• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5287 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۳ شهريور

روي خط خبر

مردم از گراني در مضيقه هستند
مهر| مرجع تقليد شيعيان گفت: مردم از گراني در مضيقه هستند و بايد كاري كرد كه مردم در رفاه باشند. آيت‌الله حسين نوري همداني ديروز در ديدار استاندار قم افزود: اينكه گراني آمد جاي سوال است و علاج آن هم بسيار مشكل مي‌باشد و صد البته بايد ريشه گراني را پيدا كرد. آيت‌الله نوري همداني تصريح كرد: يكي از مشكلات مردم مساله خانه است و بايد به سمتي برويم كه فردي بدون خانه نباشد.


 مجلس ليستي از تفحص فولاد مباركه علني نكرده است
اعتماد| رييس مجلس در توييتي نوشت: مجلس ليستي از تفحص فولاد مباركه علني نكرده و با اعلام مصاديق قبل از رسيدگي قضايي مخالف است.  محمدباقر قاليباف در صفحه شخصي خود درمورد تخلفات در فولاد مباركه نوشت: راه صحيح مبارزه با فساد، ورود تخصصي وقانوني به نقاط آسيب‌پذير است. رييس مجلس تاكيد كرد: شركت‌هاي خصولتي مثل فولاد مباركه سال‌ها حياط خلوت بوده‌اند و حالا بايد شفاف شوند. البته مجلس ليستي ازاين تفحص علني نكرده و با اعلام مصاديق قبل از رسيدگي قضايي مخالف است. برخورد سياسي، مبارزه بافساد رابه حاشيه مي‌برد.


حسن روحاني هم تكذيب كرد
ايسنا|روابط عمومي دفتر رييس‌جمهور سابق، ادعاها مبني بر مخالفت حسن روحاني با بركناري مديرعامل وقت شركت فولاد مباركه را تكذيب كرد. در اطلاعيه روابط عمومي دفتر حسن روحاني آمده است: «ادعاي مخالفت رييس‌جمهور سابق با بركناري مديرعامل وقت شركت فولاد مباركه كه متاسفانه از سوي خبرگزاري دولت منتشر شده، كذب محض است. اساسا هيچ دستوري مبني بر عزل يا نصب مديرعامل شركت‌هاي اقتصادي و يا مخالفت و موافقت با آن از سوي رييس‌جمهور سابق و يا دفتر رياست‌جمهوري صادر يا اعلام نشده است. دفتر رييس‌جمهور سابق حق شكايت را براي خود در واكنش به اين ادعاي كذب محفوظ مي‌دارد. ادعاهاي كذب و اتهام‌زني‌ها عليه مسوولان سابق دولتي، درحالي است كه رييس كميته تحقيق و تفحص از فولاد مباركه اصفهان پيش‌نويس گزارش منتشرشده در فضاي مجازي را تاييد نكرده و آن را قابل استناد ندانسته است.»


مدير عامل شركت هواپيمايي آسمان احضار شد

ايلنا| دادستان تهران گفت: با توجه به تاخير پروازهاي روز گذشته از تهران به مقصد چند شهر، مدير عامل شركت هواپيمايي آسمان جهت اخذ توضيح به دادستاني تهران احضار شد. علي صالحي در اين باره بيان كرد: با توجه به تاخيرات پروازهاي روز سه‌شنبه به مقصد كرمانشاه و مشهد و لغو شدن چند پرواز ديگر، مديرعامل شركت هواپيمايي آسمان به دادسرا احضار و تذكرات قانوني لازم جهت حفظ حقوق مسافران را دريافت كرد.وي افزود: پس از استماع توضيحات نامبرده در مورد تاخير پروازها، به وي تذكر داده شد ضمن پيش بيني هواپيماي جايگزين براي پيشگيري از تاخيرات احتمالي، نسبت به اجراي شيوه نامه حقوق مسافر در اين موارد و موارد مشابه ديگر اقدام كند.دادستان تهران با تاكيد بر حساسيت دادستاني در حفظ حقوق عامه تصريح كرد: شركت مزبور جهت برخورد قانوني و تجديد نظر در تعداد پروازها به سازمان هواپيمايي كشوري معرفي شد.


نظر امريكايي‌ها نسبت به پيشنهادات ايران مثبت است
عصر ايران|امريكايي‌ها الان متوجه شده‌اند كه راهي جز توافق با جمهوري اسلامي ايران ندارند و فكر مي‌كنم نظرشان نسبت به پيشنهادات ايران مثبت است.محمدحسن آصفري نماينده اراك در مورد احتمال توافق گفت: امريكايي‌ها بايد امروز متوجه شده باشند كه جمهوري اسلامي نرمش قهرمانانه‌اي كه از گذشته شعار آن را داده بود را تمام و كمال اجرا كرده است و بيش از اين قرار نيست كه ما نسبت به اهداف خودمان عقب‌نشيني داشته باشيم.نايب رييس كميسيون امور داخلي و شوراها با بيان اين مطلب به عصر ايران افزود: ما امروز به دنيا ثابت كرديم كه اهل گفت‌وگو و گفتمان هستيم و زير بار فشار نمي‌رويم اما اگر امريكايي‌ها بخواهند پالس منفي به سه پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران بدهد مجلس شوراي اسلامي گزينه‌هايي دارد كه اين گزينه‌ها در قالب طرح دوفوريتي به صحن مي‌آيد و مطمئنا تصويب آنها سبب مي‌شود كه دولت ملزم به اقداماتي شود كه برگشت به پاي ميز مذاكره مجددا براي جمهوري اسلامي به سادگي امكان پذير نيست .وي تاكيد كرد: بهتر است امريكايي‌ها از خر شيطان پايين بيايند و نسبت به اين توافق اقدام كنند. مرحله اول نيز تبادل زندانيان است در واقع يكي از پيش مقدمات اين توافق تبادل چهار زنداني دو كشور است. گفت‌وگوها براي اين موضوع پيش رفته است و به نتيجه رسيدن آن منوط به مذاكرات است يعني اگر مذاكرات انجام نشود مبادله زندانيان هم انجام نمي‌شود. وي گفت: پيشنهادات ما در مورد تحريم‌ها است و رفع ايرادات توافق است كه اظهارنظر چند روز گذشته امريكايي‌ها نشان داده است كه ايراداتي كه جمهوري اسلامي ايران گرفته است درست و بحق است اميدواريم فشار لابي صهيونيست‌ها تاثيري در تصميم‌گيري امريكايي‌ها نداشته باشد و آنها هرچه سريعتر نظرشان را اعلام كنند.آصفري در مورد لغو تحريم‌هاي سپاه نيز خاطرنشان كرد: سپاه جزو نظام و دغدغه مردم است لذا قرار نيست جمهوري اسلامي اجازه دهد چه مجموعه سپاه چه دفتر رهبري يا نهادهاي نظام در ليست تحريم‌ها قرار گيرند. بعد از انجام توافق در مورد تحريم‌هاي سپاه مذاكره مي‌شود.وي گفت: امريكايي‌ها الان متوجه شده‌اند كه راهي جز توافق با جمهوري اسلامي ايران ندارند و فكر مي‌كنم نظرشان نسبت به پيشنهادات ايران مثبت است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون