• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5287 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳ شهريور

روي موج اخبار

پايتخت حدود 25 هزار معتاد متجاهر دارد
اعتماد| استاندار تهران در واكنش به سخنان رييس پليس تهران در مورد كمبود مراكز نگهداري معتادان متجاهر گفت: گرچه ظرفيت پذيرش مراكز نگهداري معتادان متجاهر افزايش چشمگيري داشته است اما، هنوز هم در تهران حدود 5 هزار ظرفيت كم داريم. محسن منصوري، در واكنش به اظهارات سردار حسين رحيمي كه چندي پيش اعلام كرده بود ما آماده‌ايم تا تمامي معتادان متجاهر و خرده‌فروشان تهران را ظرف يك هفته جمع كنيم اما از آنجايي كه مراكزي براي نگهداري آنها نداريم، اين افراد به سرعت به سطح خيابان‌ها بر مي‌گردند، به خبرنگار اعتماد گفت: فكر مي‌كنم منظور سردار رحيمي اين بوده كه ما كمبود ظرفيت داريم نه اينكه اصلا مراكزي براي نگهداري معتادان نداشته باشيم. وي افزود: براساس بررسي‌هاي انجام شده پيش‌بيني مي‌شود كه حدود 25 هزار معتاد متجاهر در تهران داريم درحالي كه ظرفيت نگهداري مراكز ما حدود 20 هزار نفر است. يعني چيزي حدود 5 هزار نفر ظرفيت كم داريم. منصوري در مورد بازگشت دوباره معتادان به سطح شهر نيز گفت: در اين مورد قانون مشخصي وجود دارد قبلا سقف نگهداري معتادان 3 ماه بود كه الان به 6 ماه رسيده است. ولي بيشتر از اين مدت نمي‌توانند معتادان را نگه دارند. استاندار تهران با تاكيد بر مقابله با ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح استان تهران گفت: روزي نيست كه در استان تخريب ساخت و ساز غيرمجاز نداشته باشيم. در حقيقت ما وارث اين ساخت و سازهاي غيرمجاز هستيم. يك‌ سال گذشته به گواهي دستگاه قضايي ميزان اين مطالبات و ساخت و سازهاي غيرمجاز كاهش پيدا كرده، در سيل دماوند چند روز پيش‌تر از وقوع سيل در بستر حريم رودخانه ۱۲۰ مورد تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز داشتيم كه موجب شد خسارت‌ها در اين سيل كاهش پيدا كند. همچنين رويه‌هاي ماده ۱۰۰ را تغيير داديم و ۱۰۰ نفر از نمايندگان استانداري در اين كميسيون‌ها تغيير كردند و به آنها تاكيد شد كه بايد پاي اصول بايستند و با تخلفات جدي برخورد شود. وي تاكيد كرد: بايد بررسي شود در شمال تهران و در دماوند چه ساخت و سازهاي انجام شده و چه كساني اين ساخت و سازها را انجام دادند، من دستور دادم كه با همه اين موارد برخورد شود. براي مثال در بازديد از لواسان خارج از روستا در منطقه حفاظت شده محيط‌زيست ساختماني در مرحله اسكلت پايان كار گرفته بود. اين مشخص است كه در دستگاه ما اشكالي وجود داشته و فسادي رخ داده كه اين پرونده را به دستگاه قضايي برگرداندم و درخواست برخورد دادم.


می‌گویند از ريیسی به خاطر رابطه خویشاوندی انتقاد نمی‌کنید
تسنیم  |  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از هفتم فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه امسال در فضای مجازی و رسانه ای کشور، ۳۳ هزار پست و پیام و تیتر روزنامه علیه بنده در داخل و خارج کشور منتشر شده است روزی  هزار و ۱۰۰ حمله به بنده صورت گرفته است.   علم‌الهدی گفت: به بنده می‌گویند چرا در دوران دولت تدبیر انتقاد می‌کردید اما در این دولت نقدی ندارید؟ رئیس جمهور قبلی را نقد می‌کردید اما از رئیس جمهور فعلی به خاطر رابطه خویشاوندی انتقاد نمی‌کنید، من از رئیس جمهور قبلی چه انتقادی کردم. من جایی انتقاد می‌کردم که رئیس جمهور با مقام معظم رهبری زاویه پیدا می‌کرد،رئیس جمهور فعلی نیز بیش از یکسال است که در این کشور مدیریت می‌کند، یک مورد خاص و جزیی نشان دهید که صحبت ريیس جمهور متفاوت با رهبری باشد.


اخطار دادستان  به سارقان و مرتکبان جرائم خشن
ایسنا | دادستان کل کشور درباره نحوه برخورد با برهم‌زنندگان نظم عمومی و عاملان جرایم خشن نیز گفت: مردم چنانچه شاهد بروز چنین حوادثی بودند، با تلفن‌های همراه خود مستندسازی کنند چرا که مستندسازی چنین جرایمی، برای دستگاه قضا بسیار مهم است.   محمد جعفر منتظری افزود:  کسانی که به هر نحوی سلاح سرد یا گرم استفاده کنند؛ چنین اقداماتی از مصادیق محاربه محسوب می‌شود و بدون چشم‌پوشی مجازات محارب را در پی خواهند داشت؛ اگر دادگاه تشخیص دهد، چه بسا در همان محلی که این جنایت را مرتکب شدند، مجازات شوند تا مردم شاهد و ناظر باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون