• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5277 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد

روي موج سياست

رونمايي از روزنوشت‌هاي سال ۷۸ مرحوم هاشمي‌رفسنجاني
ايلنا| تازه‌ترين جلد از خاطرات روزنوشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با نام «حضور و انصراف» رونمايي مي‌شود. مراسم رونمايي از اين كتاب كه ناگفته‌هاي مهمي از حوادث سال ۱۳۷۸ را در بردارد، همزمان با سي و دومين سال پيروزي ايران در جنگ تحميلي، در خانه موزه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني واقع در محله جماران تهران برگزار مي‌شود. برخي شخصيت‌هاي سياسي و فرهنگي در اين مراسم كه روز سه‌شنبه، ۲۵ مرداد از ساعت ۱۸ برگزار مي‌شود، حضور خواهند داشت. ۲۵ مرداد سال ۱۳۶۹، روزي است كه سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس رزمندگان و تلاش‌هاي ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران، صدام، رييس حكومت بعثي عراق در نامه‌اي به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رييس‌جمهور وقت، اعلام كرد همه خواسته‌هاي ايران، به ويژه تثبيت قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير، آزادي اسرا و بازگشت به مرزهاي بين‌المللي را مي‌پذيرد.


متهم يك پرونده كثيرالشاكي مداحي هم مي‌كرده است
مركز رسانه قوه قضاييه| رييس كل دادگستري استان البرز با رد برخي ادعاهاي مطرح شده درباره برخي متهمان يك پرونده كثيرالشاكي فروش خودرو تصريح كرد: متهم رديف اول اين پرونده كارمند يك شركت خصوصي بوده و در كنار آن مداحي هم مي‌كرده و ارتباطي با مداحان مطرح يا نهادهاي رسمي نداشته است. رييس كل دادگستري استان البرز با اشاره به اينكه در اسفند سال قبل براي ۱۸ متهم اين پرونده حكم به حداكثر مجازات متناسب قانوني صادر شده است، افزود: علاوه بر احكام حبس، جزاي نقدي، رد مال و مجازات‌هاي تكميلي، براي اولين‌بار در كشور و به عنوان حكم بديع، موضوع كاهش ارزش پول در صدور حكم به رد مال مورد توجه دادگاه قرار گرفت و متهمان به پرداخت وجوه دريافتي از مالباختگان با لحاظ كاهش ارزش و قدرت خريد پول به نسبت زمان دريافت وجه از شاكيان تا زمان رد آن به مالباختگان محكوم شدند.


پرونده فائزه هاشمي در حال رسيدگي است
مهر|رييس كل دادگستري استان تهران درخصوص آخرين وضعيت پرونده فائزه هاشمي گفت: پرونده هاشمي تحت رسيدگي قرار دارد. اين فرد دو پرونده يكي در اجراي احكام و ديگري در حال رسيدگي دارد. القاصي افزود: در رابطه با سرقت‌هايي كه با زور و آسيب به اشخاص است، دستگاه قضايي با يك قاطعيت ويژه‌اي به آن رسيدگي مي‌كند و ما نسبت به سارقين به عنف و كساني كه تحت عنوان خفت‌گيري يا تعرض به عنف اقدام به سرقت مي‌كنند، سخت‌گيري داريم و اين افراد با قرار بازداشت موقت روانه زندان مي‌شوند كه تعدادشان كم نيست و در اولويت رسيدگي قرار مي‌گيرد و پرونده آنها خارج از نوبت و فوري رسيدگي مي‌شود.


نهضت امام حسين(ع) براي اصلاح‌طلبي بود
جماران|دبيركل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها با تاكيد بر اينكه نهضت امام حسين(ع) براي اصلاح‌طلبي بود، گفت: بارزترين مصداق امر به معروف و نهي از منكر قيام عليه فساد سياسي و نظام فاسد است، چون اگر نظام فاسد باشد به تبع آن همه‌ چيز فاسد مي‌شود. ما در تحريرالوسيله امام خميني(س) اين مساله را مي‌بينيم و ابتكار امام بود كه باب امر به معروف و نهي از منكر را در رساله خودشان آوردند كه عمدتا منكرهاي بنيادين و اساسي در جامعه را مطرح كردند. محمود صادقي در‌خصوص امر به معروف و نهي از منكر مورد نظر امام حسين(ع)، اظهار داشت: در تلقي عمومي اين‌طور تصور مي‌شود كه نهضت امام حسين(ع) يك درگيري بين دولت اسلامي و دولت كفر بوده در حالي كه يك امر درون جامعه اسلامي است. يعني حكومتي كه به نام اسلام و جانشين پيامبر(ص) حكمراني مي‌كرده و امام حسين(ع) به عنوان يك شهروند عليه نظام حاكم به تعبير خودشان خروج مي‌كنند.


 جمهوريت فقط به معناي حضور مردم پاي صندوق راي نيست
ايسنا|در شرايطي كه موضوع ردصلاحيت‌هاي گسترده باعث كاهش مشاركت‌هاي عمومي در انتخابات 1400 شد، رييس مركز بررسي‌هاي استراتژيك رياست‌جمهوري معتقد است، جمهوريت فقط به معناي حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي نيست. محمد صادق خياطيان با اشاره به لزوم تبيين گفتمان جمهوريت و عدالت دولت گفت: جمهوريت فقط به معناي حضور مردم پاي صندوق راي نيست، جمهوريتي كه امام و رهبري گفتند حضور مردم در همه صحنه‌هاست. او با بيان اينكه حوزه اطلاع‌رساني در واقع يك «اكوسيستم اطلاع‌رساني» است، اظهار كرد: بايد از اين فضاي غبار‌آلود رسانه‌اي كه غالبا از خارج كشور ايجاد مي‌شود، خارج شويم. در فضايي كه حق را ناحق نشان مي‌دهند، خلاقيت‌ها، حس مسووليت‌ها و واكنش‌هاي سريع رسانه‌اي نيازمنديم. نه تنها دولت بلكه نظام به كمك رسانه‌ها نيازمند است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون