• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5281 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۷ مرداد

ويژه

همراه اول اپراتور نخست ترابردپذيري 

 پس از شش سال، بررسي‌هاي آماري از ميزان تقاضاي جابه‌جايي ميان اپراتورهاي موبايل، نشان از آن دارد كه «همراه اول» برنده اصلي ترابردپذيري است و مشتركان دو اپراتور ايرانسل و رايتل بيشتر به دنبال مهاجرت به اين اپراتور هستند.
 براساس آمار تفكيكي رگولاتوري از عملكرد اپراتورها در ترابردپذيري، همراه اول با ۴۹ درصد جذب در صدر جدول جذب مشتركان ديگر اپراتورها قرار گرفته است.
در سمت ديگر ماجرا، بيشترين تقاضا براي خروج مشتركان از اپراتورها متعلق به ايرانسل با ۴۷ درصد تقاضا بوده است.


اينترنت نامحدود ماهانه يك اپراتور به قيمت 3 بسته آدامس موزي
در حالي كه اين روزها اغلب مشتركان، از قيمت اينترنت احساس ناخوشايند و نگراني دارند، اما بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه هنوز مي‌توان بسته‌ اينترنت نامحدود ماهانه‌اي از اپراتورهاي تلفن همراه به قيمت 3 بسته آدامس موزي خريد و بدون نگراني استفاده كرد! با وجود تمامي افت و خيزهاي پيش ‌روي مقوله اينترنت در كشور و برخي نگراني‌هايي كه از سمت معدودي از مشتركان نسبت به رفتار برخي اپراتورها مطرح مي‌شود، اما با نگاهي عميق‌تر به تصميمات اينترنتي اپراتورهاي تلفن همراه، مي‌شود شاهد تفاوت‌هايي در نحوه ارايه سرويس به مشتركان بود به عنوان مثال همين فروش «اينترنت نامحدود»! در اين سال‌ها اپراتورهاي تلفن همراه حتي شده به ادعا، بهترين كيفيت اينترنت را به مردم عرضه كرده‌اند؛ اما از كيفيت كه بگذريم و «انصاف» را ملاك قرار دهيم، «مقرون به صرفه‌ترين اينترنت» را در ايران داشتيم و داريم.  دليل آن هم مشخص است؛ زماني در سال‌هاي نه چندان دور، دو اپراتور غالب كشور به قدري درگير مساله رقابت مي‌شوند كه ناگهان قانونگذار متوجه مي‌شود در ارايه بسته‌هاي اينترنتي دچار دامپينگ شده‌اند؛ به همين خاطر آنها را وادار به ارايه همان تعرفه‌هاي زير قيمت به مدت سه سال مي‌كند. پرواضح است كه اينترنت موبايل تا چندي پيش كه برخي بسته‌هاي جذاب اينترنت تلفن همراه از سايت اپراتورها حذف شد، جزو ارزان‌ترين‌ها در دنيا بود. اما به محض اينكه بسته‌هاي خوش مصرف (همان بسته‌هاي با قيمت زير) بعد از اتمام مدت زمان جريمه، از سايت اپراتورها برداشته شد، اين سيگنال به جامعه مخابره شد كه اپراتورها بسته‌هاي‌شان را گران كرده‌اند!اما فقط يك حذف ساده بود و تاكنون هيچ بسته‌اي از سمت اپراتورهاي تلفن همراه گران نشده است.  از اين موضوع كه بگذريم، اتفاقا لابه‌لاي بسته‌هاي موجود روي سايت و درگاه‌هاي اپراتورها، در حال حاضر نقاط جذاب هم مشاهده مي‌شود اما مردم ممكن است به خاطر همان حس گراني كاذبي كه دارند، متوجه آن نباشند. در حال حاضر و در ميان حجم انبوهي از بسته‌هاي اينترنتي اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل، بسته‌هايي به چشم مي‌خورد كه مي‌تواند خوراك اينترنت‌بازان يا مشتركان پرمصرف اينترنت باشد.كساني كه به بازي‌هاي آنلاين، تماشاي فيلم، دانلود فايل‌هاي حجيم و... علاقه‌مند هستند و همواره دنبال بسته‌هايي به‌صرفه مي‌گردند و بر سر انتخاب بسته‌هاي‌شان چرتكه مي‌اندازند.بسته‌هاي «اينترنت نامحدود» از قديم‌الايام مورد توجه بسياري از اقشار جامعه بود؛ حالا چه در سرويس ثابت و چه سيار...


افتتاح و كلنگ‌زني 101 پروژه برق‌رساني در چهارمحال‌وبختياري همزمان با هفته دولت

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق چهارمحال‌و‌بختياري از افتتاح و كلنگ‌زني 101 پروژه برق‌رساني به ارزش 1477 ميليارد ريال در هفته دولت خبر داد.به گزارش روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق چهارمحال‌وبختياري، مهندس مجيد فرهزاد، مديرعامل اين شركت در تشريح خبر گفت: در هفته دولت سال جاري تعداد پروژه‌هاي افتتاحي اين شركت 66 مورد و طرح‌هاي كلنگ‌زني 35 پروژه خواهد بود.وي در ادامه اضافه كرد: پروژه‌هاي قابل افتتاح و كلنگ‌زني اين شركت در بخش‌هاي اصلاح و بهينه‌سازي شبكه‌هاي برق‌رساني روستايي، تبديل شبكه سيمي كابل خودنگهدار، احداث شبكه روشنايي معابر، توزيع پكيج‌هاي برق خورشيدي در بين عشاير، توسعه و احداث فيدر‌هاي برق‌رساني، رفع حريم و ايمن‌سازي تاسيسات، نصب كنتور‌هاي هوشمند و... است. مجيد فرهزاد پروژه تبديل سيم به كابل خودنگهدار و رفع افت ولتاژ در شهر اردل و آليكوه، بهينه‌سازي شبكه برق روستاهاي (ياسه چاي، شوراب صغير، جغدان، دهنو محمدقلي، چله‌گاه، قطعه، قلعه سوخته) احداث شبكه فشار متوسط دو مداره جهت قطب صنعتي 2 شهركرد، نصب پست هوايي و احداث شبكه فشار متوسط و فشار ضعيف جهت برق‌رساني به محله 32 منظريه، احداث ساختمان اداري مديريت برق لردگان و برق‌رساني به شهرك رهبري لبد بازفت را از مهم‌ترين پروژه‌هاي افتتاحي اين شركت عنوان كرد.مديرعامل اين شركت خاطرنشان كرد: برق به 14 روستا در سطح استان از مهم‌ترين پروژه‌هاي كلنگ‌زني هفته دولت خواهد بود.گفتني است؛ از دوم تا هشتم شهريورماه به مناسبت سالروز شهادت محمدعلي رجايي و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاري شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون