردان‌هاي ارزشمند و باسابقه تئاتر ايران محسوب مي‌شوند، بر آن شديم كه با رويكرد زنده نگه داشتن نگرش استاد، اقدام به توليد آثار نمايشي كنيم. هدف از توليد اين آثار ايجاد ارتباط سازنده حرفه‌اي ميان نسل‌هاي مختلف فارغ‌التحصيلان اين آكادمي در طول ۲۸ سال و به خصوص انتقال تجربه، تفكر و ديسيپلين استاد و هم‌نسلانش به نسل‌هاي جديد خواهد بود. در همين راستا، اولين توليد آكادمي هنرهاي دراماتيك سمندريان نمايش «بيوگرافي: يك بازي» اثر ماكس فريش است. اولين نسخه اين نمايشنامه ۵۰ سال پيش توسط اسماعيل شنگله با نام مستعار «ا. ش» ترجمه شد و همين ترجمه بود كه در شناساندن ماكس فريش به تئاتر ايران تاثير بسزايي داشت. سال‌ها بعد ماكس فريش پيش از مرگش اين متن را بازنويسي كرد كه اين اجرا بر مبناي نسخه جديد شكل مي‌گيرد. گروه اجرايي اين نمايش به كارگرداني بورژين عبدالرزاقي و با حضور اليكا عبدالرزاقي، رضا مولايي و احمد ساعتچيان در مقام بازيگر، از زمان شروع پروژه قصد تقديم ترجمه و اجراي اين اثر را به استاد اسماعيل شنگله داشتند و با دختر ايشان براي اين منظور در ارتباط بودند كه متاسفانه مصادف با درگذشت استاد شنگله تنها يك ماه پيش از شروع اجرا شد. تلاش بر اين است كه اولين گام آكادمي هنرهاي دراماتيك سمندريان در مسير توليد آثار نمايشي، گامي درخور و شايسته باشد.» مجري طرح اين پروژه كاوه سمندريان است و به زودي اطلاعات مربوط به ديگر اعضاي گروه و عوامل اجرايي نمايش «بيوگرافي: يك بازي» و همچنين زمان و مكان اجراي اين اثر منتشر مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
کارتون
کارتون