• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5285 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ شهريور

روي خط سياست

وزارت دفاع تا يك قدمي ساخت هواپيماي مسافربري رسيده است
پاد|رييس‌جمهور با قدرداني از دستاوردهاي گرانسنگ دانشمندان و نخبگان در صنايع دفاعي كشور، خواستار تسري الگوي صنايع دفاعي به ساير عرصه‌ها و صنايع در كشور شد. سيدابراهيم رييسي ديروز در جمع وزير، مديران و كاركنان وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ضمن گراميداشت روز صنعت دفاعي كشور نوآوري‌ها در زمينه ساخت انواع پرنده‌ها در صنايع دفاعي را بسيار افتخارآميز دانست و با اشاره به بازديد خود از صنايع هواپيماسازي ايران در اصفهان تصريح كرد: دانشمندان و نخبگان ما در اين وزارتخانه تا يك قدمي ساخت هواپيماي مسافربري رسيده‌اند و از آنها خواسته‌ام كه اين مسير را تا حصول نتيجه با قدرت و قوت ادامه دهند.


محمدرضا عارف: امنيت جامعه با نگاه‌هاي امنيتي حاصل نمي‌شود
رييس بنياد اميد ايرانيان با اشاره به سوء قصد به دكتر علي محفوظي و افزايش جرايمي همچون زورگيري تاكيد كرد: متوليان نظم و امنيت جامعه وظايف اصلي خود را به گشت ارشاد و برخورد با نهادهاي امنيتي تقليل ندهند. متن يادداشت اينستاگرامي محمدرضا عارف به شرح زير است: فاجعه سوءقصد به دكتر علي محفوظي به دنبال ديگر جرايم مشهود، مانند زورگيري از شهروندان در خيابان‌هاي پايتخت و ديگر شهرهاي كشور كه با رعب و وحشت هموطنان عزيزم همراه بوده است، جداي از برخي دلايل جامعه‌شناختي همچون مشكلات معيشتي و اقتصادي، نشان از اين دارد كه متوليان ِ نظم و امنيت كشور به جاي تقليل ِ برخي وظايف محوله به موضوعاتي همچون گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدني بايد در حفظ و ارتقاي امنيت جامعه و شهروندان بيش از گذشته هوشيار باشند. البته معناي هوشيار بودن امنيتي كردن ِ فضاي كشور نيست. بلكه همه نهادهاي مسوول با كمك و همراهي مردم، اقدامات پيشگيرانه را مورد توجه قرار دهند. حفاظت از امنيت جامعه، نتيجه شناخت همه‌جانبه مولفه‌هاي بحران‌ساز و اقدامات اساسي است. امنيت جامعه با امنيتي‌سازي و نگاه‌هاي امنيتي حاصل نمي‌شود.


همان‌ها كه برجام را آتش مي‌زدند حالا مدافع آن شدند
عصر ايران|نماينده مردم تبريز در مجلس گفت: قطعا با وجود برجام اوضاع خيلي فرق مي‌كند اگر فرق نمي‌كند خب برجام را پاره كنند و سفره مردم را رنگين كنند چرا نمي‌كنند. هر مقدار ما نوع گفت‌وگوي‌مان را با دنيا اصلاح كنيم قطعا بهتر به نتيجه مي‌رسيم. مسعود پزشكيان، در واكنش به اين مطلب كه برجام تاثيري در زندگي مردم و بهبود وضعيت اقتصادي ندارد، گفت: اگر ما رابطه‌مان را با دنيا اصلاح كنيم طبيعتا خريد و فروش و عرضه و تقاضا خيلي راحت‌تر شكل مي‌گيرد تا الان كه راه‌ها را بسته‌اند. ما مي‌خواهيم يك جنس ساده وارد كشور كنيم بايد ده بار دور بزنيم. اين ده بار دور زدن يعني اينكه بايد به ده دلال پول بدهيم در صورتي كه اگر مستقيم كار كنيم مستقيم نتيجه مي‌گيريم. وي خاطرنشان كرد: يك عده آدم‌هاي صفر كيلومتر را آورده‌اند. يك عده آدم باتجربه را برداشته‌اند، مي‌گويند آنها خائن بودند و آنها را برداشتيم و خادم آورده‌ايم خادمي كه علم و‌ تجربه ندارد و در اين مدت حتي نتوانسته است جايي را درست كند چطوري مي‌خواهد مملكت را درست كند؟


آغاز مجدد ستاره‌دار كردن د انشجويان در دولت سيزدهم؟
انتخاب|عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره اينكه آيا دولت سيزدهم قرار است روند ستاره‌دار كردن دانشجويان و محروميت آنان از حق ادامه تحصيل را پيش بگيرد، مي‌گويد كه در تمام دانشگاه‌هاي دنيا، دانشجو بودن يك‌سري ضوابط و مقررات دارد. بستگي به تخلفاتي كه دانشجو، كارمند يا استاد انجام مي‌دهد، به‌طور طبيعي يك مجازات‌هايي هم در نظر گرفته شده است. بحث ستاره‌دار بودن يا نبودن يك بحث انحرافي است. وويس كرمي درباره اينكه آيا دولت سيزدهم قرار است روند ستاره‌دار كردن دانشجويان و محروميت آنان از حق ادامه تحصيل را پيش بگيرد، مي‌گويد: به‌طور طبيعي يك مجازات‌هايي هم در نظر گرفته شده است. بحث ستاره‌دار بودن يا نبودن يك بحث انحرافي است، بالاخره بين ميليون‌ها دانشجو كه ما در طول اين سال‌ها داشته‌ايم، ممكن است افرادي هم تخلفاتي داشته باشند و اين تخلفات هم ممكن است سنگين باشد و مجازاتي هم برايش در نظر گرفته شود.


راهكارهاي ميرسليم براي كاهش قيمت خودروي داخلي
فارس|عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره راهكارهاي كاستن از قيمت خودروي داخلي تا ۲۰ درصد، توضيحاتي ارايه داد. سيد مصطفي ميرسليم در پاسخ به اين سوال كه آيا نمي‌توان با تخصيص فولاد ارزان براي خودروسازان داخلي قيمت نهايي اين محصول را براي مردم كاهش داد، گفت: براي حل اين مشكل، بازار بايد بتواند به‌طور آزاد كار خودش را انجام دهد، يعني اگر خودروساز نمي‌تواند فولاد را با قيمت مناسب از توليدكننده داخلي خريداري كند، مي‌تواند آن را از توليدكننده خارجي تهيه كند تا در نهايت خودروي خود را با قيمت مناسب به دست مردم برساند. وي در مورد آخرين وضعيت تدوين آيين‌نامه اجرايي واردات خودرو اظهار كرد: اين آيين‌نامه بايد با مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام موافق باشد و پس از تدوين در دولت بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسي، به اطلاع رييس مجلس برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون