• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5282 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۹ مرداد

استقلال سه امتياز را گرفت اما...

اي به داد ساپينتو رسيده

تعداد دفعاتي كه توپ را لمس كرد بيشتر از انگشتان يك دست نبود ولي در همان فرصت كوتاه يك گل زد و يك پنالتي گرفت تا استقلال هفته دوم را هم با از دست دادن امتياز پشت سر نگذارد. مهدي قايدي در نيمه دوم بازي با ملوان تفاوت‌ها را براي ساپينتو رقم زد وگرنه امروز شور و هيجان جذاب ساپينتو كنار زمين براي هواداران تبديل شده بود به شلوغ‌بازي‌هاي فرافكنانه. 
فوتبال همين است. يك تيم مسي را دارد يك تيم نه. يك تيم كوين دبيرونه را دارد و ساير باشگاه‌ها نه. در ايران هم استقلال توانايي به خدمت گرفتن قايدي را دارد و ملوان نه. پس بحث سر مقايسه اسكواد دو تيم و نتيجه‌ حاصله از آن بي‌دليل است. نكته قابل بحث مي‌تواند مقايسه استقلال با خودش باشد. چه با فصل پيش و چه در همين دو هفته سپري شده.  اين سوال درستي است كه اگر به هر دليلي استقلال نمي‌توانست قايدي را در فاصله كمتر از يك هفته تا پايان مهلت نقل‌وانتقالات به خدمت بگيرد چه مي‌شد؟ احتمالا آبي‌ها امروز با يك امتياز در انتهاي جدول قرار داشتند و تيم بحران‌زده به حساب مي‌آمدند. در واقع استقلال با موج دوم خريدهايش بود كه توانست ملوان، تيم تازه ليگ برتري شده را از پيش‌رو بردارد. 
تا پيش از گلي كه عارف غلامي روي ضربه ايستگاهي به ثمر برساند استقلال تيم دست و پا بسته‌اي نشان مي‌داد. در نيمه دوم آنها تقريبا تا قبل از ضربه سر غلامي موقعيتي روي دروازه قوهاي سپيد ايجاد نكرد. براي همين هم مازيار زارع سرمربي ملوان بعد از بازي گفت مي‌توانستيم استقلال را شكست دهيم، چون اگر جايگيري اشتباه و خروج بدتر گلر تيمش نبود استقلال بعيد بود به گل برسد. 
بعد از به ثمر رسيدن گل بود كه سجاد شهباززاده اولين بمب نقل‌وانتقالاتي استقلال كه سردار آجورلو آن را از چنگ رقيب درآورد با قايدي تعويض شد. شهباززاده در دو بازي ابتدايي استقلال هيچ نشاني از يك مهاجم شش‌دانگ و كار دربياور نشان نداده است. ديگر بمب آبي‌ها پيمان بابايي كه آن هم از چنگ رقيب خارج شده دقيقه ۸۰ وارد زمين شد و عملا تاثيري در بازي نداشت.  غير از بي‌ثمر بودن دو بمب مهم نقل‌وانتقالاتي استقلال كه ابتداي فصل به خدمت گرفته شدند خود ساپينتو هم كه مهم‌ترين اقدام مديريت استقلال به حساب مي‌آيد چندان چنگي به دل نزده است. تيم او در نيمه اول مقابل تيم جوان ملوان جدا از دريافت گل موقعيت چنداني نساخت و در نيمه دوم سه بار اسير ضد حملات تيمي شد كه سرعت قابل قبولي هم براي انتقال توپ از دفاع به حمله نداشت. در طول ۹۰ دقيقه و همانند بازي با سپاهان استقلال نشان داد هنوز به يك فرم مشخص نرسيده است. آبي‌ها در ۳۰ بازي فصل پيش كلا ۱۰ گل خوردند و امسال فقط در دو بازي ۳ گل!  ارزش بازيكني مثل مهدي قايدي همين جا مشخص مي‌شود. بازيكني كه اصطلاحا مي‌توان او را «كار در بياور» ناميد. بازيكني كه مي‌آيد و يك تنه معادلات را به هم مي‌زند؛ آن هم با كمترين لمس توپ. در حالي كه در فصل بدنسازي همراه تيم نبوده، با تيم تمرين نكرده و با بازيكنان جديد و سيستم سرمربي هم هماهنگ نشده. او روز ۲۴ مرداد به صورت رسمي با آبي‌ها در تهران قرارداد بست و سه روز بعد در انزلي وارد زمين شد و سه امتياز را براي تيمش به دست آورد.  آيا استقلال در بازي هفته سوم به فرم مورد نظر سرمربي مي‌رسد؟ آيا خريدهاي اوليه استقلال كارايي لازم را براي اين تيم نشان خواهند داد يا از هفته بعد شهباززاده به نيمكت ميخ خواهد شد؟ اينها سوالاتي است كه پاسخ آن در آينده مشخص مي‌شود. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون