• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5277 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۳ مرداد

ليست نامزدهاي توپ طلا اعلام شد

غيبت ليونل مسي بعد از 15 سال!

سامان سعادت

 

ليونل مسي براي اولين‌بار از سال 2005 پس از اعلام نامزدهاي توپ طلا در روز جمعه توسط فرانس فوتبال از ليست 30 نفره نامزدها كنار گذاشته شده است. 
كريم بنزما مهاجم رئال مادريد كه در تلاش است نخستين توپ طلاي دوران حرفه‌اي خود را به دست آورد در صدر نامزدها قرار گرفته. كريستيانو رونالدو، روبرت لواندوفسكي و رارلينگ هالند در ليست نامزدهاي امسال حضور دارند. 
سه بازيكن تيم ملي زنان ايالات متحده در ميان 20 نامزد توپ طلاي زنان حضور دارند. كاترينا ماكريو، الكس مورگان و‌ترينيتي رادمن. الكسيا پوتلاس برنده سال گذشته يكي از 5 بازيكن بارسلونا در ليست است كه با وجود مصدوميت شديد از ناحيه زانو در آستانه مسابقات قهرماني اروپا در تابستان امسال براي بردن توپ طلا شانس دارد. همچنين سه بازيكن تيم ملي زنان انگليس در اين ليست به چشم مي‌خورند. بازيكناني كه به انگليس كمك كردند تا در يورو قهرمان شود. ميلي برايت، لوسير برنز و بت ميد اين سه بازيكن هستند.
اما شگفتي بزرگ در ليست نامزدهاي مردان رخ داده. جايي كه مسي بعد از 15 نامزدي متوالي و 7 بار برنده شدن توپ طلا، پس از اولين فصل نااميدكننده در PSG و پس از انتقال شوكه‌كننده او از بارسلونا در سال گذشته، دوران ناموفقي را پشت سر گذاشت. اين بازيكن 35 ساله فصل گذشته تنها 11 گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند. 
بنزما ملي‌پوش فرانسوي پس از ايفاي نقش تاثيرگذار در كمك به مادريدي‌ها براي قهرماني در لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا يك سال پرشور را پشت سر گذاشت. اين بازيكن 34 ساله فصل 2021-2020 را به عنوان بهترين گلزن لاليگا با 27 گل به پايان رساند در حالي كه در تمامي مراحل حذفي ليگ قهرمانان اروپا گلزني گرد. البته گل او در فينال به ليورپول مردود اعلام شد.
بنزما همچنين به فرانسه كمك كرد در ماه اكتبر به فينال ليگ ملت‌هاي يوفا صعود كند. او گل برتري تيمش مقابل اسپانيا را به ثمر رساند و درنهايت با فرانسه نايب قهرمان شد. اين مهاجم پس از اينكه نحوه اعطاي جايزه امسال دستخوش تغييراتي اساسي شد با بيشترين اقبال براي دريافت توپ طلا مواجه شده. 
انتخاب مسي به جاي لواندوفسكي در مراسم سال 2021 از نظر دنياي فوتبال يك انتخاب بحث‌برانگيز بود. فرانس فوتبال بعدا اعلام كرد كه اعطاي جايزه برمبناي يك سال تقويمي عوض شده و از اين پس مطابق با فصل اصلي اروپا خواهد بود.
محمد صلاح بازيكن ليورپول هم بعد از يك عملكرد درخشان نامزد دريافت اين جايزه شده است. اين مهاجم كفش طلاي پريمير ليگ را به صورت مشترك با سون هيونگ مين بازيكن تاتنهام كه او هم نامزد توپ طلا شده به دست آورده است. او به عنوان بهترين بازيكن سال اتحاديه فوتباليست‌هاي حرفه‌اي انتخاب شد و همچنين نشان برتر را از انجمن نويسندگان فوتبال گرفت. 
در فهرست نامزدهاي بهترين بازيكن سال زنان 5 بازيكن از ليون ديده مي‌شوند كه در شكست دادن بارسلونا در فينال ليگ قهرمانان كمك كردند. علاوه بر ماكاريو، سلما باچا، كريستين اندلر، آگا هگربرگ و وندي رنارد هم ديده مي‌شوند. 
آلمان با سه نامزد براي دريافت جايزه بازيكن برتر زير 21 سال از همه كشورها جلوتر است. كريم اديمي از بوروسيا دورتموند، جمال موسيالا از بايرن و مونيخ و فلوريان ويرتز از باير لوركوزن. جود بلينگهام و بوكايو ساكا از انگليس به همراه برنده ليگ قهرمانان در تيم رئال مادريد ادواردو كاماوينگا نيز در ليست حضور دارند. 
دروازه‌بان تيم قهرمان يوسي‌ال يعني تيبو كورتورا بيشترين شانس را در كسب جايزه ياشين به عنوان بهترين دروازه‌بان دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون