• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5285 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱ شهريور

با كسب چهار مدال طلا، دو نقره و دو برنز

جوانان فرنگي‌كار قهرمان جهان شدند

رقابت‌هاي كشتي فرنگي جوانان قهرماني جهان در شهر صوفيه بلغارستان پايان يافت و تيم ملي كشتي فرنگي با 4 مدال طلا، 2 مدال نقره، 2 مدال برنز و كسب 174 امتياز با اقتدار قهرمان جهان شد. اين قهرماني در حالي به دست آمد كه فرنگي كاران ايران در دوره قبل با تنها يك طلا به مقام نايب قهرماني رسيدند اما در اين دوره با عملكرد بهتر و البته استفاده از غيبت روسيه روي سكوي نخست جهان ايستادند. 
در اين رقابت‌ها تيم ملي كشتي فرنگي توسط سعيد اسماعيلي در وزن 60 كيلوگرم، ايمان محمدي در وزن 63 كيلوگرم، عليرضا مهمدي در وزن 82 كيلوگرم، علي عابدي درزي در وزن 97 كيلوگرم به مدال طلا، ابوالفضل چوباني در وزن 87 كيلوگرم، فردين هدايتي در وزن 130 كيلوگرم به مدال نقره، دانيال سهرابي در وزن 67 كيلوگرم و امير عبدي در وزن 72 كيلوگرم به مدال برنز دست يافت.
با كسب اين مدال‌هاي رنگارنگ ايران با 174 امتياز به عنوان قهرماني دست يافت و تيم‌هاي جمهوري آذربايجان با 119 و اوكراين با 93 امتياز در رده‌هاي دوم و سوم قرار گرفتند.
نتايج طلايي‌هاي كاروان ايران به شرح زير است: 
در وزن 60 كيلوگرم سعيد اسماعيلي در دور نخست با نتيجه 9 بر صفر ماكس ول بلك از امريكا را مغلوب كرد. وي در دور دوم با نتيجه 13 بر 9 از سد كوتو گومي از ژاپن گذشت و به مرحله يك‌چهارم نهايي راه يافت. اين نتيجه در حالي به دست آمد كه كشتي‌گير كشورمان در فاصله چند ثانيه مانده تا پايان 9 بر 5 عقب بود. وي در اين مرحله به مصاف ولادمير ويوتويچ از اوكراين رفت و وي را با نتيجه 12 بر 4 از پيش رو برداشت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. اسماعيلي در اين مرحله بانتيجه 3 بر 1 ميهات ممدلي از آذربايجان را مغلوب كرد و به ديدار فينال راه يافت. اسماعيلي در فينال با نتيجه 4 بر4 كشتي گير ارمنستاني را شكست داد و به مدال طلا رسيد.
در وزن 63 كيلوگرم ايمان محمدي پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتيجه 9 بر صفر آزات ساريار از تركيه را از پيش رو برداشت. وي در دور بعد و در مرحله يك چهارم نهايي با نتيجه 6 بر صفر رومئو بريدزه از گرجستان را مغلوب كرد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. محمدي در اين مرحله با نتيجه 4 بر صفر از سد چيزو ماريوياما از ژاپن گذشت و به ديدار فينال راه يافت. وي در اين ديدار بايامان كريموف از قرقيزستان را با نتيجه 6 بر 1 شكست داد و به مدال طلا دست يافت.
در وزن 82 كيلوگرم عليرضا مُهمدي در دور نخست با نتيجه 9 بر صفر كريستين مدينا مونز از مكزيك را مغلوب كرد. وي در دور دوم با نتيجه 8 بر صفر شان يولين از چين تايپه را از پيش رو برداشت و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله با نتيجه 6 بر صفر فارس قالي از مصر را شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. مهمدي در اين مرحله با نتيجه 8 بر 2 آلپرن بربر از تركيه را از پيش رو برداشت و به ديدار فينال راه يافت. وي در اين ديدار به مصاف آچيكو بولكوادزه رفت و در نهايت با نتيجه 9 بر 1 به برتري رسيد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 97 كيلوگرم علي عابدي درزي پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل اينوت گوسا از روماني با نتيجه 1 بر 1 به پيروزي رسيد و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله با نتيجه 3 بر 1 از سد رومان بالچيوسچي از مولداوي گذشت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. عابدي درزي در اين مرحله با نتيجه 1 بر 1 مقابل ريچارد كارلسون از استوني پيروز شد و به ديدار فينال راه يافت. وي براي كسب مدال طلا به مصاف يوسوف ماتسيف از قزاقستان رفت و در نهايت با نتيجه 9 بر4 به پيروزي رسيد وصاحب مدال طلا شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون