• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5285 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ شهريور

تيم ملي واليبال بعد از مقام سومي جام واگنر راهي اسلووني شد

لحظه‌شماري براي حضور سروقامتان ايران در مسابقات قهرماني جهان

مرضيه حسين‌خاني

 

تيم ملي واليبال ايران بعد از انجام سه بازي در جام واگنر لهستان اين كشور را به سمت اسلووني ميزبان رقابت‌هاي قهرماني جهان ترك كرد. ملي‌پوشان كشورمان ساعت 5 بعدازظهر روز يكشنبه به شهر ليوبليانا رسيدند.
واليباليست‌هاي كشورمان در جام واگنر ابتدا مقابل لهستان ميزبان قرار گرفتند و در سه ست پياپي شكست خوردند. لهستان كه زخم شكست در مسابقات ليگ ملت‌ها در زمين خانگي خود مقابل ايران را هنوز حس مي‌كرد در آن بازي با تمام قوا وارد شد و پيروزي نسبتا آساني را نيز به دست آورد. لهستاني‌ها در حضور هزاران هوادار پرشور خود به ترتيب با نتايج ۲۵ بر ۱۹، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۱۷ به برتري دست پيدا كردند تا تيم ملي واليبال ايران در اولين بازي خود شكست را تجربه كند.
تيم ايران كه با تركيبي نسبتا متفاوت در مقايسه با مسابقات ليگ ملت‌ها عازم لهستان شده بود در بازي دوم برابر صربستان به ميدان رفت و با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه ايران در ليگ ملت‌ها صرب‌ها را شكست داده بود. در ست اول اين بازي صربستان با حساب 25 بر 21 به پيروزي دست پيدا كرد اما در ست دوم ايران به بازي برگشت و 25 بر 20 برنده شد. در ست سوم دوباره شاگردان كولاكوويچ، سرمربي سابق تيم ملي ايران بودند كه 25 بر 20 نتيجه را به نفع خود خاتمه دادند و در ست چهارم نوبت به سروقامتان ايران رسيد كه در يك رقابت نفس‌گير 26 بر 24 به برتري دست پيدا كنند، در‌نهايت در ست پنجم صربستان با گرفتن فاصله امتيازي از همان ابتدا با حساب 15 بر 10 برنده شد. 
ملي‌پوشان كشورمان در سومين بازي مقابل آرژانتين به ميدان رفتند و موفق شدند به تنها بردشان در اين مسابقات دست پيدا كنند. شاگردان بهروز عطايي در اين بازي 3 بر 2 برنده شدند. بروبچه‌هاي تيم ملي در اين مسابقه با نتيجه 3 بر 2 و با امتيازهاي 25 بر 21، 22 بر 25 و 19 بر 25، 25 بر 22 و 15 بر 13 آرژانتين را شكست دادند. 
در پايان جام واگنر، لهستان با 9 امتياز اول شد و تيم‌هاي آرژانتين با 4، ايران با 3 و صربستان با 2 امتياز در رده‌هاي دوم تا چهارم قرار گرفتند. ايران در دو دوره قبلي حضور در مسابقات جام واگنر در سال‌هاي 2012 و 2015 در بين 4 تيم چهارم شده بود. 
نكته اميدواركننده جام واگنر 2022 استفاده بهروز عطايي از بازيكنان جديدي بود كه به اردوي تيم ملي اضافه شد. صابر كاظمي كه در اوايل ليگ ملت‌ها مصدوم شد به اضافه جواد كريمي، علي‌اصغر مجرد و محمدجواد معنوي‌نژاد كه مدتي از تيم ملي و ميادين دور بودند در جام واگنر عملكرد قابل قبولي به نمايش گذاشتند. صابر كاظمي حتي توانست عنوان بهترين سرويس‌زننده مسابقات را هم از آن خود كند. در كنار اين نفرات امين اسماعيل‌نژاد فوق ستاره ايران در ليگ ملت‌ها هم نشان داد كاملا سرحال و آماده است و براي مسابقات قهرماني جهان لحظه‌شماري مي‌كند. امين به قدري در اين چند ماه خوب بوده كه فدراسيون جهاني واليبال از او به عنوان يكي از 5 ستاره آينده‌دار مسابقات قهرماني جهان نام برده است. سايت فدراسيون جهاني در آستانه مسابقات قهرماني جهان 5 بازيكن آينده‌دار حاضر در اين تورنمنت كه مي‌توانند در تيم‌هاي خود بسيار تاثيرگذار باشند را معرفي كرد كه در اين بين نام امين اسماعيل‌نژاد، پشت خط زن تيم ملي واليبال ايران هم به چشم مي‌خورد. فدراسيون جهاني با انتشار عكس و فيلم‌هايي از عملكرد ستاره ايراني در مورد وي نوشت: بهترين بازيكنان جهان در مسابقات پيش رو حضور خواهند داشت. اين مسابقات بستر مناسبي را براي ستاره‌هاي جوان واليبال فراهم مي‌كند تا خود را در ميان بزرگان اين رشته تثبيت كنند و در اينجا 5 بازيكني كه بيشترين پتانسيل را براي اين كار دارند معرفي خواهيم كرد. 
سايت فدراسيون جهاني ادامه داد: امين اسماعيل‌نژاد بازيكن 25 ساله ايراني كه براي نخستين‌بار امسال در رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال 2022 حضور داشت عملكرد بسيار خوبي از خود نشان داد. اسماعيل‌نژاد چپ دست، VNL را با موفقيت پشت سر گذاشت و در بخش امتيازآورترين بازيكنان مرحله مقدماتي در رده دوم قرار گرفت و اكنون يكي از محبوب‌ترين چهره‌هاي تيم ايران است. او سال 2021 به تيم ملي كشورش پيوست، اما بلافاصله به يك بازيكن كليدي تبديل شد. او قدرت آتش فوق‌العاده‌اي دارد و به دنبال اين است كه ثابت كند كه چقدر مي‌تواند در مسابقات قهرماني جهان موثر باشد.
الكساندر نيكولوف (بلغارستان)، ژانگ جين (چين)، جوليان زنگر (آلمان) و دارلان سوزا (برزيل) از ديگر چهره‌هايي هستند كه فدراسيون جهاني از آنها به عنوان بازيكنان آينده‌دار حاضر در قهرماني جهان نام برده است.
مسابقات واليبال قهرماني جهان از شنبه هفته آينده پنجم شهريور براي ايران آغاز خواهد شد و ملي‌پوشان واليبال كشورمان شنبه، پنجم شهريور ماه از ساعت ۲۰ مقابل آرژانتين به ميدان خواهند رفت. سپس در دومين بازي روز دوشنبه، هفتم شهريور از ساعت ۲۰ با مصر ديدار مي‌كنند و در سومين بازي مرحله گروهي چهارشنبه، نهم شهريور از ساعت ۲۰ با هلند ديدار خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون