• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5278 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۴ مرداد

خبر

هشدار حزب‌الله به امريكا: با مقاومت سر شاخ نشويد

محمد رعد، رييس فراكسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: كشورهايي هستند كه مدعي حمايت از حقوق بشر هستند اما از محاصره و گرسنه نگه داشتن و حمله به تمام ملت‌ها براي تحقق منافع‌شان دست برنمي‌دارند. دليل مشكل كنوني درحال حاضر در اروپا تحكم و سلطه‌جويي و ايجاد فتنه ميان كشورها است تا همگي ضعيف شوند و امريكا بر تمام جهان سلطه يابد.
به گزارش ايسنا، به نقل از سايت النشره، وي گفت: ما با بحراني در كشورمان روبه‌رو هستيم كه نتيجه سياست‌هاي نادرست در داخل و تلاش برخي كشورها براي استفاده از فرصت جهت محاصره علني ما است. مردم ما مي‌دانند كه راه عزت و تحقق پيروزي بر دشمنان از طريق سقوط گزينه مقاومت است و از راه و روش مقاومت و گزينه و سلاح آن دست برنمي‌دارند. اگر گزينه مقاومت را از زندگي‌مان حذف كنيم به معناي اين است كه برده امريكا و اسراييل شويم. امريكا گفت تا زماني كه مقاومتي وجود دارد چگونه به لبنان اجازه استخراج گاز را بدهيم ما گاز را استخراج خواهيم كرد چراكه مقاومتي وجود دارد كه از آن محافظت مي‌كند.
رعد گفت: اگر حرف امريكا اين است ما نيز مي‌گوييم كه اگر بخواهيد با مقاومت سر شاخ شويد، هرگز اسراييل نمي‌تواند گاز را استخراج كند. يا بايد زندگي باعزتي داشته باشيم و مستقل تصميم بگيريم يا اينكه تسليم شويم اما هيهات از اينكه تن به خواري بدهيم.

انفجار در بازار بزرگ ايروان 

انفجار در بازار بزرگ سورمالو در ايروان، پايتخت ارمنستان دست‌كم يك كشته و ۲۰ زخمي برجاي گذاشت. هنوز علت انفجار مشخص نيست. 
تصاويري كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است، ستوني از دود سياه را بر فراز شهر نشان مي‌دهد. به‌ گزارش خبرگزاري فرانسه صداي چندين انفجار شنيده شده است. خبرگزاري اينترفاكس روسيه به نقل از سرويس اورژانس ارمنستان گزارش داده كه اين انفجار در ساختماني در بازار سورمالو رخ داده كه در آنجا وسايل آتش‌بازي فروخته مي‌شده است. اين بازار در جنوب شهر ايروان، پايتخت ارمنستان واقع شده است. تصاوير منتشر شده در فضاي مجازي نشان مي‌دهد كه انفجارهايي پياپي در بازار بورمالو رخ داده و مردم در حال فرار از محل حادثه هستند. خبرگزاري روسي ايتارتاس به نقل از شهردار ايروان گزارش داده كه تعداد نامشخصي از مردم زير آوار گرفتار شده‌اند و هنوز آمار دقيقي در خصوص قربانيان اين حادثه در دست نيست. وزارت شرايط اضطراري ارمنستان اعلام كرده كه ۱۰ ماشين آتش‌نشاني براي خاموش كردن آتش در محل حضور يافتند و ۱۰ ماشين ديگر هم براي كمك در اين زمينه به بازار سورمالو فرستاده شدند. اين وزارتخانه همچنين اعلام كرده كه دست‌كم يك نفر كشته و ۲۰ زخمي بر جاي مانده است. رسانه‌هاي محلي گزارش داده‌اند با توجه به اينكه تعداد نامشخصي از مردم زير آوار و حريق آتش گرفتار مانده‌اند، تعداد تلفات اين حادثه افزايش خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون