• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5274 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ مرداد

خبرخوان

۵۰ درصد خط توليد تن ماهي و رب گوجه‌ تعطيل است
مسعود بختياري، نايب رييس سنديكاي صنايع كنسرو از تعطيلي 50 درصدي خط توليد رب گوجه‌فرنگي و تن ماهي خبر داد و افزود: تن ماهي خوراك قشر ضعيف جامعه است كه بايد با توليد فراوان قيمت آن پايين نگه داشته شود؛ اما سياست‌هاي دولت به سمتي پيش رفته كه با كاهش توليد قيمت اين محصول در بازار بالا رفته است. به گفته وي؛ اگر توليدكنندگان به جاي توليد اقدام به دلالي كنند سود بيشتري عايد آنها خواهد شد. در حال حاضر دولت دست در جيب توليدكنندگان گذاشته است و مي‌خواهد از سرمايه آنها قيمت‌ها را مديريت كند. عضو هيات‌مديره سنديكاي كنسرو از كاهش سهم ايران از بازار رب گوجه‌فرنگي عراق خبر داد و افزود: عراقي‌ها رب گوجه‌فرنگي را از تركيه خريداري و به ازاي هر فرد نيم كيلو مجاني در اختيار مردم كشور خودشان قرار مي‌دهند از اين‌رو رب گوجه‌فرنگي ايران 20 درصد بازار عراق را از آن خود كرده است.


ايرلاين‌ها امسال  چقدر ماليات داده‌اند؟
مقصود اسعدي‌ساماني، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي درباره ميزان ماليات پرداختي شركت‌هاي هواپيمايي در سال جاري گفت: بر اساس آمارها در ۴ ماهه نخست امسال، حدود ۶ ميليون مسافر هوايي داشتيم.وي افزود: اگر ميانگين بهاي هر بليت را ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان در نظر بگيريم و ۹ درصد بابت ماليات بر ارزش افزوده از آن كسر كنيم، رقم ماليات پرداختي۴ ماهه امسال ايرلاين‌ها بابت پروازهاي داخلي محاسبه خواهد شد.اسعدي‌ساماني از عدم اعمال كسر ماليات بر ارزش افزوده بابت فروش بليت پروازهاي خارجي خبر داد.با اين حساب در ۴ ماهه نخست امسال، ايرلاين‌هاي ايراني بابت فروش بليت پروازهاي داخلي، ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان درآمد داشته‌اند كه با كسر ۹ درصد، تاكنون ۳۷۸ تا ۴۳۲ ميليارد تومان ماليات پرداخت كرده‌اند.


قيمت جهاني غلات كاهش يافت
قيمت گندم و ذرت در روز دوشنبه با انتشار اخباري مبني بر اينكه اولين كشتي‌هاي غلات از اوكراين به مقصد خود رسيدند و انتظارات براي كاهش محدوديت‌ها بر صادرات محصولات كشاورزي روسيه، كاهش يافت. در همين راستا معاملات آتي گندم در CBOT با ۱.۴ درصد كاهش به ۷.۶۴ دلار در هر بشل رسيد. ذرت با ۱.۱ درصد كاهش به ۶.۰۳دلار در هر بشل معامله شد و دانه سويا با ۰.۰۹ درصد كاهش به ۱۴.۰۷ دلار رسيد. قيمت گندم از بالاترين سطح قيمت يعني ۱۴.۲۵ دلاري امسال در ماه مارس تاكنون تقريبا به نصف كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون