• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5280 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۶ مرداد

خبرخوان

زمان خداحافظي ايراني‌ها  با اينستاگرام فرا رسيد؟
از ساعات ابتدايي روز ۲۴ مرداد كاربران با اختلال شديدي در عملكرد اينستاگرام روبه‌رو شده‌اند؛ اختلالي كه در شبكه اينترنت سيار و ثابت وجود دارد در حالي كه با تغيير ‌اي.پي ايران، مشكل براي بسياري از كاربران برطرف مي‌شود. پيگيري‌ها از چند كارشناس حكايت از اين دارد كه احتمالا كاهش پهناي باند با روش Bandwidth Shaping رخ داده كه باعث بروز سرعت حداقلي در اينستاگرام شده و از آن‌ سو مسدود كردن راه‌هاي رسيدن به اينستاگرام نيز شدت يافته است. با وجود اينكه گزارش‌هاي مختلفي از جمله گزارش شركت ابر آروان يا نظر برخي كارشناسان فني حكايت از اين دارد كه اختلالات پيش آمده در اينترنت و به خصوص مشكلات بر سر راه اينستاگرام، عموما منشا داخلي دارد اما تا اين لحظه وزارت ارتباطات در برابر اين نظريه‌ها واكنش خاصي نشان نداده است. «حسين درواري»، كارشناس شبكه مي‌گويد: اختلال‌هاي به وجود آمده در اينستاگرام از مرداد سال ۱۳۹۹ شدت گرفته و در وهله اول فقط از دوازده شب تا ۶ بامداد بوده اما به مرور زمان اين اختلالات گسترده‌تر شده است. او مي‌گويد: برخي پروتكل‌هاي جديد ايجاد شده توسط اينستاگرام باعث شد كه كاربران از طريق اين پروتكل‌ها وارد اينستاگرام بشوند، اما اتفاقي كه در ايران رخ داده اين است كه جلوي اين مسيرها گرفته مي‌شود. شبكه اجتماعي اينستاگرام از معدود بسترهاي فيلتر نشده جهاني در ايران است كه صدها هزار كسب و كار در آن فعاليت دارند و بنا به گفته نظر كارشناسان اقتصادي، ماهانه ميلياردها تومان گردش مالي توسط اين كسب و كارها در آن صورت مي‌گيرد. وجود چنين اختلالاتي در اين شبكه مي‌تواند به اقتصاد ديجيتال كشور كه در برنامه ششم توسعه به آن تاكيد شده، آسيبي جدي وارد كند.


ريزش قيمت برنج ادامه دارد؟
احمد اشراقي، نايب‌رييس انجمن برنج گفت: هم‌اكنون خريد و فروش برنج راكد است، چراكه كشاورزان خواهان عرضه با نرخ بالاتري هستند و تاجران و كارخانه‌داران با اين نرخ حاضر به خريد نيستند. به گفته او، هم‌اكنون كشاورزان خواستار عرضه برنج با نرخ ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان هستند كه معامله با اين‌ نرخ انجام نمي‌شود. اشراقي مي‌گويد: با افزايش عرضه محصول طي ۱۰ تا ۱۵ روز آينده پيش‌بيني بهتري مي‌توان در خصوص نرخ برنج در بازار داشت، اما آنچه مسلم است نرخ هر كيلو برنج براي مصرف‌كننده به كمتر از ۱۲۰ هزار تومان مي‌رسد.با توجه به شرايط مناسب بارش پيش‌بيني مي‌شود كه توليد برنج نسبت به سال قبل ۱۰ تا ۲۰ درصد افزايش يابد كه همين امر بازار را به تعادل و ثبات مي‌رساند، حال اينكه به كمتر از ۸۰ هزار تومان مي‌رسد، الان نمي‌توان برآوردي داشت.


هر كدملي يك خودرو!
پاي خودرو دوباره به بورس كالا باز شده است و متقاضيان مي‌توانستند تا ساعت ۱۷روز گذشته، نسبت به ثبت سفارش اقدام كنند. بر اساس مشخصات كالاي قابل عرضه هر كدملي مجاز به ثبت سفارش روي يكي از كدهاي عرضه شده در تاريخ عرضه و صرفا براي يك دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره‌گذاري خودرو فقط به اسم شخص خريدار خواهد بود. بالاخره موانع موجود بر سر راه ورود خودرو به بورس كالا برداشته شد و در اين راستا ۲۶ مردادماه ۳۵۰ دستگاه فيدليتي و ۲۵۰ دستگاه ديگنيتي متعلق به گروه بهمن موتور راهي تالار صنعتي مي‌شود. بر اساس اطلاعيه عرضه ۸۵ دستگاه از اين خودروها فيدليتي۷ نفره تيپ۲ مشكي و ۹۰ دستگاه فيدليتي۷ نفره تيپ۲ سفيد است كه با قيمت‌هاي۷۷۲ ميليون تومان عرضه خواهند شد. ۸۵ دستگاه فيدليتي پنج نفره تيپ يك مشكي و ۹۰ دستگاه فيدليتي۵ نفره تيپ يك سفيد نيز به قيمت۷۵۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنين۱۲۵ دستگاه ديگنيتي پرايم مشكي و ۱۲۵ دستگاه ديگنيتي پرايم سفيد هر يك به قيمت۸۲۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه مي‌شوند.


تجارت نياز به وزارتخانه دارد؟
چند وقتي است كه دوباره احيا يا عدم احياي وزارت بازرگاني تبديل به يكي از مهم‌ترين مباحث اقتصاد كشور شده است، موضوعي كه مخالفان و موافقان سرسختي بين نمايندگان مجلس و بخش خصوصي دارد. اقبال شاكري، عضو كميسيون عمران مجلس اظهار كرد: براي تفكيك وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد بررسي‌هاي كارشناسي بيشتري صورت گيرد و نياز است كه در جلسه سران قوا ميان رييس‌جمهور و رييس مجلس مذاكراتي با حضور رياست كميسيون صنايع و معادن مجلس انجام شود.شاكري افزود: هم‌اكنون حجم سنگيني از مسووليت به وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازي داده شده است. اين طرح به‌رغم اينكه به اعداد وزرا اضافه مي‌كند، اما وزارتخانه جديدي نيست و امكانات آن موجود است. در واقع وزارتخانه بازرگاني، نهاد جديدي نيست كه هيچ سابقه قبلي نداشته باشد. به نظر مي‌رسد توافق براي تشكيل اين وزارتخانه به سود كشور باشد.


برق۱۶ اداره پرمصرف پايتخت قطع شد
كامبيز ناظريان، مديرعامل توزيع نيروي برق تهران بزرگ گفت: روز دوشنبه برق ۱۶ اداره پايتخت به علت بي‌توجهي به اخطارهاي لزوم كاهش مصرف برق قطع شد.  وي با اشاره به اينكه خط قرمز صنعت برق، تامين رفاه و آسايش هموطنان است، گفت: با توجه به تداوم گرما و ضرورت همراهي مشتركان برق، روز دوشنبه برق ۱۶ اداره پايتخت به علت بي‌توجهي به اخطارهاي لزوم كاهش مصرف برق قطع شد.وي ادامه داد: به منظور توزيع عادلانه انرژي، مشتركان پرمصرف به ويژه ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي كه به مصوبات ابلاغي هيات وزيران در خصوص مديريت مصرف برق بي‌توجه باشند، مشمول اعمال قانون خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون