• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5281 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۷ مرداد

روي خط سياست

سازمان اطلاعات سپاه: همكاري با كلوزآپ ممنوع است
فارس| سازمان اطلاعات سپاه در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: هر گونه همكاري با موسسه كلوزآپ (گرين هاوس)، ممنوع است.متن اين اطلاعيه به اين شرح است: به اطلاع عموم هنرمندان بالاخص مستندسازان محترم مي‌رساند كه موسسه آموزشي كلوزآپ، فعال در حوزه مستند، يك موسسه صهيونيستي بوده كه با حمايت‌هاي مادي و معنوي رژيم اشغالگر اسراييل در حال فعاليت است.اين مجموعه كه پيش از اين با عنوان گرين هاوس فعاليت داشته، به دليل افشاي ماهيت حاميان پشت پرده و براي جلوگيري از ايجاد حساسيت در كشورهاي مسلمان، موقعيت ثبتي خود را از تل‌آويو به بروكسل منتقل كرده است.از اين‌رو هرگونه ارتباط و همكاري اتباع ايراني با اين موسسه صهيونيستي ممنوع و طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران قابل پيگيري از طريق مراجع قضايي خواهد بود.


وزارت اطلاعات: يك تروريست فرامرزي را دستگير كرديم
وزارت اطلاعات| وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه‌اي از دستگيري يك تروريست با دامنه فعاليت فرامرزي خبر داد. وزارت اطلاعات طي بيانيه‌اي روز چهارشنبه 26 مرداد 1401 اعلام كرد: به استحضار ملت شريف ايران مي‌رساند: با توفيقات الهي و مجاهدت‌هاي فداكارانه و هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان(عج)، يكي از پرسابقه‌ترين و خطرناك‌ترين تروريست‌ها با دامنه عمليات تروريستي فرامرزي دستگير و به زندان منتقل شد. بر مبناي رهگيري‌هاي اطلاعاتي چند ساله، اين عنصر جنايت‌پيشه سوابق فعاليت‌هاي تروريستي در چهار كشور منطقه را دارد و در مقطع اوج بحران سوريه، با حضور در آن كشور به عضويت گروهك‌هاي تكفيري-تروريستي درآمده و همراه با آنها در شهرهاي حلب، حماه و ادلب به اعمال جنايتكارانه و شيطاني پرداخته است. اين عضو حلقه تروريسم فرامرزي كه متخصص سلاح‌هاي سنگين نيز است پس از شكست تكفيري‌ها از مدافعان پرافتخار حرم و محدود شدن حوزه تركتاري آنها در سوريه، پايگاه فعاليت‌هاي تروريستي خود را به دو كشور پيراموني جمهوري اسلامي ايران منتقل كرد و به يكي ديگر از گروهك‌هاي تروريست، جنايت‌پيشه و ضد وحدت امت اسلامي پيوست و به اقدامات خرابكارانه خود عليه ملت سرافراز ايران و تماميت ارضي كشور ادامه داد. جان بركفان گمنام ايران اسلامي اعلام مي‌كنند كه با توكل به ذات اقدس احديت و با توسل به اهل بيت‌ عصمت و طهارت (ع) و در ادامه جهاد مستمر خود، بازداشت ساير جنايت‌پيشگان و تروريست‌ها را در هر نقطه و هر لانه‌اي كه باشند، همچنان در دستور كار و ماموريت مقدس خود خواهند داشت.


توان نظامي جمهوري اسلامي قدرتمند، فوق‌العاده و بازدارنده است
سپاه‌نيوز| رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه نيروي دريايي سپاه در حد تراز انقلاب اسلامي است، تاكيد كرد: با وجود تحريم و فشار حداكثري به كوري چشم دشمنان، توان نظامي جمهوري اسلامي ايران قدرتمند است. سردار محمد باقري در بيست و دومين همايش دوسالانه فرماندهان و مسوولان نيروي دريايي سپاه در مشهد مقدس گفت: بحمدالله نيروي دريايي سپاه كه داراي سابقه درخشاني از دوران دفاع مقدس چه در نبرد با متجاوزان بعثي و چه در مقابله متجاوزان امريكايي در خليج فارس است، طي دهه‌هاي گذشته به ويژه در چهار ساله اخير روندي رو به رشد داشته و توسعه چشمگيري در توان‌افزايي بخش‌هاي گوناگون شناوري، موشكي و پهپادي خود رقم زده است. سرلشكر باقري با تاكيد بر اهميت و نقش محوري پژوهش‌هاي علمي و شركت‌هاي دانش‌بنيان براي نقش‌آفريني در حوزه بالندگي دفاعي كشور افزود: سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي سپاه با جهاد علمي - پژوهشي و توسعه علمي تجهيزات، اين نيرو را در زمره برترين‌هاي نيروهاي مسلح قرار داده و با تحقيقات پيشرفته در عرصه‌هاي مختلف و متنوع توانسته است با دستيابي به موشك‌هاي نقطه‌زن كروز دريايي، پهپادهاي كارآمد دريا پايه و بسياري از زمينه‌هاي ديگر كه بعضا ملت شريف ايران اسلامي از آن مطلع شده‌اند، به توانمندي‌هاي چشمگيري دسترسي پيدا كرده است.


دولت نبايد بدعت‌گذاري كند
ايلنا| نماينده ادوار مجلس مي‌گويد: امروز تكيه‌گاه مردم قوانين است و قوانين نبايد خيلي زود بشكند. توصيه من به مجلسي‌ها اين است كه روي قوانيني كه خود تصويب كرده‌اند، ايستادگي كنند. اينكه دولت‌ها نتوانند قوانين را اجرا كنند و بعد بيايند قوانين را تغيير دهند، اتفاق خوبي براي نظام پارلماني ايران نيست. غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي در پاسخ به اين سوال كه مجلس طرح دولت براي بازگشت قيمت‌ها به شهريور ۱۴۰۰ را امكان‌پذير نمي‌داند و دولت اين طرح را به مجلس تحويل داده است، آيا اين طرح قابليت اجرايي دارد يا خير، گفت: من به اين موضوع خاص كاري ندارم، اما بدعت بدي است. متولي اگر حرمت امامزاده را نگه ندارد، نمي‌توان به ديگران اعتراض كرد. مجلس اين كار را با كارشناسي يا غيركارشناسي انجام داده است. اينكه مجلس بگويد من احساسي راي دادم، منطقي راي دادم، محاسبه شده راي دادم چه توجيهي دارد؟


دستور رسيدگي معاون اول رييس‌جمهور به پرونده برج‌سازي ۵۲۰۰ واحدي در تهران
برنا |معاون اول رييس‌جمهور دستور داد تا موضوع اجراي عمليات عمراني و ساخت و ساز در حريم باغ ملي گياه‌شناسي تهران با فوريت پيگيري شود. محمد مخبر همچنين با ارسال نامه‌اي به رييس قوه قضاييه، از حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني‌اژه‌اي خواسته است اين قوه نيز براي رسيدگي قضايي به اين پرونده ورود كند. وزارت جهاد كشاورزي، سازمان حفاظت از محيط زيست، وزارت ميراث فرهنگي و شوراي حريم كشور با اين پروژه بلندمرتبه‌سازي در حريم باغ ملي گياه‌شناسي مخالفت دارند، اما تلاش‌هاي آنها تاكنون نتيجه‌اي نداشته است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون