• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5278 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۴ مرداد

امكان دارد تن‌هاگ همين هفته آينده اخراج شود!

بعدازظهر سگي يونايتد در لندن

مرضيه حسين‌خاني

منچستريونايتد در بحران است. در اين مورد ترديد كمي وجود دارد. اين حتي فراتر از‌ آمار فاجعه‌اي است كه شياطين سرخ در ابتداي فصل جديد به ثبت رساندند. اين بدترين شروع يك مربي در يونايتد در يك قرن اخير بوده است. همچنين بدترين شروع يك تيم در ليگ برتر در ۳۰ سال گذشته. شهرت اريك تن‌هاگ در حال از بين رفتن است. او از اين پس بايد يك مدير استثنايي باشد. مردي با شجاعت و شخصيت قابل توجه تا بتواند از اين وضعيت نجات پيدا كند. 

دانه‌هاي عرق روي سر بي‌ موي او زير آفتاب داغ لندن به وضوح ديده مي‌شد زماني كه برنتفورد توانست يونايتد را از هم بپاشاند. آن‌هم در همان نيمه اول. اين تيم به همان اندازه بد بود كه در روزهاي سگي ديويد مويس، لوييس فن‌خال، ژوزه مورينيو و اوله‌گونار سولشاير. همچنين بسيار بدتر از هر عملكرد ديگر تيم تحت هدايت رالف رانگنيك آلماني. اشتباهات فصل گذشته يونايتد تا اصلاح فاصله زيادي دارد. جايگيري‌هاي نامناسب و سكته‌هاي زياد هنگام انتقال توپ همچنان به وضوح ديده مي‌شود. شايد طرفداران منتظر پاكسازي تيم و تزريق خون تازه به رگ‌هاي شياطين سرخ باشند اما نمي‌توان كتمان كرد دو تا از بازيكناني كه تن‌هاگ با خود به يونايتد آورد در اين فاجعه چه نقش پررنگي داشتند: ليساندرو مارتينز و كريستين اريكسن. 
عميق‌تر شدن مشكلات يونايتد با ادامه اعتراضات عليه مالكيت گليزرها از بازي‌هاي خانگي به بازي‌هاي خارج از خانه نيز كشيده شده است. اگرچه ميلياردرهاي اهل فلوريدا در دو بازي اول فصل در ورزشگاه‌ها حضور نداشتند. با اين حال آنها مسوول ساختن تيمي هستند كه هر كدام از بازيكنانش همانند يك ماهواره مستقل و البته بي‌ميل عمل مي‌كردند. در بازي با برنتفورد اين‌ بازيكنان مستحق سرزنش زيادي بودند و غرغرهاي رونالدو اين را به خوبي نشان داد. 
انتخاب رونالدو به عنوان مهاجم نوك از اين نظر منطقي بود كه يونايتد فعلا هيچ گزينه مناسب‌تري براي بازي در پست مهاجم نوك در اختيار ندارد. اگرچه ثابت بازي كردن بازيكني كه گفته مي‌خواهد باشگاه را ترك كند هرگز نمي‌تواند منطقي باشد. دست‌كم ديگر كسي نمي‌تواند به تن‌هاگ انتقاد كند كه وقتي تيمش عقب است چرا رونالدو را بايد روي نيمكت نگه دارد. اتفاقي كه در بازي قبل مقابل برايتون و شكست دو بر صفر يونايتد رقم خورد. در عوض اين اسكات مك‌توميناي بود كه از بازيكن فيكس هفته اول تبديل به بازيكن ذخيره در هفته دوم شد تا در جريان خوردن ۴ گل تيمش در نيمه اول جزو متهمان قرار نگيرد. 
به جاي مك‌توميناي كريستين اريكسن در پست هافبك مركزي عميق را برعهده گرفت. كاري كه او فصل پيش براي برنتفورد انجام داد و مثمر ثمر بود. با اين حال بازي كردن او در ديدار مقابل برنتفورد از همان ابتدا نظر منفي برخي هواداران ميزبان را جلب كرد و آنها با هر لمس اوليه او را هو كردند. وارث اريكسن در برنتفورد ميكل دامسگارد ستاره پرتغالي يورو ۲۰۲۰ بود كه‌ ر وي نيمكت قرار داشت زيرا هنوز آمادگي بازي را بعد از انتقال از سمپدوريا به دست نياورده. به جاي او جاش داسيلوا بازي كرد. همان بازيكني كه در هفته نخست گل تساوي را برابر لستر به ثمر رساند. در گرماي لندن برنتفورد با همين بازيكنان بازي معمول خود را نمايش گذاشت. پرس شديد و استفاده كامل از ضربات ايستگاهي. اما به لطف خطاهاي پرتعداد بازيكنان يونايتد شكنندگي خط دفاع اين تيم به طرز وحشيانه‌اي فاش شد و برنتفورد هم از همين وضعيت نهايت استفاده را برد و چهار گل وارد دروازه مهمان كرد. 
گل اول روي اشتباه رونالدو در از دست دادن توپ و فاجعه واكنش دخيا رقم خورد. او البته در انجام اشتباه تنها نبود. هري مگواير و كريستين اريكسن همكار او بودند. روي گل دوم لمس توپ اشتباه توسط بازيكن دانماركي و تعلل مگواير به ينسن اجازه داد براي بار دوم گلزني كند. 
فقط ۱۸ دقيقه از بازي گذشته بود كه رونالدو عصباني شد و سر هم‌تيمي‌هايش داد زد. در حالي كه هواداران برنتفورد با خوشحالي مي‌خواندند «تن‌هاگ صبح اخراج خواهد شد». ۱۳ دقيقه بعد برنتفورد گل دوم را زد. روي يك سانتر و ضربه سر به سمت تيرك دورتر. گل بعدي از اين هم آسان‌تر به ثمر رسيد. يك ضد حمله با يك پاس بلند و يك پاس كوتاه و يك ضربه تمام‌كننده. دفاع منچستر در اين صحنه كلا حضور نداشت. 
تن‌هاگ در نيمه دوم دست به تغييرات گسترده زد. او پنج تعويض انجام داد كه هيچ كدامش به تيم كمك نكرد. آنها چهار بر صفر مقابل برنتفورد شكست خوردند. حالا سوال مهم در منچستر اين است كه واقعا مشكل اين تيم چيست؟ آنها در دو بازي اول ليگ مقابل احتمالا دو تا از آسان‌ترين رقبا در طول فصل دو باخت آوردند، شش گل دريافت كردند و حتي گلي به ثمر نرساندند. آنها تيم بيستم جدول بيست‌تيمي ليگ برتر هستند و تازه هفته آينده بايد مقابل ليورپول دشمن اصلي‌شان به ميدان بروند. برخي در منچستر مي‌گويند اگر فاجعه‌اي در آن بازي رخ بدهد حتي ممكن است تنها پس از سه هفته مرد هلندي مجبور به ترك انگليس شود. همان‌طوركه هواداران برنتفورد در طول بازي مي‌خواندند: تن‌هاگ صبح اخراج خواهد شد! 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون