• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5283 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۳۰ مرداد

رييس پليس تهران در پاسخ به «اعتماد»:

نبايد مراكز بهاران شهرداري تبديل به بازپروري شوند

شهردار تهران چندي قبل قول داد تا با همكاري ساير دستگاه‌ها تمامي معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوري شوند. با اين حال چند ماه پس از اين وعده، نه تنها از تعداد معتادان متجاهر كاسته نشده كه حتي بر آمار آنها نيز افزوده شده است. موضوعي كه باعث شد تا مدتي قبل سيد جعفر تشكري هاشمي، رييس كميسيون عمران و حمل‌ و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با انتقاد از عدم تحقق وعده ۲ ماهه شهردار تهران مبني بر جمع‌آوري معتادان متجاهر در پايتخت متذكر شود: آثار تحقق اين وعده را در خيابان‌هاي پايتخت نمي‌بينيم و هنوز فراواني معتادان در كوچه‌ها و محلات همانند گذشته است.
در همين زمينه سردار حسين رحيمي، رييس پليس تهران نيز در پاسخ به سوال خبرنگار «اعتماد» در مورد مشاركت شهرداري درخصوص جمع‌آوري معتادان متجاهر گفت: شنيده‌ام كه شهرداري در حال ساخت مكاني با ظرفيت 5 هزار نفر براي نگهداري معتادان است ولي هنوز همكاري مستقيم چنداني در اين زمينه نداريم.
او ادامه داد: شهرداري همكاري خوبي با ما داشته و در حال ايجاد مركزي با پنج هزار نفر ظرفيت است. برخي مراكز جمعيتي نيز در حال تبديل به مراكز بازپروري بودند كه به نظر ما درست نيست. دسترسي بايد به مراكز بازپروري سخت باشد و اين مراكز خارج از شهر قرار گيرد.
او اما در عين حال آمار جالبي درخصوص معتادان متجاهر ارايه داد و گفت: رييس پليس پايتخت با بيان اينكه بحث مبارزه با موادمخدر به ‌خصوص در سطح شهر تهران دو بخش دارد، گفت: يك بخش مربوط به توزيع‌كنندگان است كه تعداد آنها به هشت هزار نفر مي‌رسد كه بايد نسبت به بازداشت آنها اقدام كرد، در ماده ۴۲ قانون مبارزه با موادمخدر نيز به اين موضوع اشاره شده اما ترك فعل رخ داده و اين اتفاق نيفتاده است. مورد دوم مربوط به مصرف‌كنندگان است كه شامل معتادان متجاهر مي‌شود. تعداد اين افراد به ۹ هزار نفر مي‌رسد كه در تهران رها شده‌اند. ما تا زماني كه ده‌ هزار جا براي جمع‌آوري آنها نداشته باشيم وضعيت همين خواهد بود. بايد با فروشنده و مصرف‌كننده توامان برخورد شود.
رحيمي درباره مراكز بازپروري خصوصي نيز گفت: در مراكز خصوصي بازپروري نيز اين فرآيند به درستي انجام نمي‌شود. معتاد متجاهر بيمار است و نيازمند امكانات و پزشك و روانپزشك ويژه است. تا معتادان به‌طور درست جمع‌آوري نشوند و دراختيار مراكز بازپروري ذي‌صلاح قرار نگيرند اتفاق خوبي نخواهد افتاد با توجه به اينكه بسياري از آنها نيز پس از بازپروري دوباره به كف خيابان برمي‌گردند. حتي بخش اعظمي از سارقين خودرو نيز از اين افراد هستند.
او اما در پايان به نكته مهمي اشاره كرد كه كمتر به آن توجه شد. رييس پليس تهران تاكيد كرد: ما نمي‌گوييم ظرف يك روز يا دوروز ولي مدعي هستيم كه مي‌توانيم حداكثر ظرف يك هفته تمام تهران را از وجود معتادان و مواد‌فروش‌ها پاك خواهيم كرد، ولي چه فايده‌اي دارد؟ اگر قرار باشد آنها را بگيريم و از آن طرف به خاطر اينكه جايي براي نگهداري آنها نيست، مجبور به آزاد كردن آنها باشيم چه سودي دارد؟!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون