• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5283 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۳۰ مرداد

خبرخوان

ماهانه ۲،۷ هزار ميليارد تومان يارانه تبديل به نان نمي‌شود!
سيد هادي سبحانيان، معاون اقتصادي وزارت اقتصاد با بيان اينكه روزانه ۷ هزار تن آرد توزيع مي‌شود كه به دست مردم نمي‌رسد از احتمال اجراي آزمايشي طرح كالابرگ الكترونيكي در مهرماه خبر داد . وي با بيان اينكه ميزان آرد مورد نياز براي پخت ۱۰۰ ميليون قرص نان در روز ۱۶ تا ۱۷ هزار تن است، عنوان كرد: اين درحالي است كه روزانه ۲۴ هزار تن آرد در كشور توزيع مي‌شود. در واقع روزانه ۶۰۰۰ تن آرد به نان تبديل نمي‌شود. اين رقم در ماه ۱۸۰ هزار تن است كه به عبارت ديگر در ماه ۲.۵ تا ۲.۷ هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مي‌شود كه تبديل به نان نمي‌شود.


واردات خودرو؛ شايد در آذر ماه

فيروزي عضو كميسيون صنايع مجلس با اشاره به تدوين سازوكارهاي واردات خودرو گفت: آيين‌نامه اجرايي توسط وزارت صمت در حال نهايي شدن است و طي آخرين جلسه مشترك كميسيون و وزارت صمت، نقطه‌نظرات مجلس در آيين‌نامه گنجانده شد. عضو كميسيون صنايع مجلس از امكان واردات توسط همه اشخاص حقيقي و حقوقي خبر داد و افزود: خودروهاي تمام برقي و هيبريدي ابتدا در مناطق آزاد وارد شده و مورداستفاده قرار مي‌گيرد. خودروهاي ديگر مربوط به حمل‌ونقل عمومي است كه بايد جايگزين خودروهاي فرسوده و تاكسي‌ها شود و قسمي ديگر خودروهايي با ميانگين قيمتي متوسط و پايين است. فيروزي در رابطه‌ با ورود خودروي اقتصادي به كشور گفت: خودروها با حجم موتور كم و رعايت مسائل زيست‌محيطي بوده و قيمت‌شان بايد به ميزاني باشد كه جمعيتِ متوسط از نظر درآمدي قادر به خريداري آن باشند.


قيمت برنج در سراشيبي 

قيمت برنج ايراني در سال زراعي جاري با آغاز فصل برداشت و به واسطه افزايش ۳۰ درصدي توليد، كاهش چشمگير يافت. مسيح كشاورز، دبير انجمن توليدكنندگان برنج در مورد آن گفت: «با آغاز فصل برداشت برنج و افزايش ۳۰ درصدي توليد برنج ايراني در سال جاري، قيمت‌ اين محصول در بازار با كاهش محسوسي روبرو است. وي در ادامه افزود: «نرخ اين محصول در استان مازندران به‌تازگي به كيلويي ۸۰ هزار تومان نيز رسيده و قيمت برنج در استان گيلان نيز اكنون نيز حدود ۱۰۰ هزار تومان است. اكنون شاهد عرضه برنج ايراني در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با قيمت كيلويي ۶۴ تا ۸۶ هزار تومان و برنج هندي درجه يك با قيمت‌هايي بين ۳۰ تا ۳۷ هزار تومان هستيم.

 

تشكيل اوپك گازي در حاشيه خزر

ميرقاسم مومني، كارشناس حوزه انرژي گفت: در اين شرايط از هر فرصتي براي دور زدن تحريم استفاده مي‌كنيم تا براي اداره كشور درآمد ارزي داشته باشيم، از هر پيشنهادي كه بخشي از نياز ما را تامين كند، استقبال مي‌كنيم. وي افزود: همكاري گازي ايران و روسيه مي‌تواند مقدمه‌اي براي همكاري و تيم جديد انرژي در منطقه باشد، ايران و روسيه مي‌توانند بازار را مديريت كنند و در واقع يك اوپك گازي در منطقه شكل بگيرد.


افزايش يك درصدي دامنه نوسان بورس در فصل تابستان؟
مجيد عشقي، رييس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برنامه افزايش تدريجي دامنه نوسان سر جاي خود قرار دارد، اما تغيير حتمي آن در فصل تابستان به پيشنهاد شركت بورس تهران و فرابورس ايران وابسته است. عشقي با اعلام اينكه برنامه افزايش تدريجي دامنه نوسان بورس همچنان در برنامه سازمان بورس قرار دارد، گفت: تغيير حتمي دامنه نوسان در فصل تابستان وابسته به پيشنهادهاي شركت بورس تهران و فرابورس ايران است.وي تاكيد كرد: البته ممكن است شركت بورس تهران يا فرابورس اعلام كنند كه تغيير دامنه نوسان مثبت ارزيابي نمي‌شود كه بر اساس نتايج كارشناسي، تصميم نهايي را اتخاذ مي‌كنيم.


رشد ۱۱۶ درصدي ماليات ابرازي پزشكان و داروخانه‌ها
حسين تاجمير رياحي، مديركل دفتر حقوقي سازمان امور مالياتي از رشد ۱۱۶ درصدي ماليات ابرازي پزشكان، دندانپزشكان و داروخانه‌ها در سال جاري با اشراف اطلاعاتي و حاكميت داده در سازمان امور مالياتي خبر داد. وي بيان داشت: در مجموع ماليات ابرازي پزشكان، دندانپزشكان و داروخانه‌ها به‌طور متوسط در سال ۱۴۰۰، در بخش اظهارنامه ۱۱۶ درصد و در بخش تبصره ماده صد، ۹۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.


واگذاري ايران‌خودرو و سايپا در نيمه دوم سال
مهدي ساحي، دستيار ويژه رييس سازمان بورس اظهار داشت: هنوز ارزشگذاري ايران‌خودرو و سايپا انجام نشده و تعيين ارزش آنها زمان بر بوده است اما در نيمه دوم سال جاري واگذاري انجام خواهد شد.  دستيار ويژه رييس سازمان بورس درباره عرضه خودرو در بازار سرمايه گفت: در ادامه كار، خودروي بيشتري در بورس كالا عرضه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون